Kleine Beursfeiten

Hetzelfde als Illumina (gebruik groeit goed, capex environment is toast). Niet veel nieuws onder de zon.

Zelfde als bedrijf waar ik zit dus. Ik ben zelf het slachtoffer van een restructuring om dezelfde reden, dusja, die data zal ik niet meer te zien krijgen.
Gouden handdruk en collega inside om met BG collectief een moonshot te doen straks? :unsure:

Spijt me voor het slechte nieuws, maar ik begreep dat je het al half wist en vermoedelijk straks op je pootjes terecht komt?

Gouden handdruk en collega inside om met BG collectief een moonshot te doen straks? :unsure:

Spijt me voor het slechte nieuws, maar ik begreep dat je het al half wist en vermoedelijk straks op je pootjes terecht komt?

Bag o' Money incoming en betaald worden heel de zomer zonder te moeten werken. Er zijn ergere dingen met kleine kinderen thuis.

En ik zal wel ergens terecht komen. Mogelijks volledig andere sector, want het hiring staat echt wel kurkdroog in de genomics/sequencing sector. Zeker in een fiscaal paradijs als Belgie, ongeveer elk respectabel bedrijf heeft enkel nog wat sales en field vacatures, al de rest is bye bye Belgium. Ik heb nog tijd om iets deftig te vinden. Als het niet lukt, dan gebruik ik wel de netwerk troefkaart om ergens in een startup te starten (met het risico dat ik dan binnen 2y opnieuw buitengeflikkerd word :laugh:)

Bag o' Money incoming en betaald worden heel de zomer zonder te moeten werken. Er zijn ergere dingen met kleine kinderen thuis.

En ik zal wel ergens terecht komen. Mogelijks volledig andere sector, want het hiring staat echt wel kurkdroog in de genomics/sequencing sector. Zeker in een fiscaal paradijs als Belgie, ongeveer elk respectabel bedrijf heeft enkel nog wat sales en field vacatures, al de rest is bye bye Belgium. Ik heb nog tijd om iets deftig te vinden. Als het niet lukt, dan gebruik ik wel de netwerk troefkaart om ergens in een startup te starten (met het risico dat ik dan binnen 2y opnieuw buitengeflikkerd word :laugh:)
Beetje vergelijkbaar bij mij: zat in farma, global IT, maar daar bye bye omwille van alles outsourcen naar India/Mexico, nieuw bedrijf gevonden waar alles nog door west-europeanen/amerikanen gedaan werd in IT en nu hier ook volop alles aan het outsourcen naar India/Mexico.

... ik kijk dus uit naar mijn 2e maal langs start passeren :biglaugh: :biglaugh: ... eerste keer was periode zoals bij jou van niet meer hoeven te werken maar wel betaald worden en gewoon remote thuis zitten zo'n 15 maanden ;) Zoals je dus zegt: er zijn véél ergere dingen in het leven!

Beetje vergelijkbaar bij mij: zat in farma, global IT, maar daar bye bye omwille van alles outsourcen naar India/Mexico, nieuw bedrijf gevonden waar alles nog door west-europeanen/amerikanen gedaan werd in IT en nu hier ook volop alles aan het outsourcen naar India/Mexico.

... ik kijk dus uit naar mijn 2e maal langs start passeren :biglaugh: :biglaugh: ... eerste keer was periode zoals bij jou van niet meer hoeven te werken maar wel betaald worden en gewoon remote thuis zitten zo'n 15 maanden ;) Zoals je dus zegt: er zijn véél ergere dingen in het leven!

15 mnd thuiszitten, holy fuck. Ik hoop wel dat ze hier beetje rapper zijn. Heb mijn 2e sollicitatie van de dag net achter de rug. Subiet zit ik met 10 aanbiedingen en mogen ze 12mnd wachten :laugh:

Trouwens, als maandagnacht blijkt dat Buffett niets van Oxy bijkocht morgen-vrijdag-maandag (moet binnen 2 business dagen bericht geven van aankopen), kan het best zijn dat ik weer in cash ga.

Kerel heeft veel te veel realtime info over de economie via zijn 120+ dochterondernemingen.
En als hij dan zijn 'permanent holding' niet terugkoopt terwijl het goedkoop staat en hij nog lang niet aan de 50% limiet zit, dan is dat mijns inziens betekenisvol.
Buffett tot op heden nog geen OXY bijgekocht 🤨.

Buffett tot op heden nog geen OXY bijgekocht 🤨.
Het is nog niet maandagnacht EST tijd.

Pas na de conference call van donderdagavond kon hij beginnen kopen.
Dus deze nacht of volgende nacht moet er een form 4 komen, anders wil dat zeggen dat hij aan prijzen van 56-57 niet bijkocht terwijl hij het wel kon doen.

Het is nog niet maandagnacht EST tijd.

Pas na de conference call van donderdagavond kon hij beginnen kopen.
Dus deze nacht of volgende nacht moet er een form 4 komen, anders wil dat zeggen dat hij aan prijzen van 56-57 niet bijkocht terwijl hij het wel kon doen.

Voorlopig nog niks - maar wel het nieuws dat Crownrock 30m aandelen van OXY gaat aanbieden via MS en JPM.

Ik weet niet of volgende ook belangrijk is voor OXY?
“Western Midstream Partners, LP (NYSE: WES) ("WES") announced today the pricing of the previously announced underwritten secondary public offering of 19,000,000 common units representing limited partner interests in WES ("Common Units") by affiliates of Occidental (NYSE: OXY) (the "Selling Unitholders"), for gross proceeds of $685.9 million. The offering is expected to close on August 14, 2024, subject to customary closing conditions.”

Misschien?
Stellantis: 9,5% dividend + 7% buyback yield
X-fab: 0% dividend + 0% buyback yield

Op quasi elke metric is Stellantis goedkoper en de balans is beter. Xfab is rommel. Hoe vaak moete van een broodje prepare bijten vooraleer ge doorhebt dat het veurt is?
ik geloof er niks van dat over een periode van pakweg 3 jaar Stellantis een beter belegging zal gebleken zijn dan xFab ... game is on:

13/08
Xfab: €5.38
Stellantis: €13.82

Ik weet niet of volgende ook belangrijk is voor OXY?
“Western Midstream Partners, LP (NYSE: WES) ("WES") announced today the pricing of the previously announced underwritten secondary public offering of 19,000,000 common units representing limited partner interests in WES ("Common Units") by affiliates of Occidental (NYSE: OXY) (the "Selling Unitholders"), for gross proceeds of $685.9 million. The offering is expected to close on August 14, 2024, subject to customary closing conditions.”

Ik denk/hoop dat Buffett deze gaat kopen...Wanneer is dat publieke info?

Terug
Bovenaan