Kleine Beursfeiten

Bwoah het is nog maar net begonnen, komt gewoon volop in het nieuws door Trump nu.

Diezelfde mensen waren begin dit jaar ook bezig over Nvidia.
als kappers erover praten is het volgens mij net voor de bubbel gaat exploderen :wink: -> is basically nog altijd een pyramid scheme hé -> zodra de aanvoer stopt van zotten die dit willen kopen en de verkoopgolf start dan kan het feestje snel gedaan zijn. Zeker als er mensen met geleend geld inzitten die verplicht worden te verkopen.

Er is niks onderliggende waarde dus kan perfect naar $0 gaan... of negatief zelfs :thinking:

Terwijl ik zoals hierboven heb uitgelegd BTC eigenlijk gratis geld is als je het wat verstandig benadert.

Research kan je ook bedriegen. Je weet niet wat je niet weet en het is een complexe wereld.
Deze wel eens quoten, komt wellicht ooit eens van pas voor het nageslacht of zoiets :)

Je moet bovenstaande posts eens herlezen.
Intrinsiek niets waard, globale speculatie, maar volgt altijd zelfde stramien namelijk omhoog na een 'halving', dus easy money.
En was het Trump niet geweest, het was wel iets anders!

"In tegenstelling tot research, waar je dingen niet weet en het een complexe wereld is" (waar ik mee akkoord ben trouwens).

Dit is een perfectere episode dan degene die als schoolvoorbeeld beschreven werden in 'the madness of crowds'.

En zoals ook daar: zolang 'number go up' is geen enkele tegenspraak mogelijk.

Hoe groot is je BTC short positie Janus? Destijds ging je volop short de markt op basis van 1 buffet sale, nu heb je volledige overtuiging over de absurdheid van MSTR, zeker en vast toch een 20% short positie ingenomen?

Ik zou ervoor gaan, BTC al -2.5% vandaag, het zal snel crashen. 😉

Deze wel eens quoten, komt wellicht ooit eens van pas voor het nageslacht of zoiets :)

Je moet bovenstaande posts eens herlezen.
Intrinsiek niets waard, globale speculatie, maar volgt altijd zelfde stramien namelijk omhoog na een 'halving', dus easy money.
En was het Trump niet geweest, het was wel iets anders!

"In tegenstelling tot research, waar je dingen niet weet en het een complexe wereld is" (waar ik mee akkoord ben trouwens).

Dit is een perfectere episode dan degene die als schoolvoorbeeld beschreven werden in 'the madness of crowds'.

En zoals ook daar: zolang 'number go up' is geen enkele tegenspraak mogelijk.
Je kan mij quoten voor het nageslacht, dat maakt mij niet uit. Ook jouw reacties zijn altijd dezelfde en perfect voorspelbaar. De manie gaat van start en als bij klokslag verschijn je om aan iedereen te zeggen dat ze verkeerd zijn en dat het naar 0 gaat. Echter gaat het al 15 jaar niet naar 0. Ooit ga je wel eens gelijk hebben, maar ik kan evengoed zeggen dat Oxy ooit eens naar 0 zal gaan, en ik zal ook ooit gelijk hebben.

Pas op, ik vind het ook een waardeloos iets he. Je gaat mij nooit horen zeggen dat bitcoin of crypto intrinsiek waardevol is, dat het "digitaal goud" is of whatever. Maar het is een speculatief iets waarbij "crypto gaat omhoog door een halving" ondertussen zo goed als een self-fulfilling prophecy is geworden. En daarom is het inderdaad gratis geld, zolang je meesurft op de golven die je al van ver ziet aankomen en niet te hebzuchtig bent (zijnde: als je de golf gemist hebt, niet op de piek instappen; en als je mee bent op de golf, niet te hebzuchtig zijn en te lang blijven zitten). Maar dat is dezelfde dynamiek als bij bij aandelen, enkel uitvergroot.

En ja, was het Trump niet geweest, dan was het iets anders. Dat is wat gebeurt met speculatieve zaken als crypto. Je hebt een trigger nodig, nu is het blijkbaar Trump, vroeger waren het andere zaken. Wat het precies is maakt inderdaad weinig uit. Je hebt gewoon een narratief nodig en massapsychologie doet de rest.

Ik ben oprecht aan het overwegen om alles even te verkopen, en terug in te stappen wanneer de indexen 10-20% lager staan.

