Kleine Beursfeiten

Ik denk dat je enkel minwaarden zal kunnen aftrekken vanaf het moment dat de tax wordt ingevoerd. Net zoals meerwaarden enkel vanaf die moment belastbaar worden. Dus dat plan lijkt me vrij nutteloos.

I don't know. Als ze historische meerwaarden gaan taxen, gaan ze ook historische minwaarden moeten toelaten.

Historische meerwaarden niet belasten is ook fine by me.

Als Hedebauw minister van financien wordt... :poop:

Hier ook een LVMH twijfelaar

Elke dip wil ik kopen, maar doe ik het toch niet, om daarna dik spijt te hebben.

😮‍💨

LVMH is momenteel een gokje waard (niet te ver) boven 635€ (635€ is momenteel de dominante moving average, nl. de EMA 200 op weekbasis; deze is stijgend dus naarmate de weken vorderen schuift dit ook mee). Vermoedelijk zal het deze waarde nog aantikken. Is er echter een weekly close duidelijk onder 635€, is een sell te adviseren, aangezien dan de uptrend van 2009 in gevaar komt, en de koers mogelijk richting EMA 200 op maand basis (momenteel 335€) gaat. Dus: nu tot boven 635€ weekly close -> buy; weekly close duidelijk onder 635€ bv. 620€ -> sell.

En jongens, opnieuw dik spijt of toch gekocht?

Kan je aub een update geven over de moving average, en wat te doen nu met de weekly close die nu duidelijk +770€ zal liggen? Is de uptrend van 2009 nu niet meer in gevaar?

Eindelijk eens positief ytd.

Mijn olie en bankaandelen blijven goed gaan. Zelfs na de +100% vorig jaar.

Melexis letterlijk elke daar naar beneden.
XFAB ook.

Laatst bewerkt:
Eindelijk eens positief ytd.

Mijn olie en bankaandelen blijven goed gaan. Zelfs na de +100% vorig jaar.

Melexis letterlijk elke daar naar beneden.
XFAB ook.
Melexis doet het historisch (bijna) altijd beter dan de concurrentie, heb ze bij de vorige dip ook bijgekocht rond de 70€.
Als het verder dipt koop ik weer bij. Outlook is toch vrij robuust de laatste jaren

Melexis doet het historisch (bijna) altijd beter dan de concurrentie, heb ze bij de vorige dip ook bijgekocht rond de 70€.
Als het verder dipt koop ik weer bij. Outlook is toch vrij robuust de laatste jaren
Ja, doen het al jaren beter, maar slagen er toch in om in aandeelprijs te underperformen lol

Heb ook bijgekocht die laatste dip, 68€ of zo.
Momenteel geen geld om nog bij te kopen moest het weer zo laag gaan.

Ja, doen het al jaren beter, maar slagen er toch in om in aandeelprijs te underperformen lol

Heb ook bijgekocht die laatste dip, 68€ of zo.
Momenteel geen geld om nog bij te kopen moest het weer zo laag gaan.
Gewoon af en toe rond de 100€ verkopen, rinse and repeat.. is gewoon een heel solide bedrijf waarbij de downside risk veel kleiner is als bij de rest

Kan je aub een update geven over de moving average, en wat te doen nu met de weekly close die nu duidelijk +770€ zal liggen? Is de uptrend van 2009 nu niet meer in gevaar?
Ik had gisteren voor de fun wat gekocht aan ±711. Ni slecht.

Mag hier niet meer over technische analyse berichten… In het kort: er is niet veel over de moving average te updaten, ligt nog steeds rond hetzelfde niveau.

Laatst bewerkt:
Alleen vindt tech veel vaker de weg naar boven dan olie, en is het bij olie eerder een tijdelijk herstel dan een echte stijging. Zelfs aan deze koersen koop ik van Oxy niet meer bij.

Een groot deel van dit is dat er geen winter meer is in Europa, buiten af een toe er zeer korte winterprik.

GEnxmI1XAAAoRTn

Terug
Bovenaan