NotoriousP
Well-known member
Overname bod op PARA, weer te lang getwijfeld om de trekker over te halen...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blijkbaar niet schitterend, al minus 7.6%4Q cijfers zijn uit
Het scenario van een ontmanteling van het bedrijf zoals in sep 2023 beschreven ligt nu dus op tafel… Interessant.Overname bod op PARA, weer te lang getwijfeld om de trekker over te halen...
Link bij zetten.Raiffeisen Bank International reported a decline in fourth-quarter net profit despite an increase in net interest income.
The Austrian bank, one of the few Western lenders still with a presence in Russia, said Wednesday that net profit for the fourth quarter was 272 million euros ($295 million) compared with EUR826 million in the year-earlier period. Nevertheless, shareholders will receive a dividend of EUR1.25, 45 cents higher than in the previous year.
Fourth-quarter operating income grew to EUR2.16 billion, as net interest income for the quarter rose 2% to EUR1.49 billion, the bank said.
Raiffeisen said it anticipates net interest income for 2024 to be around EUR5.1 billion, with loans to customers expected to grow around 5%.
Bij Alphabet is er blijkbaar schrik dat hun donaties aan Samsung/Apple/... om Google search als default search engine te zetten verboden gaan wordenBeurs is niet altijd logisch maar ik begrijp echt niet waarom Microsoft (beperkt) en Alphabet (vrij behoorlijk) dalen na publicatie van hun cijfers - de negatieve puntjes zijn het vermelden niet eens waard. Ze waren duur en zijn dat nog steeds, maar bevestigen ook waarom ze duur zijn.
de S&P die hoog staat betekend in dit geval ook dat de waardering stilaan toch wel stevig - mss zelfs overdreven is? In vergelijking met Europa (al missen die wel wat echte top -bedrijven en beurscultuur) is het mss ook geen uitgemaakte zaak waar de meeste beurswinsten kunnen gemaakt worden - desondanks de situatie in Europa.
Hier en daar lees je ook een toenemende zorg m.b.t. de impact van een aantal reuzen op de markten algemeen.
Dat is momenteel het grootste risico bij hun ja.Bij Alphabet is er blijkbaar schrik dat hun donaties aan Samsung/Apple/... om Google search als default search engine te zetten verboden gaan worden
Beurs is niet altijd logisch maar ik begrijp echt niet waarom Microsoft (beperkt) en Alphabet (vrij behoorlijk) dalen na publicatie van hun cijfers

Bij Alphabet is er blijkbaar schrik dat hun donaties aan Samsung/Apple/... om Google search als default search engine te zetten verboden gaan worden
Je begrijpt het niet maar uw verklaring is misschien correct? :Je zegt het zelf: 'Ze waren duur en zijn dat nog steeds'. ' in dit geval ook dat de waardering stilaan toch wel stevig - mss zelfs overdreven is'Beurs is niet altijd logisch maar ik begrijp echt niet waarom Microsoft (beperkt) en Alphabet (vrij behoorlijk) dalen na publicatie van hun cijfers - de negatieve puntjes zijn het vermelden niet eens waard. Ze waren duur en zijn dat nog steeds, maar bevestigen ook waarom ze duur zijn.
de S&P die hoog staat betekend in dit geval ook dat de waardering stilaan toch wel stevig - mss zelfs overdreven is? In vergelijking met Europa (al missen die wel wat echte top -bedrijven en beurscultuur) is het mss ook geen uitgemaakte zaak waar de meeste beurswinsten kunnen gemaakt worden - desondanks de situatie in Europa.
Hier en daar lees je ook een toenemende zorg m.b.t. de impact van een aantal reuzen op de markten algemeen.
hoezo waardering Alphabet duur?Je begrijpt het niet maar uw verklaring is misschien correct? :Je zegt het zelf: 'Ze waren duur en zijn dat nog steeds'. ' in dit geval ook dat de waardering stilaan toch wel stevig - mss zelfs overdreven is'
ik heb deze gekocht: https://live.euronext.com/nl/product/structured-products/DE000SU1NXU4-XMLIMss dat ik eens meega - Alphabet C TurboXL Long 129.4906 Saxo, hefboom 9
Bied
1,579
Laat
1,599
Precies chance gehad met mijn verkoop van Raiffeisen: vandaag minus 5,5%. Enig idee waarom @Wartan ?
inderdaad, als Alphabet onder 123 zou zakken dan vermoed ik het verlies van die turbo in het niets zal vallen in vergelijking met het verlies van andere waarden in mijn portefeuilleAlphabet voorbeurs -5%.
Stop-loss 123 of 129 is nog wel veraf natuurlijk.
Hoe komt het dat die winst zo stevig gezakt is?Ik heb bijgekocht aan 19,25 euro (te laat dus maar was mijn berekening nog aan het maken).
Ik zie dus geen reden voor die daling en schat een prijs in van tussen 21,5-26 euro.
Redenering voor mijn prijsbepaling vertrekt vanuit de equity (excl Rusland en Wit-Rusland) van 14.958mEUR. Ik trek er de intangible assets af (970mEUR) en Daarbij tel ik 1.500mEUR voor de Strabag deal (dus assumptie is dat die doorgaat). Market cap is 6.400mEUR. Dan komen we aan PB van ongeveer 41%. Als je naar verleden kijkt dan zit dat meestal rond 45-55%.
Als je naar een 60% zou gaan (EU gemiddelde) dan zit je aan prijs van 28 EUR.
En dan hou ik dus rekening ermee dat de rest van hun assets in Rusland en Wit-Rusland niks meer waard zijn.