Kleine Beursfeiten

Dit begint erg op Q4 2021 te lijken.
Potentiele blow-off top in de growth stocks maar ook in de shitco's.
Palantir, Hims, Lemonade, Carvana, Affirm, Upstart, CAVA, Samsara, FICO, Robinhood, Tesla, etc.

Heb al een paar puts op Carvana (waar ik momenteel diep onder water sta, en die ik wellicht ga uitbreiden).
Vandaag puts gekocht op Lemonade, Samsara, Doximity, Guidewire.
Wellicht ook nog Upstart, Affirm, Pacbio binnenkort als de premium meevalt.
CAVA kan ik geen opties van vinden op Saxo.

Alle puts vertegenwoordigen minder dan 5% portefeuille.
Cash 15%.
En dan nog een boel defensieve waarden en volatility plays.
Klaar voor de correctie.

Dit begint erg op Q4 2021 te lijken.
Potentiele blow-off top in de growth stocks maar ook in de shitco's.
Palantir, Hims, Lemonade, Carvana, Affirm, Upstart, CAVA, Samsara, FICO, Robinhood, Tesla, etc.

Heb al een paar puts op Carvana (waar ik momenteel diep onder water sta, en die ik wellicht ga uitbreiden).
Vandaag puts gekocht op Lemonade, Samsara, Doximity, Guidewire.
Wellicht ook nog Upstart, Affirm, Pacbio binnenkort als de premium meevalt.
CAVA kan ik geen opties van vinden op Saxo.

Alle puts vertegenwoordigen minder dan 5% portefeuille.
Cash 15%.
En dan nog een boel defensieve waarden en volatility plays.
Klaar voor de correctie.
Puts op Pacbio?
Is al -75% YTD :oink:.
Cege vs AgeofAI?

Puts op Pacbio?
Is al -75% YTD :oink:.
Cege vs AgeofAI?

Ik ben al langer negatief over PacBio, en geloof nog steeds dat er een goede kans is dat het richting centjesaandeel (of zelfs 0) gaat.
Hopelijk surfen ze nu wat mee op de euforische beursgolf, zodat ik de puts dadelijk een stuk goedkoper kan inslaan. Want deze zijn momenteel niet interessant genoeg.

De kwartaalresultaten die vorige week bekend zijn gemaakt, waren ronduit dramatisch.
Wel moet ik toegeven dat de schuldherschikking die op dezelfde dag is aangekondigd, op het eerste zicht heel positief is. Dus de kans dat we effectief naar $0 gaan is sinds vorige week wat gezakt. En daarnaast blijft strategische M&A uiteraard een gevaar hier (zeker nu Trump weer aan de macht komt).

Jij hebt er precies wel veel vertrouwen in (zelfs na de rally van de afgelopen weken)
BTC gaat blijven omhoog gaan, dit verloopt echt standaard volgens het post-halving playbook. En zolang dat het geval is, zal de premium van MSTR tov bitcoin holdings niet zakken. Ik zie een short alleen maar werken als je deze initieert mid/eind '25. Of zoals ik destijds zei, heel short term.
Er zal gerust nog wel wat volaliteit zijn komende maanden maar wel resulteren in een stijgende trend.

De posthalving playbook tot mid 2025 dan nog! :cheer:

Twitter en beursforums, full retard gratis lobotomie tegenwoordig.

Overgestapt sinds een paar weken op Bluesky, nu Twitter compleet waardeloos geworden is.
Te stil in 2023 wegens geen kritische massa. Nu bijna full replicatie van fintwit pre-2015.
3/4de van de high signal-to-noise accounts zitten er al, dus bijna genoeg om Twitter buiten te bonjouren.

Weest welkom iedereen :)

Boven $87 significant afgebouwd. Het wordt allemaal wat zottekes en ik wil cash. BFIT idem vandaag.

Hoe? PP was toch gratis geld onder 100$?

Nuja goed, er is ook een post waar je zoals godallemachtig zegt dat Fernando niet aan market timing doet aangezien er altijd opportuniteiten zijn. 33% cash for the win 🙌

Laatst bewerkt:
De posthalving playbook tot mid 2025 dan nog! :cheer:

Twitter en beursforums, full retard gratis lobotomie tegenwoordig.

Overgestapt sinds een paar weken op Bluesky, nu Twitter compleet waardeloos geworden is.
Te stil in 2023 wegens geen kritische massa. Nu bijna full replicatie van fintwit pre-2015.
3/4de van de high signal-to-noise accounts zitten er al, dus bijna genoeg om Twitter buiten te bonjouren.

Weest welkom iedereen :)
Dit weekend met vrienden weg. Micro strategy talk of the town bij een na 15y niet op de beurs gezeten te hebben na een fortis fiasco.

Argumenten zijn. "Ze kunnen lenen aan een procent" en "ze kopen eigenlijk gratis bitcoins".

"Wat als btc zakt" en "de leningen moeten terugbetaald worden". En het antwoord is "je snapt btc niet".

Terug
Bovenaan