Kleine Beursfeiten

Welke particuliere aandeelhouder is er nu in godsnaam geïnteresseerd in 15 jaar? Nu kopen en volgende maand aan +20% verkopen, zo simpel is het.

Ik zeg dit nu wel al spottend - maar ik denk echt dat zeer weinig particuliere beleggers iets kopen met het idee het 15 jaar te behouden.
Daarom dat mensen ETF's kopen en zaken als BRK om het niet continu te moeten opvolgen.

Meer dan PayPal toch.

Het competitieve landschap is ten eerste veel duidelijker in de komende 5 jaar.
En lage prijzen van het product op korte termijn zorgen voor minder aanbod op medium termijn.
Wat in de markt van PayPal totaal niet zo is.

Als je moet kiezen tussen al uw geld verplicht in Oxy houden voor de komende 15 jaar, of in PayPal, kies je dan PayPal?
Ik gebruik Paypal nog veel eigenlijk. 't Is niet dat je niet zonder kan maar 't is gemakkelijk. In de VS kunt ge met crypto betalen via Paypal maar dat werkt in de EU niet zeker?

Klopt, mijn vader heeft nog aandelen die hij gekocht heeft vlak na dotcom bubbel, oa Microsoft. Dat is toch al > 20 jaar.
En langs de andere kant, waarom zou je die verkopen als je weinig met de beurs bezig bent en je dat geld niet nodig hebt? Hoeveel mensen hebben echt de kennis, de tijd en de goesting om zich te verdiepen in de bedrijven op de beurs om opnieuw een aandeel te gaan selecteren om dat vrijgekomen geld in te gaan beleggen. Je kan wel zeggen een etf maar het is ook maar de laatste jaren dat dat "wijd" gekend is geraakt. Dan kan ik goed geloven dat er veel mensen iets hebben van we hebben ondertussen 700 procent winst dus laat dat maar zoals het is, als daar morgen een daling is van 20 of 30 procent is dat in de bigger picture eigenlijk maar een rimpel. Voor een aandeel zoals Microsoft kopen aan een prijsje wetende dat je binnen 20 jaar een rendement haalt van 700 procent, daar wil ik gerust voor tekenen, dan gooi ik met plezier daar mijn hebben en houden in.

Welke particuliere aandeelhouder is er nu in godsnaam geïnteresseerd in 15 jaar? Nu kopen en volgende maand aan +20% verkopen, zo simpel is het.

Ik zeg dit nu wel al spottend - maar ik denk echt dat zeer weinig particuliere beleggers iets kopen met het idee het 15 jaar te behouden.

Amen, als ik 20% stijging op maand zie, dan zou ik dat ook (gedeeltelijk) verkopen.

Totaal irrelevante vraag want ik kan altijd verkopen. Net zoals jij Oxy zou verkopen zodra er de komende 15 jaar iets fundamenteel verandert.
Dat was de insteek niet.
Het punt was dat Paypal veel onderheviger is aan competitieve dynamieken. En dat dus de visibiliteit waziger is, en de cashflows dus ook, en je dus een grotere margin of safety nodig hebt. Vandaar het hypothetische 15-jaar voorbeeld.

Daarnaast heb ik helemaal niets tegen Paypal, ik heb het zelf een aantal keer vernoemd de afgelopen 2 jaar.
Maar om aandelen te kopen in concurrentie met oa. Apple/Google pay, zou ik eerst een grotere pamper moeten kopen.

Vice president van Berkshire verkoopt meer dan de helft van zijn Berkshire aandelen aan 463.
Redelijk opmerkelijk want dat gebeurt eigenlijk nooit bij die directors.

Ofwel stopt hij bijna, of ziet een bui hangen.

Laatst bewerkt:
The bet is on.
Maar goed, de cijfers en de feiten liggen op tafel. Now we wait.
Maar ik zeg niet dat ze het niet goed kunnen doen.

Ik denk dat ik doorgaans vrij direct ben als een bedrijf een belachelijk of outdated business model heeft, en richting nul gaat :)
Hier is er, voor mij, gewoon iets teveel zware concurrentie. (Maar het is niet zo duur, en als ze de concurrentie kunnen afhouden, zal dit de komende jaren wss wel stijgen.)
En gezien iedereen bij Berkshire verkoopt, mijns inziens een grotere kans dan normaal dat er een economisch tegenwindje zit aan te komen.

Meer is dat niet. Je moet je niet opjagen, ik wens je immers alle succes ;-)

Gisteren en vandaag Rentokill gekocht voor 5% (max. positie) van portefeuille. Qua valuation metrics staan ze op all-time low, in vlg met grootste competitor in US zijn ze ook pak goedkoper en ze zitten in een industrie die altijd zal bestaan (en eventueel nog zal groeien met klimaatopwarming). De Markt heeft vooral schrik voor een slechte intergratie van hun grootste US overname (getuigende de slabakkende groei in de US) maar ondanks dat dat altijd kan, zeggen ze zelf (en denk ik dat ook) dat groei wat stilvalt door voorzichtige consument (is al paar kwartalen hun verhaal).

Daarnaast Nelson Peltz als activist investor aan boord en praat over mogelijk kans op PE uitkoop (om dan na aantal jaar naar US beurs te gaan). Nog wat instappen gezien op CoBF en dat geeft altijd nog wat extra vertrouwen.

Vice president van Berkshire verkoopt meer dan de helft van zijn Berkshire aandelen aan 463.
Redelijk opmerkelijk want dat gebeurt eigenlijk nooit bij die directors.

Ofwel stopt hij bijna, of ziet een bui hangen.
Martin Armstrong geeft het volgende weer: “We have a Directional Change in 2025, and the share market appears to be prepared to enter crash mode. We may see a 3-year bear market now into 2027. ”.
Alles wijst op een grote daling (Buffett zijn acties, verkoop BRKa aandelen, Armstrong,…) maar ben benieuwd in welke mate die komt als zovelen het verwachten. Alhoewel is dit ook relatief: de gewone burger in de straat is zich nog nergens van bewust.

Switchen naar China dan maar, goedkoop - of Europa, ook goedkoper dan de VS, of gewoon alles in Spotify zoals mijn collega - of lokaal blijven en het onaantastbare Lotus.

Gisteren en vandaag Rentokill gekocht voor 5% (max. positie) van portefeuille. Qua valuation metrics staan ze op all-time low, in vlg met grootste competitor in US zijn ze ook pak goedkoper en ze zitten in een industrie die altijd zal bestaan (en eventueel nog zal groeien met klimaatopwarming). De Markt heeft vooral schrik voor een slechte intergratie van hun grootste US overname (getuigende de slabakkende groei in de US) maar ondanks dat dat altijd kan, zeggen ze zelf (en denk ik dat ook) dat groei wat stilvalt door voorzichtige consument (is al paar kwartalen hun verhaal).

Je volgt Greg op de voet zie ik. :)

Ik zag ze gisteren ook dalen ma wil de beurs even tijd geven om het 'negatieve' nieuws nog wat verder te laten inzakken :p

Zie PM. Aangezien je niet rechtstreeks bestanden kan doorsturen worden de screenshots binnen 12u automatisch verwijderd.
Hopelijk kan Fernando nu ongegeneerd verder blijven zwaaien met zijn beurspeen.

En nog een rechtzetting voor de rest: mijn verlies met Stellantis was €15, niet 11.
Ge zijt precies Trump die wordt gebaited door Kamala. Genoeg gepraat over de opkomst van de rallies pls :biglaugh:

Terug
Bovenaan