Kleine Beursfeiten

Is er interesse in een stockpick competitie? Bv. iedereen met 10 posts of meer in deze topic mag 3 tot 8 aandelen kiezen waartussen een fictieve 10.000 euro verdeeld wordt (werken met fractionele shares om het makkelijk te maken).

Indien voldoende interesse kan ik wel een geautomatiseerd Google Sheetke aanmaken om alles te tracken. Kan dan ook de picks van bvb D'hoore enzo toevoegen ter vergelijking. Voor de winnaar kan ik dan wel een customized 3d printed trophy voorzien :bow:
Kan je niet beter gewoon vragen aan mensen om % hun portfolio te posten? :)

Ik doe ook mee aan de Illumina kerstspecial, kleine positie @ 131,62 euro.

Ik zou graag ook eens “choo-choo” roepen met cege.

Instapmoment met PTSB precies wel gemist.

Iedereen kan hier gewoon zijn YTD van dit jaar posten :) Voor mij voelt dat aan als pokeren met vals geld of voor knikkers, geen belang = niet serieus spelen.
nu wel, maar als je voor 2024 op voorhand moet doorgeven aan 1 neutraal persoon die het in een excelleke bijhoudt dan kan je al niet valsspelen hé

Is er interesse in een stockpick competitie? Bv. iedereen met 10 posts of meer in deze topic mag 3 tot 8 aandelen kiezen waartussen een fictieve 10.000 euro verdeeld wordt (werken met fractionele shares om het makkelijk te maken).

Indien voldoende interesse kan ik wel een geautomatiseerd Google Sheetke aanmaken om alles te tracken. Kan dan ook de picks van bvb D'hoore enzo toevoegen ter vergelijking. Voor de winnaar kan ik dan wel een customized 3d printed trophy voorzien :bow:

Edit: dus wedstrijdje van 01/01/24-31/12/24
Op zich is dat een leuk idee maar alles hangt af van het doel van zoiets - met de gekende problemen:

Doel = beste rendement:

dat lijkt voor de hand liggend maar heeft, in een competitie 1 gigantisch nadeel vind ik persoonlijk - er wordt dan ook in functie daarvan gekozen: Blue chips VS Crazy Tech is een giga verschil in potentieel om maar iets te zeggen (en in geen geval aanvallend voor diegenen die er graag in beleggen). Niet zelden een groot contrast tussen de echte portefeuille en de fictieve voor de wedstrijd.

Aangezien de meesten hier ook gewoon echt beleggen zou ik dan eerder vragen om 3 tot 8 aandelen (of gewoon 5, gelijk gewicht) door te geven die effectief aan een aantal voorwaarden voldoen:
  • Echt deel uitmaken van je portefeuille
  • Tevens ook een gewicht van 5% of meer vertegenwoordigen in je portefeuille
  • Waarvan je denk ze bij te houden gedurende heel 2024

goed idee, ik zou het simpel houden: gewoon 5 picks, equal weighted en wie op 31/12/2024 onder Paul D'Hoore eindigt wordt eeuwig verbannen uit deze topic 🥳

Die gaat eens een dijk van een resultaat boeken vroeg of laat - steeds BEL20/Belgische aandelen, zowat de slechts presterende index dit jaar, een aantal die stevig gekelderd zijn ...

En misschien ook vragen dat als je dividend ontvangt dat je dit dan ook aan de "beheerder" doorgeeft zodat die niet te veel werk heeft?

Die gaat eens een dijk van een resultaat boeken vroeg of laat - steeds BEL20/Belgische aandelen, zowat de slechts presterende index dit jaar, een aantal die stevig gekelderd zijn ...
Ik volg die picks van hem nu al jaren en hij heeft nog nooit een deftig rendement gehaald -> vorig jaar deed hij wel beter dan Nasdaq :biglaugh:

allé kom, mijn prono voor wat Polleke als top 5 gaat hebben:
- Solvay of Syensqo
- KBC
- AB Inbev
- iets van vastgoed ... VGP of Cofinimmo
- Melexis

Ik volg die picks van hem nu al jaren en hij heeft nog nooit een deftig rendement gehaald -> vorig jaar deed hij wel beter dan Nasdaq :biglaugh:

allé kom, mijn prono voor wat Polleke als top 5 gaat hebben:
- Solvay of Syensqo
- KBC
- AB Inbev
- iets van vastgoed ... VGP of Cofinimmo
- Melexis
Geen Barco :unsure:?

What about:
- 5 picks, enkel aandelen (geen ETFs, turbo's of bitcoin)
- max 1 biotech
- picks zichtbaar voor iedereen in de google sheet
- google sheet redelijk geautomatiseerd met current prices, rendement en ranking. Dividend bijtelling in laatste maand
- aandelen zelf in bezit is een plus maar geen vereiste want moeilijk te checken
- winnaar krijgt ne customized 3d trophy

Terug
Bovenaan