@Racing_Genk resultaten van Snowflake al bekeken?
Ja:
- Product revenue Q1 pak hoger dan verwacht (ook wel een leap year dus 7-8M$ extra revenue hierdoor in Q1). Hoogste beat sinds Q2 2022 en geen groei vertraging meer tegenover vorig jaar, dus lijkt hier te stabiliseren. Nieuwe CEO is duidelijk conservatiever in de guidance.
- Full year guidance van 22% naar 24%, had op hogere raise gehoopt. Maar wellicht opnieuw zeer conservatief. Q2 guidance is OK.
- SBC blijft pijnlijk hoog en ook de marges (GAAP) zijn daardoor slecht. Ze blijven duidelijk investeren in zeer duur R&D personeel (top AI & ML folks die >1M $ per jaar kosten). Gezien het potentieel van het product denk ik wel dat dat de juiste keuze is, maar de P&L ziet er daardoor op dit moment niet echt proper uit. Ook natuurlijk stevige competitie vanuit hyperscalers (voornamelijk GCP) en Databricks. Maar nogmaals, SNOW is wel een product dat denk ik op langere termijn >20B $ revenue kan genereren, dat kan je van weinig andere software bedrijven zeggen dus in die context vind ik dure R&D investeringen te verdedigen.
- Groei kan hier mogelijk bodemen en volgens mij is er wel een pad van duurzame 30% groei voor nog een 5-tal jaren -> koers zal het in dat scenario heel goed doen. Als je rekent op NRR van 120% en customer growth van 15-20% per jaar kom je aan die >30% groei.
- Waardering ligt nu ongeveer evenhoog als DDOG en NET (op EV/S NTM basis). SNOW is naar mijn mening beloftevoller, dus relatief vind ik SNOW interessanter. Absoluut gezien is het natuurlijk nog een stevige waardering.
- Nieuwe CEO meer gefocust op product dan Slootman, lijkt me de juiste keuze gezien de competitieve omgeving. Hij noemt het ook 'the year of GA' (general availability) omdat er heel wat producten al lange tijd in development zijn, en het is zijn doel om deze dit jaar allemaal beschikbaar te maken zodat die eindelijk revenue kunnen genereren.
Had een heel grote positie (35%), nu gereduceerd naar 20% aan 172$ in overnight trading.