BABA al gekocht?Als je BABA een jaar geleden onder de kerstboom hebt gelegd voor iemand hoop ik dat het een vijand was.
Nog eventjes en ik durf het weer kopen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BABA al gekocht?Als je BABA een jaar geleden onder de kerstboom hebt gelegd voor iemand hoop ik dat het een vijand was.
Nog eventjes en ik durf het weer kopen.
Ik hou het in het oog, maar voorlopig zijn Chinese aandelen nog steeds niet het soort risico dat ik graag neem.BABA al gekocht?
En ondertussen stijgt Capri Holdings verder. Al meer dan 25% de laatste maand, 15% meer dan Lotus Bakeries. Nu hopen op een goede uitkomst mbt de merger
.
Was even een knipoog naar onderstaande post gericht op mijn verkoopadvies van Lotus, dewelke jij geliked hebtEn YTD op -25% tegenover Lotus +43%. Wat is je punt van op maandbasis 2 totaal verschillende aandelen te vergelijken?
. Heb Capri Holdings ook niet van 01/01/2024 hoor, maar ongeveer een maand. Het verkoopadvies dat ik gaf over Lotus moet je ook op wat langere termijn zien… Had ik in latere posts weergegeven. Jammer dat je die specifieke reactie geliked had, aangezien die totaal uit de context gerukt was (lees: binnen een maand)
. Dat Lotus “20%” gestegen is op een maand mag op zich wel een duimpje verdienen.Lotus Bakeries +20%, 1 maand later![]()
Pipo's van De Tijd hunne frank valt ook met 1 dag vertraging... nu plots is het voor hun evident dat de kleine belegger verkoopt, gisteren geen woord daarover.Begint nu precies bij iedereen door te dringen die kut move bij D'ieteren, staat al onder de 200€.

Los van dat was het volgens mij ook wel dik overgewaardeerdBegint nu precies bij iedereen door te dringen die kut move bij D'ieteren, staat al onder de 200€.

Die heeft zijn kar wel heel snel gekeerd, zo te zien:Absolute master-pipo is wel Niels Koerts die twitterde dat de koers van D'Ieteren fors omhoog zou zijn dankzij dat superdividend... maar ja, het is een Hollander dus die zal er zich wel weer uitlullen op de vrijdagse podcast zeker?![]()
Nee. Vorig jaar in september mijn verlies genomen en verkocht (mede door zaken die jij zei).@nestorius heb je nog Neste? (Miserie met biobrandstoffen)
Was even een knipoog naar onderstaande post gericht op mijn verkoopadvies van Lotus, dewelke jij geliked hebt. Heb Capri Holdings ook niet van 01/01/2024 hoor, maar ongeveer een maand. Het verkoopadvies dat ik gaf over Lotus moet je ook op wat langere termijn zien… Had ik in latere posts weergegeven. Jammer dat je die specifieke reactie geliked had, aangezien die totaal uit de context gerukt was (lees: binnen een maand)
. Dat Lotus “20%” gestegen is op een maand mag op zich wel een duimpje verdienen.