Helaas wel nog zwaar in het rood dankzij mijn grootste positie IQQH met GAK 14.5 😥

Bwoah het is nog maar net begonnen, komt gewoon volop in het nieuws door Trump nu.

Diezelfde mensen waren begin dit jaar ook bezig over Nvidia.
Mwoah... Niet veel mensen met Nvidia aandelen in mijn buurt behalve ikzelf. Gek genoeg 3/4 tech mensen die het totaal niet zagen aankomen in termen van aandelen, maar wél in termen van marktaandeel en competitiviteit.

De bitcoin bros zoals die kapper enzovoort zijn nu terug in de plus na jaren tranen. Want van bitcoin bros ken ik er wél veel van, gek genoeg amper van de tech bros die daar in zijn gestort. Jaren geleden toen het peanuts was was men er wel meer mee bezig.

Nu eerlijk, weinig bitcoin mensen en vooral shitcoiners. Al rug pulled in bijna élke investering etc etc en die hun 150 euro resterende bitcoin ofzo nu eindelijk weer zien boomen.

Als je dat uitdrukt in ROI over de jaren heen is het wel huilen met de pet op tenzij je onlangs weer op de kar sprong.

De posthalving playbook tot mid 2025 dan nog! :cheer:

Twitter en beursforums, full retard gratis lobotomie tegenwoordig.

Overgestapt sinds een paar weken op Bluesky, nu Twitter compleet waardeloos geworden is.
Te stil in 2023 wegens geen kritische massa. Nu bijna full replicatie van fintwit pre-2015.
3/4de van de high signal-to-noise accounts zitten er al, dus bijna genoeg om Twitter buiten te bonjouren.

Weest welkom iedereen :)
Ja maar janus het moet nu toch stilaan klote beginnen worden he. Ik heb vorige cyclus gezegd dat er nog een bubbel kwam, ook al is het op bullshit gebaseerd.. ondertussen worden we er niet jonger op en ga ik mijn volledige renovatie financieren met BTC :woohoo:

Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat de wereld niet meer rationeel is, omzeep zelfs..

Ik geloof ook niet in crypto.

Maar heb daarom wel wat Robinhood in de portfolio zitten. Ik geloof in Robinhood ex-crypto (crypto maakt maar 15% van de revenue uit), maar bij elke crypto run vliegt Robinhood ook omhoog. Dus kan dan indirect ook wat mee profiteren van de madness of crowds via een vehikel waar ik wel voor de langere termijn in geloof.

(Simpele thesis, Robinhood heeft de wallet share voor investeringen van de 20-35 jarigen die de komende decennia veel rijker worden & breiden hun product assortiment in sneltempo uit om alle financiele noden te kunnen afdekken).

Laatst bewerkt:
Ik raad niet aan om te kopen, maar eerder om te bezien of het nu niet aangewezen zou zijn om te verkopen 😃 (heb geen oci)

DJBerten was zich van de vorige uitkering niet bewust, las het net op beursduivel, dacht zal het maar posten voor de zekerheid 😉

Zag vandaag plots dat mijn portefeuille sterk was gedaald, blijkt dat dat komt omdat OCI (was 15% van portefeuille) een kapitaalvermindering uitgekeerd heeft als dividend en de broker daar 30% zelf van inhoudt voor roerende voorheffing ?

Dat is wel heel zuur zeg… daar valt niks aan te doen neem ik aan?

Ik had misschien beter zijn initiële post geciteerd.

Ik kijk ook met grote ogen naar die disproportionele aandacht voor crypto in financiële en andere media en ook op beleggingsfora.
Het genereert mooie clickbait verhaaltjes, dat zeker, maar als activaklasse stelt het nauwelijks iets voor.
Paar cijfertjes:

Omvang totale bond market: 140 biljoen $
Omvang totale equity market: 120 biljoen $
Totale marktkap. van alle bitcoins en shitcoins gecombineerd: 3 biljoen $
Zelfs de antithese, echt (fysiek) itt digitaal goud, volgens sommigen een barbaars relikwie, is met 18 biljoen $ al zes keer meer waard.

Zelfs na de formidabele prijsstijgingen blijft crypto een side show (<0,8%) op de financiële markten.
Tuurlijk zijn deze vanuit puur speculatief oogpunt "interessant", maar je moet er ook niet meer van maken dan het is.
Mensen die daar pakweg de helft of meer van hun net worth in steken ga ik nooit snappen.

Terug
Bovenaan