Kleine Beursfeiten

Total revenue declined 28.2% YoY to $40.0M from $55.7M
Instrument revenue decreased 51.6% YoY to $16.8M from $34.7M
Cash position decreased to $471.1M from $631.4M since December 2023
Reported net loss of $60.7M

🪦
Ik las op Bolero dat de CFO, Susan Kim, ook haar ontslag heeft gegeven. Maar ik vind daar verder geen bevestiging van.

Alleszins ben ik er volledig uit gestapt :tongue: Gekocht op 08/05 aan $1,7; de helft verkocht gisteren aan $2,5; de andere helft vandaag aan $1,9. Uiteindelijk dus wel een winstgevend verhaal maar wat een rit :biglaugh:

Wat is jullie idee over Tesla?
Is op een paar dagen gestegen van 241 naar 315.
Privé zit ik er sinds maart 2020 in, toen ze op het laagst stonden. Maar ik ben de shenigans eigenlijk wat beu.
In de zaak heb ik gekocht aan bijna 300, dus nu eindelijk terug op winst (maar eigenlijk niet wegens de afschrijving die ik heb moeten slikken bij de belastingaangifte)

Wat is jullie idee over Tesla?
Is op een paar dagen gestegen van 241 naar 315.
Privé zit ik er sinds maart 2020 in, toen ze op het laagst stonden. Maar ik ben de shenigans eigenlijk wat beu.
In de zaak heb ik gekocht aan bijna 300, dus nu eindelijk terug op winst (maar eigenlijk niet wegens de afschrijving die ik heb moeten slikken bij de belastingaangifte)
Met Musk nu aan de knoppen in Amerika zal er wel wat positiefs te rapen vallen uit zijn bedrijven, vermoed ik.

IPO gekte is terug van weggeweest...

Cava Group (NYSE:CAVA) opened for trading on Thursday at $42 per share. The Mediterranean fast-casual restaurant had priced its IPO at $22 per share on Wednesday, which was a boost from the initial $17 to $19 range.

Beurswaarde van bijna $5 miljard voor een omzet van $564 miljoen (2022).
Geen softwarebedrijf, maar een restaurantketen...
Beleggers gokken wellicht op een volgende Chipotle.

Gezien er weer volop met geld wordt gesmeten richting ruk IPO's, denk ik dat de FED nog heel wat werk voor de boeg heeft.

Update:
The Mediterranean fast-casual restaurant has a market cap of close to $5B based on the 111M shares that are outstanding to give it a higher valuation than Wendy's (WEN), Shake Shack (SHAK), Papa John's International (PZZA), Cracker Barrel Old Country Store (CBRL), and Jack in the Box (JACK)
Ondertussen bijna 17 miljard beurswaarde (koers staat op 147,5 USD).. Zeer veel insider sells de laatste maanden voor heel grote bedragen, vnl. van 1 van de investeringsvehikels van de Wittouck familie, aka de rijkste Belgen die een groot deel van hun positie verkocht hebben (houden nog wel 20% stake aan), laatste keer aan een koers va´ rond de 116 USD. Ondertussen staan we dus weer 26% hoger.
DInsdag AH earnings. Ik zit stevig short want ik denk dat de kleinste miss een serieuze sell off kan veroorzaken. Zullen echt een blow out quarter moeten hebben om de markt aan deze market cap nog positief te verrassen...

Bedankt aan @Racing_Genk om het op mijn radar te zetten.

Metrics zijn handig, maar de laatste dagen is vooral bewezen dat emoties, verwachtingen, politieke en persoonlijke keuzes minstens even bepalend kunnen zijn.

In een onzeker klimaat is het belangrijker dan ooit om zelf goed te begrijpen wat je koopt en tegen welke prijs. Iedereen wil een snelle tip, maar bijna niemand wil de tijd nemen om zelf onderzoek te doen. Aankoop baseren op de verwachting dat Musk wat meer aan de knoppen zal draaien, is gewoon gokken. (Wat ik soms ook doe) Tis een factor van de zovelen.

Ik ken Tesla niet grondig, maar voor mij is hun zware overwaardering al reden genoeg om er voorlopig af te blijven. Wat niet wil zeggen dat...

In een onzeker klimaat is het belangrijker dan ooit om zelf goed te begrijpen wat je koopt en tegen welke prijs. Iedereen wil een snelle tip, maar bijna niemand wil de tijd nemen om zelf onderzoek te doen. Aankoop baseren op de verwachting dat Musk wat meer aan de knoppen zal draaien, is gewoon gokken. (Wat ik soms ook doe) Tis een factor van de zovelen.

Ik ken Tesla niet grondig, maar voor mij is hun zware overwaardering al reden genoeg om er voorlopig af te blijven. Wat niet wil zeggen dat.
Idem, ik zit 75% cash en 25% bntx nu. Uit brkb gestapt, zitten zelf met teveel cash en imo te hoge boekwaarde.

Heb nog een toefje RTO bijgekocht - al een mooie runup gehad maar denk dat Trump positief effect kan hebben (ofwel door workforce af te nemen van kleine competitie, ofwel door economisch slecht klimaat te creëren voor kleine competitie zodat die goedkoper kan worden geconsolideerd door RTO). Sterke dollar kan dan ook weer wat helpen met de resultaten in GBP.

Ben ook aan het denken om Fiber speler in U.S. aan te schaffen. Redenering is dat inflatie en rente hoger gaan blijven voor langer. Het leggen van nieuwe fiber zal duurder zijn (duurdere materialen en workforce). Daarnaast zijn telco’s goed in staat om inflatie door te rekenen. Daarnaast ook nog kijken naar een Cablo in U.S. die meer in de rurale gebieden zit, want daar zal uitrollen van Fiber eventueel nog minder interessant worden.

Mijn BTC gerelateerde positie is ondertussen 40% van mijn portfolio (20% bij aankoop), lijkt mij voldoende ook voor high conviction ideeën.

Bovendien als de rights offering van Metaplanet zoals vorige keer zeer cheap is, zal ik dan bijkopen.

Je krijgt als aandeelhouder het recht om in te tekenen op de nieuwe aandelen aan een bepaalde prijs dus dat zijn idd aandelen. Vandaag is nog niet geweten wanneer of aan welke prijs.

Terug
Bovenaan