Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke uitgaven? Grootste uitgaven zijn pensioenen en gezondheidszorg. Al de rest is rommelen in de marge.6.350 euro bruto - 3.550 euro netto (incl. Netto vergoeding van 150 euro)
Maar daar gaat het niet over - het gaat over het feit dat mensen zoals mij al 5x zoveel bijdragen en dat deze belastingen dan ook nog eens deze groep impacteren. Logisch zou je zeggen, maar ik vind van niet - extra belastingen is te gemakkelijk. Het probleem zit niet in de inkomsten, maar in de uitgaven. Dit is niet meer solidariteit maar een verkwisting van geld.
Begrijp mij niet verkeerd - ik voel me niet beter dan iemand anders en weet dat ik veel geluk heb gehad en heb zelf ook overheidsgeld ontvangen om te studeren. Ik heb dus geen probleem om meer bij te dragen maar ik vind dat het nu wel helemaal aan het doorslaan is en men ook eens naar de uitgaven mag kijken (en niet enkel om begroting in evenwicht te krijgen).
Uiteraard zijn uitgaven te hoog6.350 euro bruto - 3.550 euro netto (incl. Netto vergoeding van 150 euro)
Maar daar gaat het niet over - het gaat over het feit dat mensen zoals mij al 5x zoveel bijdragen en dat deze belastingen dan ook nog eens deze groep impacteren. Logisch zou je zeggen, maar ik vind van niet - extra belastingen is te gemakkelijk. Het probleem zit niet in de inkomsten, maar in de uitgaven. Dit is niet meer solidariteit maar een verkwisting van geld.
Begrijp mij niet verkeerd - ik voel me niet beter dan iemand anders en weet dat ik veel geluk heb gehad en heb zelf ook overheidsgeld ontvangen om te studeren. Ik heb dus geen probleem om meer bij te dragen maar ik vind dat het nu wel helemaal aan het doorslaan is en men ook eens naar de uitgaven mag kijken (en niet enkel om begroting in evenwicht te krijgen).
6600 euro bruto, geen grootverdiener...
Man man man.
BG laat zich weer gelden.
Edit: Er stond wel degelijk 6600![]()

Wat ik hierboven zei is ook veel hoger dan in andere landenWelke uitgaven? Grootste uitgaven zijn pensioenen en gezondheidszorg. Al de rest is rommelen in de marge.
Ga je besparen op de pensioenen? Op de gezondheidszorg?
Wat jij vindt, maakt niet uit.Klopt, ik had wat grootheidswaanzin - om een of andere reden zit 6.600 euro in mijn hoofd. Maar effectief 6.350 euro.
Het is mijn punt niet - ik vind niet dat ik een grootverdiener ben. Het gaat over 5x meer belastingen![]()
Welke uitgaven? Grootste uitgaven zijn pensioenen en gezondheidszorg. Al de rest is rommelen in de marge.
Ga je besparen op de pensioenen? Op de gezondheidszorg?
Wat jij vindt, maakt niet uit.
Ik vind 1+1 niet gelijk aan 2.
Dat maakt het nog niet waar.

Omdat de pensioenen niet echt zeer hoog zijn. Omdat wanneer iemand ziek valt deze geholpen moet worden. Daarom niet.Waarom inderdaad niet op beide? We zijn verwend - en ik weet dat deze mening totaal niet populair is. De reden ook waarom niemand deze heilige huisjes nog maar durft aan te raken.
Omdat wij een pak meer belastingen betalen op loon dan in de VS lijkt mij alvast een geldige reden niet?Omdat er op onroerend goed al andere soorten belastingen bestaan (KI, onroerende voorheffing, registratierechten bij aankoop). Een meerwaardebelasting op aandelen bestaat zelfs in de VS, het Walhalla van kapitalisme. Waarom bij ons niet?
Is het vangnet gewoon niet te breed? Wat ik wil zeggen is dat we de zwakste in de maatschappij moeten ondersteunen maar doen we niet gewoon te veel (niet enkel de zwakste maar ook mensen die eigenlijk wel voor zichzelf zouden kunnen zorgen).Omdat de pensioenen niet echt zeer hoog zijn. Omdat wanneer iemand ziek valt deze geholpen moet worden. Daarom niet.
Er zullen wel efficientiewinsten te halen zijn maar beperkt zeker met de vergrijzing in aantocht....

Het is wel de bedoeling om de lasten op arbeid te doen dalen met de inkomsten uit vermogen/kapitaal....Is het vangnet gewoon niet te breed? Wat ik wil zeggen is dat we de zwakste in de maatschappij moeten ondersteunen maar doen we niet gewoon te veel (niet enkel de zwakste maar ook mensen die eigenlijk wel voor zichzelf zouden kunnen zorgen).
De essentie van mijn punt was gewoon - wanneer is het genoeg? Is het normaal dat er tussen werkmensen een verschil is van 5x meer belastingen? Is meer belastingen niet gewoon een makkelijke oplossing voor een moeilijker probleem? Is het eerlijk om vermogen uit een belast loon nogmaals te belasten als je het probeert te laten renderen? En als het niet eerlijk is maar toch noodzakelijk, zouden we dan niet beter de oorzaak aanpakken (ook al zijn we het altijd “zo” gewoon geweest)?
Ps: dit is eigenlijk niet voor het beurs topic![]()

En de rest? Cash?OXY doet het goed vandaag. PF momenteel 31,5% OXY.
Nee. 80% cash/obligaties, 20% aandelen waarvan 31,5% OXY. Ook nog 25,5% PTSBEn de rest? Cash?
. Verder een aantal kleinere posities zoals Evolution ab, EVS, Pfizer, Ultea Beaty, Profire Energie, zilver ETF PHAG, Umicore
.In dezelfde sfeer heb ik ook Metaplanet bijgekocht aan 650¥ in de dip, dat is nog speculatieverZalig, het retailste van het retailste speculatief instrument kopen aan een hogere prijs dan dat je het rechtstreeks zou kunnen kopen, in een bedrijf dat dit met leverage doet, met een promotor ceo.
Maar zoals steeds: veel succes gewenst, het draait misschien goed uit via tussentijdse koersschommelingen (of Trump die nu probeert om het kiessegment crypto boys voor zich te winnen)![]()

Willen we dan ook de gemiddelde belastingsdruk op het loon tussen de VS en hier in rekening nemen?Een meerwaardebelasting op aandelen bestaat zelfs in de VS, het Walhalla van kapitalisme. Waarom bij ons niet?
Wat kost het om een jaartje aan een deftige unief te studeren in de VS?Willen we dan ook de gemiddelde belastingsdruk op het loon tussen de VS en hier in rekening nemen?