Dacht AIB 06/03/2024 en PTSB 07/03/2024?Afwachten wat AIB group doet qua market share, maar results zijn op zelfde dag als PTSB.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dacht AIB 06/03/2024 en PTSB 07/03/2024?Afwachten wat AIB group doet qua market share, maar results zijn op zelfde dag als PTSB.
aha, you're right. Bedankt voor de correctieDacht AIB 06/03/2024 en PTSB 07/03/2024?
Daar zit geen logica in. Het gaat omhoog en het gaat omlaag en op lange termijn gaat het allemaal omhoog.Speciale tijden toch wel.
De markt, het is me wat![]()
"Under Vicki Hollub’s leadership, Occidental is doing the right things for both its country and its owners.
No one knows what oil prices will do over the next month, year, or decade. But Vicki does know how to separate oil from rock, and that’s an uncommon talent, valuable to her shareholders and to her country."
Omdat er kritiek is vanuit bepaalde politiek/maatschappelijke hoek op olie/gas bedrijven en dat ze moeten aan banden gelegd worden.Wat moeten we eigenlijk maken van die pattriotische boodschappen? Vind het vreemd dat "goed doen voor het land" zo prominent naar boven wordt gehaald als reden voor erin te investeren. Marketing?
Dat van die weinig opportuniteiten heeft Buffett al vaak gezegd in de afgelopen 10 jaar hoor.Moeten we niet allemaal gewoon bearish worden na de brief van Buffett? Als hij geen/weinig opportuniteiten meer kan vinden in het huidige markt, dan is het gewoon toch allemaal te duur voor het risico dat je moet nemen.

Hij zit al jaren op zo'n grote cashpositie wegens weinig opportuniteiten, er zijn dan ook niet zoveel bedrijven waar je even $100 miljard aandelen van kan kopen.Moeten we niet allemaal gewoon bearish worden na de brief van Buffett? Als hij geen/weinig opportuniteiten meer kan vinden in het huidige markt, dan is het gewoon toch allemaal te duur voor het risico dat je moet nemen. Dit advies lijkt mij veel meer waard dan een Burry die jaarlijks schreeuwt over nieuwe bubbels en short posities opent.
Als alles crasht, al de cash in Berkshire pompen en 3 jaar alles vergeten dus.Hij zit al jaren op zo'n grote cashpositie wegens weinig opportuniteiten, er zijn dan ook niet zoveel bedrijven waar je even $100 miljard aandelen van kan kopen.
![]()
Ik vind niet direct een recente grafiek maar je ziet dat de cash al lang aan het opbouwen is.

Nee, ervoor hé, anders ben je al te laatAls alles crasht, al de cash in Berkshire pompen en 3 jaar alles vergeten dus.![]()

De 30% onderwaardering zag je op dat moment hoor.Hindsight 20/20 he![]()
Als alles de dieperik ingaat zoals de doemdenkers elke maand nu zeggen, Berkshire gaat eerst mee en dan gaat Buffet de cash alloceren in de opportuniteiten die ik niet zie, toch?Nee, ervoor hé, anders ben je al te laat
Probleem is dat Berkshire nu op of iets boven intrinsieke waarde staat.
Begin 2000 was het 30% ondergewaardeerd op het moment dat iedereen gek geworden was in de nasdaq.
Dus toen kon je theoretisch echt wel tot bijna op de dag perfect timen om te roteren in Berkshire.
Niet noodzakelijk, check maart 2000.Als alles de dieperik ingaat zoals de doemdenkers elke maand nu zeggen, Berkshire gaat eerst mee en dan gaat Buffet de cash alloceren in de opportuniteiten die ik niet zie, toch?
Wel opvallend dat Tubize zo achterblijft. YTD een underperformance van 11% in vergelijking met UCB.UCB blijft maar gaan.. Ik heb dat ingekocht aan 73.9 met een langetermijndoel van 100€ maar ze hebben dit nu op 3 maanden tijd bijna gehaald..
Ik ben nu aan het twijfelen of ik mijn eigen koersdoel moet aanhouden en dan effectief ook te verkopen op dat punt of dat ik het gewoon moet laten runnen. Binnen 2 dagen zijn er ook earnings en meer cijfers over de tractie van hun psoriasismiddel in de VS.. Decisions, decisions..
kheb mij vorig jaar zo mispakt door mijn eigen koersdoel te volgen met Spotify.. gekocht ook aan 73 maar verkocht an 115. Dat had ik beter bijgehouden![]()
Ja maar dat de rest ging omkeren was natuurlijk niet zo op de dag voorspelbaar zou ik zeggen...De 30% onderwaardering zag je op dat moment hoor.
Buffett zei toen zelfs voor de eerste keer ooit dat hij aandelen zou buybacken.
Gratis geld, pap in de mond. (Als je hem al lang volgde tenminste)
Even de book value van Berkshire van 1998 vergelijken met die van vandaag, je moet het maar doen.Berkshire staat echt zeer hoog qua p/b.
Pre-gfc hoog (vlak voor shit hit the fan) en dot com bubble hoog.
Is mega cap natuurlijk, dus geld blijft er naartoe vloeien. Ook al is het de huidige prijs zeker niet waard.