Kleine Beursfeiten

Trouwens, als maandagnacht blijkt dat Buffett niets van Oxy bijkocht morgen-vrijdag-maandag (moet binnen 2 business dagen bericht geven van aankopen), kan het best zijn dat ik weer in cash ga.

Kerel heeft veel te veel realtime info over de economie via zijn 120+ dochterondernemingen.
En als hij dan zijn 'permanent holding' niet terugkoopt terwijl het goedkoop staat en hij nog lang niet aan de 50% limiet zit, dan is dat mijns inziens betekenisvol.

Trouwens, als maandagnacht blijkt dat Buffett niets van Oxy bijkocht morgen-vrijdag-maandag (moet binnen 2 business dagen bericht geven van aankopen), kan het best zijn dat ik weer in cash ga.

Kerel heeft veel te veel realtime info over de economie via zijn 120+ dochterondernemingen.
En als hij dan zijn 'permanent holding' niet terugkoopt terwijl het goedkoop staat en hij nog lang niet aan de 50% limiet zit, dan is dat mijns inziens betekenisvol.

Het kan aan mij liggen maar vertrouw je net niet iets te blind op Buffet en volg je niet iets te hard zijn grillen met een lag-time?
Want tegen dat jij het doorhebt dat Buffet een move maakt zijn we al even voorbij de feiten.
Je tactiek kan perfect werken hoor, ik wens je het alvast toe.

Mocht je trouwens een cent krijgen voor elke keer je Buffet zegt was je nu al rijk enkel daardoor :P

OXY earnings zijn uit. Zien er goed uit!: https://www.oxy.com/siteassets/docu...erly-earnings/oxy2q24earningspressrelease.pdf
2Q24 EPS of $1.03 [up +51.47% y/y] vs est of $0.77 [beat by +33.77%] on Revs of $6.82B [up +1.32% y/y] vs est of $6.8B [beat by +0.24%]
WW Production: 1258Mboepd [up +3.28% y/y] - highest in 4 years
CFFO: $3.044B [up +14.82% y/y]
FCF: $1.315 [up +30.85% y/y]
Total Cash: $1.845B ~70% of near-term >$4.5B debt repayments target expected by the end of 3Q24 ($1.4B remaining)
Cash Flow sensitivities: Annualized cash flow changes ~$260M/$1.00 change in oil prices & ~$155M/$0.50MBtu change in nat gas prices ·

Laatst bewerkt:

Waarom gaat ge niet gewoon 100% in berkshire aangezien ge toch gewoon de goeroe volgt?

Het kan aan mij liggen maar vertrouw je net niet iets te blind op Buffet en volg je niet iets te hard zijn grillen met een lag-time?
Want tegen dat jij het doorhebt dat Buffet een move maakt zijn we al even voorbij de feiten.
3 dagen in dit geval. Dat valt best mee qua lag.
En hier specifiek ivm Oxy, wegens 'permanent holding' designatie, en omdat ik zelf weet waarom het interessant is. Ik volg niet blind.

Mocht je trouwens een cent krijgen voor elke keer je Buffet zegt was je nu al rijk enkel daardoor :p
Mocht ik zo achterlijk niet geweest zijn om te denken dat hij maar gewoon een 'goeroe' was (zoals sommige beunhazen nog altijd denken), dan had ik hem jaren vroeger bestudeerd, en nu letterlijk 3 keer zoveel geld.

Waarom gaat ge niet gewoon 100% in berkshire aangezien ge toch gewoon de goeroe volgt?
Dat heb ik hoofdzakelijk gedaan tijdens 2016-2020, wegens continu ondergewaardeerd tijdens die periode.

Oxy is specifiek (en niet hetzelfde als Berkshire?), en had ik al vooraleer Buffett zijn positie gekocht had.
Als hij er daarna een permanente holding van maakt, dan vind ik het de moeite om te zien wanneer hij al dan niet bijkoopt.

Dan duurt het nog 25j vooraleer we op pensioen kunnen, dat is wat lang 😋

Ik hoop dat mijn model conservatief is, en dat zou me moeten toelaten om financieel onafhankelijk te zijn op 57. Ben eigenlijk veel te laat begonnen (30), maar van thuis nooit financiële kennis meegekregen. Dat is les 1 voor mijn kindjes (waar ik al mee ben begonnen voor hun)

Ik hoop dat mijn model conservatief is, en dat zou me moeten toelaten om financieel onafhankelijk te zijn op 57. Ben eigenlijk veel te laat begonnen (30), maar van thuis nooit financiële kennis meegekregen. Dat is les 1 voor mijn kindjes (waar ik al mee ben begonnen voor hun)
Mijn ideaal scenario is op 45 met genoeg kapitaal voor een dikke villa van 2M. Dat vereist wel een jaarlijks rendement van 30% dus moeilijk te halen 😅.

Zonder de villa geraak ik er wel met 20%.

Mijn ideaal scenario is op 45 met genoeg kapitaal voor een dikke villa van 2M. Dat vereist wel een jaarlijks rendement van 30% dus moeilijk te halen 😅.

Zonder de villa geraak ik er wel met 20%.
Dat zijn wel héél stevige cijfers, hoedje af als je die kan verwezenlijken - dat zou ook kunnen betekenen dat je tegen je 65 pakweg 75 miljoen zou kunnen hebben.

Liever vermogen tax dan meerwaarde tax. Enkele % op mijn vermogen afgeven zal wel meevallen, ma 40% op mijn winst zou pijnlijk zijn.
Maar dat gaat het helaas niet en nooit worden:
  • politiek zijn marionetten van de echte vermogens, deze zijn traditioneel generatie -gebonden
  • verzet tegen vermogenskadaster
  • het is ook onmogelijk een vermogenskadaster in ons land uit te rollen, in elk ander land wel - maar niet hier - gewoon omdat het zo is, een Belgisch axioma.
  • juridisch wordt dat een rechtszaak die langer zal duren dan het bestaan van het universum
Als dat er komt zou dat wel eens een stimulerende factor kunnen zijn voor dividend -aandelen.

Maar dat gaat het helaas niet en nooit worden:
  • politiek zijn marionetten van de echte vermogens, deze zijn traditioneel generatie -gebonden
  • verzet tegen vermogenskadaster
  • het is ook onmogelijk een vermogenskadaster in ons land uit te rollen, in elk ander land wel - maar niet hier - gewoon omdat het zo is, een Belgisch axioma.
  • juridisch wordt dat een rechtszaak die langer zal duren dan het bestaan van het universum
Als dat er komt zou dat wel eens een stimulerende factor kunnen zijn voor dividend -aandelen.
De bevolking kiest voor die marionetten. Niet alle partijen zijn tegen vermogenskadaster.

Vermogenstax enkel voor de echt grote kapitalen aub, genre +5 miljoen. Van zodra ze dat voor iedereen invoeren ik mijn goesting om actief te beleggen zo goed als weg.

Raar, dat is net extra motivatie om zeker te zijn dat je moet beleggen of uw geld verdwijnt als sneeuw voor de zon
Ik vermoed en hoop dat ze geen systeem gaan invoeren dat jaarlijks hetzelfde kapitaal opnieuw belast? :unsure: Ik bedoel dus de groei van uw kapitaal +5m.

Anders leggen ze veel te veel obstakels op weg naar financiële vrijheid, waar je telkens toch grote risico's voor moet nemen.

Tax breakje voor Belgische aandelen pls. :unsure:

Terug
Bovenaan