Kleine Beursfeiten

De natural gas prijzen zijn serieus gezakt. Staat nu maar op 1,824$. Weet iemand een manier (aandeel van bedrijf mbt natural gas of dergelijke) om (in de toekomst) in te spelen op een eventuele prijsstijging? Graag geen risicovolle turbo’s of dergelijke 😅.
Iemand al een tip? 🙄😬

Je expliciete vraag was hoe je kan inspelen op toekomstige prijsstijgingen....
Bedoel op beursvlak. De gasprijzen voor verbruik in België zijn gebaseerd op ICE Dutch TTF (https://m.nl.investing.com/commodities/ice-dutch-ttf-gas-c1-futures-advanced-chart) en niet op de natural gas prijzen op de algemene markt. Ik heb het over deze laatste… Naar een vast contract ga ik pas nadat de ICE Dutch TTF serieus gestegen is. In die maand zelf kan ik dan nog overstappen naar de tarieven gebaseerd op de maand ervoor 😉. Maar dat is een andere topic 😉.
Ps: natural gas is vandaag al 10% gestegen, ICE Dutch TTF 2% gedaald…

Laatst bewerkt:
We hebben ook een inverse cramer signal!

GG1OgMHWYAAzr8h

Bedoel op beursvlak. De gasprijzen voor verbruik in België zijn gebaseerd op ICE Dutch TTF (https://m.nl.investing.com/commodities/ice-dutch-ttf-gas-c1-futures-advanced-chart) en niet op de natural gas prijzen op de algemene markt. Ik heb het over deze laatste… Naar een vast contract ga ik pas nadat de ICE Dutch TTF serieus gestegen is. In die maand zelf kan ik dan nog overstappen naar de tarieven gebaseerd op de maand ervoor 😉. Maar dat is een andere topic 😉.
Ps: natural gas is vandaag al 10% gestegen, ICE Dutch TTF 2% gedaald…

België heeft zijn eigen gasbeurs met zijn eigen prijzen, genoeg contracten die gebaseerd zijn op die noteringen.

En wat is de ‘algemene markt’? Er is geen algemene markt, in Europa is TTF leidend, in de VS de Henry hub, in Azië gebruiken ze graag de JKM.
Ik vermoed dat jouw ‘natural gas’ de Henry hub is, maar daar geeft niemand in Europa om behalve de LNG-traders.

België heeft zijn eigen gasbeurs met zijn eigen prijzen, genoeg contracten die gebaseerd zijn op die noteringen.

En wat is de ‘algemene markt’? Er is geen algemene markt, in Europa is TTF leidend, in de VS de Henry hub, in Azië gebruiken ze graag de JKM.
Ik vermoed dat jouw ‘natural gas’ de Henry hub is, maar daar geeft niemand in Europa om behalve de LNG-traders.
Ik bedoel deze: https://www.investing.com/commodities/natural-gas

Maar het is niet meer corrupt.
Na het corruptie schandaal een decennium geleden is er veel opgekuist waardoor dat bedrijf nu net zeer solide statuten heeft en ook de overheid quasi geen macht meer heeft.

Bolsonaro heeft er vier ceo's doorgejaard in poging Petrobras te manipuleren. Allemaal gefaald.

Het "corrupte", of de angst voor nationalisatie zijn van die dingen die mensen wegjaagt waardoor ge een enorm ondergewaardeerd bedrijf krijgt.
Het scheelde dus geen haar of er was eind 2022 een militaire staatsgreep in Brazilië.
De US heeft dat op het nippertje vermeden.
Stel je voor dat die Trump debiel toen president was?
Er is een reden dat al die autocraten liever Trump als president zien, en 1 van die redenen zien we hier achter de schermen.

Benieuwd wat er met petrobras zou gebeurd zijn? :)
Er zit een risico korting op dat aandeel. En terecht.

Court documents related to the raid suggest that Bolsonaro personally edited a decree that would have overturned election results and imprisoned a Supreme Court justice; a general loyal to the president confirmed he would provide the troops needed to carry out the coup. Bolsonaro also allegedly pressured his cabinet to more forcefully share disinformation about supposed weaknesses in Brazil’s electoral system. The former president was asked to hand over his passport to authorities and may face decades in jail.

The recent revelations suggest that Brazilian coup-mongers’ plans were more advanced than initially believed. In the end, however, they did not get their way—in part due to divisions within Brazil’s armed forces that were the target of concerted pro-democracy efforts by U.S. President Joe Biden."

Lap, Garmin +9% alweer.
Dat was wel te denken, aangezien ik vorige week een veel te duur uurwerk van hen kocht 🙃

Als zelfs een hardcore prijs/kwaliteit merkvermijder als ik hun product koop en er veel te veel geld voor betaal...

Lap, Garmin +9% alweer.
Dat was wel te denken, aangezien ik vorige week een veel te duur uurwerk van hen kocht 🙃

Als zelfs een hardcore prijs/kwaliteit merkvermijder als ik hun product koop en er veel te veel geld voor betaal...
En toch vorige week gehoord dat de marges voor de winkels die ze verkopen laag zijn

En toch vorige week gehoord dat de marges voor de winkels die ze verkopen laag zijn
Dat is niet tegenstrijdig toch...?
Dat zou dan betekenen dat ze prijszettingsmacht hebben tegenover de retailhandelaren, en dat de marge naar Garmin gaat ipv de eindverkopers?

Net gezien in hun resultaten: Gross margin expanded to 58.3% from 57.0% .
Voor electronics hardware is dat gigantisch. Dat is Apple-like.

Ik wist eigenlijk ook niet dat hun ex-sporters segment zo groot was.
Hun sporthorloges zijn maar 25% van de omzet.

Aviation gross margins: 75% :oink:

Benieuwd wat er met petrobras zou gebeurd zijn? :)
Er zit een risico korting op dat aandeel. En terecht.
Hetzelfde als dat gebeurd is voorbije 2 jaar.
Bolsonaro is door 4 CEO's gegaan in poging PBR te manipuleren.

Stel u voor dat Trump zijn coup poging begin 2021 gelukt was.
Wat zou met OXY gebeurd zijn?

Hetzelfde als dat gebeurd is voorbije 2 jaar.
Bolsonaro is door 4 CEO's gegaan in poging PBR te manipuleren.
"te manipuleren".
Omdat de benzineprijzen stegen in 2022 en er verkiezingen in aantocht waren, deed hij opzichtig alsof hij de voorvechter van het gewone volk was en ontsloeg telkens de CEO.
Zonder dat er iets veranderde en zodat Brazilie zijn inkomsten toch bleef krijgen.

Stel u voor dat Trump zijn coup poging begin 2021 gelukt was.
Wat zou met OXY gebeurd zijn?
Oxy heeft niet de overheid als hoofdaandeelhouder.
En de institutionele instabiliteit en het risico op een militaire staatsgreep in de US is vergelijkbaar met Brazilië...?

Agree to disagree dan :)

"te manipuleren".
Omdat de benzineprijzen stegen in 2022 en er verkiezingen in aantocht waren, deed hij opzichtig alsof hij de voorvechter van het gewone volk was en ontsloeg telkens de CEO.
Zonder dat er iets veranderde en zodat Brazilie zijn inkomsten toch bleef krijgen.

Oxy heeft niet de overheid als hoofdaandeelhouder.
En de institutionele instabiliteit en het risico op een militaire staatsgreep in de US is vergelijkbaar met Brazilië...?

Agree to disagree dan :)
Zou OXY deze $1.2b subsidie gekregen hebben onder een Trump regering?

Terug
Bovenaan