Ik kom eveneens tot een schatting van 26€ (op 12/01/2024 vermeld).Ik zie dus geen reden voor die daling en schat een prijs in van tussen 21,5-26 euro.
Daling nu is ook niet op echt hoog volume.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kom eveneens tot een schatting van 26€ (op 12/01/2024 vermeld).Ik zie dus geen reden voor die daling en schat een prijs in van tussen 21,5-26 euro.
Why, o why...?Mss dat ik eens meega - Alphabet C TurboXL

Niet veel van te zeggen, ik zie niets speciaal.Winst valt blijkbaar een stuk lager uit dan verwacht. Benieuwd ook naar de mening van @JanusDR .
Top line ziet er mij gewoon stabiel uit maar men heeft provisies genomen voor claims uit Polen voor leningen uitgeven in CHF - blijkbaar een oud probleem (waar men nu 85% van exposure heeft ingedekt - nog een 252mEUR staat open aan risico). En men heeft impairment geboekt in Q4 maar impairments 2023 vs. 2022 zijn pak lager.Hoe komt het dat die winst zo stevig gezakt is?
Is maar een zeer klein bedrag en @Spooky zijn recente turbo trackrecord is best goed - dus idd wel stukje Fomo. Terzijde kijk ik wel al even naar o.a. Alphabet en Microsoft (imo de betere maar ook duurdere). Ook weinig cash - buiten een turbo of iets verkopen weinig acties mogelijk.Why, o why...?
Ik kon het voelen aan uw reacties op die turbo's de laatste weken.
Fomo is real
On another note, pre market short Valley bank VLY aan 9,9.
Grotere blootstelling aan commercial real estate dan NYCB.
Beurs is niet altijd logisch maar ik begrijp echt niet waarom Microsoft (beperkt) en Alphabet (vrij behoorlijk) dalen na publicatie van hun cijfers - de negatieve puntjes zijn het vermelden niet eens waard. Ze waren duur en zijn dat nog steeds, maar bevestigen ook waarom ze duur zijn.
Bij Alphabet is er blijkbaar schrik dat hun donaties aan Samsung/Apple/... om Google search als default search engine te zetten verboden gaan worden
De pre market zit er soms fameus naast ook hoor. Pas om 22:00 wordt duidelijk hoe het rapport gesmaakt werd.
@cege : wat vond je van de earnings van Thermo Fisher?

Thanks! Ga je je positie in PACB nog uitbreiden?Non event. Ja 4% beneden maar dag ervoor 4% naar boven.
Zelfde verhaal overal. Eerste tekenen van stabilisatie. Winst hoger dan verwacht door cost cutting. 6mnd 2024 kut en daarna beterschap (ahja, want shit hit the fan in h2 2023, dus easy comp). Stabilisatie dus.
China blijft kwakkelen.
Bij ons gaat de hiring freeze op corporate niveau stilletjes aan beetje minder streng, dus lijkt ook wat zon aan de horizon. (Onze divisie blijft shit hit the fan aan 300per uur though).
En dat terwijl de beurzen eigenlijk pas echt moeten gaan dippen wanneer gestart wordt met renteverlagingenStevige dip weer dankzij de FED![]()
. Eerst nog toppen richting mei.Thanks! Ga je je positie in PACB nog uitbreiden?
Blij te horen dat je ook in zoiets je geld stoptAls ik cash heb. Binnen paar weken komt een termijn rekening vrij en is er nieuw geld.
. Meer rendement dan staatsbon?Blij te horen dat je ook in zoiets je geld stopt. Meer rendement dan staatsbon?
Prima, dus ook geen voorstander van lump sumWel, de cash van verkoop huis gaat DCA gewijs in de markt. Tijdelijk geparkeerd in iets van 2.x% netto. Indertijd was er nog geen staatsbon te bespeuren.
.turbootje ING gekocht net nu, afstraffing lijkt me fel overdreven, -9% op nochtans niet zo'n slechte cijfers?