Kunnen mensen met fantastische fundamantele kennis hier hun objectieve reply op geven, zonder de vooringenomenheid dat Fernando dit geschreven heeft? Ik vermoed dat, indien sommige anderen dit geschreven zouden hebben, hierop al 10 duimpjes omhoog verschenen waren. Gaat niet om wie iets schrijft, wel watOxy heeft een certitude van waarde?En dan nog, heb je Q2 van Paypal al gelezen? Hoeveel meer certitude wil je nog zien? Ze gaan dit jaar record TPV, revenue, EPS, FCF en buybacks neerzetten. SBC is dalende, kosten ook. Operating margin stijgt al 3 kwartalen en is meer dan gezond. Active accounts YoY nog negatief, maar laatste 2 kwartalen stijgend. Balans onveranderd ijzersterk. Nog steeds marktleider in de structurele groeimarkt van online payments en ondanks alle doom&gloom in de pers rond recessie etc hebben ze bij Q2 results de outlook voor FCF (en buybacks) nog met 20% verhoogd. De verwachtingen voor EPS in Q3 zijn "high single digit growth" vs "double digit decline" analyst consensus. Markt is truly retarded hier.
Dan recente partnerships met oa. Adyen, Fiserv, Adobe rond Fastlane (dat marktleidende conversie en checkout speed heeft). Ze kunnen dus een graantje meepikken, zelfs als de transactie via het netwerk van Adyen wordt uitgevoerd. Zijn de advertisingmarkt aan het verkennen. Grootste US ad campaign gestart (met dus nu ook in-store payments) en imo los erop. Als dat de user base opnieuw helpt versnellen ga je hier op korte termijn richting $7 FCF/share. Met minstens high single digit growth going forward. Koers is $68. Check elke metric die je wilt op 10 jaar. Vergelijk koers en fundamentals tussen 2021-2024. Ondertussen eet het bedrijf zichzelf gewoon op. >100% FCF in buybacks.
Oxy dan: "als de supply/demand", "als de cijfers van de overname niet zijn opgeklopt", "als Opec x doet", "als de schulden zijn afbetaald", "als Buffet x doet", etc. Draagt een hoop schulden en Buffett zijn preffereds mee op de balans. Waardering is hoger dan Paypal. Het is een pure macroplay waar je amper zicht op hebt en zit blootgesteld aan geopolitieke + recessierisicos. "Certitude van de waarde", zei je, mhmm..
Hoe kan je nu zo overtuigd zijn van "Oxy 50% ondergewaardeerd" en de value in Paypal niet zien
@Janus: ik zal speciaal voor jou de cijfers mooi in een grafiekje zetten, met de tabel en XIRR-formule zichtbaar, inclusief screenshots van de bankapp voor huidige posities en timing Stellantis verkoop. Via PB uiteraard en ik reken op je discretie.
Dan kan je alvast wel voor iedereen bevestigen ik het het meen met mijn beurspeen. Vanaf nu zal ik erop letten dat mijn followers hier op de hoogte zijn van ELKE transactie zodat ik fully committed en met 100% arrogantie het jaar met dikke outperformance kan afsluiten terwijl de rest op Oxy en een daling van de Nasdaq blijft wachten
, de essentie.Risico wordt stillaan wel groter ookKunnen mensen met fantastische fundamantele kennis hier hun objectieve reply op geven, zonder de vooringenomenheid dat Fernando dit geschreven heeft? Ik vermoed dat, indien sommige anderen dit geschreven zouden hebben, hierop al 10 duimpjes omhoog verschenen waren. Gaat niet om wie iets schrijft, wel wat, de essentie.
Ps: Capri Holdings blijft vliegen richting uitspraak over 2 tal weken.
Inderdaad. Ik hoop rond 44$ te verkopen. Aangekocht iets boven 32$.Risico wordt stillaan wel groter ook
De 36-37$ horde is genomen. Nu zal het volgens mij snel gaan.Capri holdings dient nog de 36-37$ horde te nemen, en dan kan het m.i. vlug naar +/- 44$ gaan. Moest het daar de komende week/weken geraken, zal ik toch al een gedeelte verkopen. De setup ziet er alvast veelbelovend uit, en de gap tussen de huidige prijs en het bod van 57$ is ook enorm. In de loop van september zullen we wssl meer weten.
Waarom 44?Inderdaad. Ik hoop rond 44$ te verkopen. Aangekocht iets boven 32$.
Rond 44$ was er in april de start van een grote daling. Ik vermoed dat het herstel daar nog wel naartoe gaat gaan voor de uitspraak. Dan is het kiezen: gokken op goedkeuring en dus 57$, of verkopen owv het risico op blokkade en terugval prijs naar 20-25$?? De risk-reward zegt mij om dan op de verkoopknop te drukken. Maar of we aan 44$ geraken voor uitspraak is nog af te wachten natuurlijk. Hebben nog tot 25/09 de tijd dacht ik.Waarom 44?