Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op welke beurs koop je PTSB?yes - order is uitgevoerd, GAK verlaagd naar 1.82. Er wordt verkocht, aan laag volume - zonder nieuws - behalve dan light gewijzigde rentevooruitzichten. Maar PTSB zit proportioneel hoog in fixed-rate mortgages, dus fairly rente-ongevoelig (behalve voor new loans uiteraard). Er lijkt wel niet echt een "houvast" te zijn qua prijszetting voor de bodem. Ik zou het liever zien stijgen natuurlijk, want mijn cash voorraad is uiteraard niet onuitputtelijk. Earnings in Feb '24.
www.cultofmac.com
Speciaal voor Lulplayer.Geloven jullie dat nu allemaal?
Ook dat verhaal van het vliegtuig nemen richting Buffet conventie en toevallig ook een beursanalist tegenkomen etc ?
Geloven jullie dat echt?

m.b.t. Oxy overname:
Op het eerste zicht geen fan van, zeker niet omdat ze aandelen uitgeven aan de huidige prijs en er het komende 1,5 jaar geen meer kunnen buybacken.
Wat Vicky zegt "levert direct 1B cashflow op voor aandeelhouders" is klassieke CEO bullshit, want of het voordelig is voor aandeelhouders hangt af van wat het alternatief was.
En dat is buybacken aan lage prijzen.
Tenzij die overname >10-15% rendement oplevert.
Ze is wel naar Omaha geweest om het te bespreken, en daar zijn 2 mogelijkheden:
1. Dat was om financing te bespreken.
2. Om Buffett zijn fiat te krijgen.
Bij 1. : Buffett heeft ze misschien overtuigd om zeer weinig aandelen uit te geven. (slechts 10% van de overnameprijs. Chevron/Exxon overnames waren 100% aandelen)
Of hij wilde niet financen omdat hij niet akkoord was.
Bij 2.: Dat gaan we de komende dagen/weken zien.
De overname verklaart immers waarom Buffett abrupt stopte nadat hij recent bijkocht tot 63, terwijl het daar nu >10% onder staat.
Nu weten we waarom: hij kreeg insider info over een nakende overname dus kon niet meer kopen.
Vanaf deze week mag Buffett terug Oxy kopen.
Dan zouden we de 13D/G bij de SEC in de komende dagen/weken moeten zien verschijnen, want Oxy staat <60.
Dat zou betekenen dat hij cijfers gezien heeft van de overname die tonen dat het inderdaad rendabeler was om die m&a te doen ipv te buybacken.
En dat Oxy dus een koopje is.
In het andere geval: Buffett is niet akkoord of heeft zijn mening veranderd over longterm olie supply/demand.
En ze beginnen dan ook weer direct over OXYLap Janus is terug juist wanneer ik uitgezaagd ben.![]()

Ik zie een RSV vaccin in phase 3, maar daar krijg ik niet meteen een stramme kabouter van. Itt obesitas behandelingen...
Had mij Janus anders voorgesteldSpeciaal voor Lulplayer.
Reverse google image deze maar eens, zal niet lukken
Vreemd trouwens dat dat zo ongeloofwaardig 'over the top' zou zijn. Zo'n vlucht kost 550 euro.
![]()

Die dikke dwerg is Greg Abel van Berkshire.Had mij Janus anders voorgesteld![]()
Beurs ISED, via IBKR brokerOp welke beurs koop je PTSB?
Als Buffett fan was dan had hij toch de deal gefinancierd?m.b.t. Oxy overname:
Op het eerste zicht geen fan van, zeker niet omdat ze aandelen uitgeven aan de huidige prijs en er het komende 1,5 jaar geen meer kunnen buybacken.
Wat Vicky zegt "levert direct 1B cashflow op voor aandeelhouders" is klassieke CEO bullshit, want of het voordelig is voor aandeelhouders hangt af van wat het alternatief was.
En dat is buybacken aan lage prijzen.
Tenzij die overname >10-15% rendement oplevert.
Ze is wel naar Omaha geweest om het te bespreken, en daar zijn 2 mogelijkheden:
1. Dat was om financing te bespreken.
2. Om Buffett zijn fiat te krijgen.
Bij 1. : Buffett heeft ze misschien overtuigd om zeer weinig aandelen uit te geven. (slechts 10% van de overnameprijs. Chevron/Exxon overnames waren 100% aandelen)
Of hij wilde niet financen omdat hij niet akkoord was.
Bij 2.: Dat gaan we de komende dagen/weken zien.
De overname verklaart immers waarom Buffett abrupt stopte nadat hij recent bijkocht tot 63, terwijl het daar nu >10% onder staat.
Nu weten we waarom: hij kreeg insider info over een nakende overname dus kon niet meer kopen.
Vanaf deze week mag Buffett terug Oxy kopen.
Dan zouden we de 13D/G bij de SEC in de komende dagen/weken moeten zien verschijnen, want Oxy staat <60.
Dat zou betekenen dat hij cijfers gezien heeft van de overname die tonen dat het inderdaad rendabeler was om die m&a te doen ipv te buybacken.
En dat Oxy dus een koopje is.
In het andere geval: Buffett is niet akkoord of heeft zijn mening veranderd over longterm olie supply/demand.
Iedereen met een inkomen uit arbeid heeft een relatief laag inkomen om te beleggen héWas echt achterlijk goedkoop. met de weinige cash die ik heb vanwege lage inkomen (en niet in geld geboren te zijn) heb ik toen dan ook bijgekocht wat ik kon. Ik heb dat hier toen ook op het forum gezet.

Ben benieuwd of positief nieuws OXY boven 60,32$ duwt tegen einde van de maand.![]()
Does Warren Buffett Like the Occidental Deal? Wall Street Could Know Soon.
Berkshire Hathaway owns more than 10% of the company, so it has two business days to disclose any buying or selling of the stock.finance.yahoo.com
Mijn gedacht hierrond:Aan het twijfelen om een kleine positie in 7C Solarparken AG (HRPK.DE) te kopen voor de lange termijn.

Ik snap die fixatie op dividend niet echt gezien je daar 30 procent op afdraagt. Dat is toch geen zo'n groot voordeel. Ik zou liever zien dat men ipv dat dividend poogt om te groeien in beurswaarde.Melexis
Designen chips (integrates circuits).
90% van hun sales zijn auto gerelateerd. Ze proberen dit te diversifiëren, maar door de sterke groei in dat segment (~15% jaarlijks) is het moeilijk om hier veel verandering in te brengen. Ze voorspellen wel wat dat medical sneller zal groeien dan het auto segment. En in de toekomst zal ook robotica (humanoid robots) sneller groeien.
Ik heb dit gekocht omwille van de tail wind van de sectoren waarin ze zitten. Meeste research verwacht komende 10 jaar een cagr van 13-15% in autosegment van de chipsector. Het snelst groeiende segment van chips.
Reden is almaar meer chips in wagens. En dat zie je bij Melexis ook. Zo gaan er nu gemiddeld ~18 Melexis chips in een nieuwe auto, en dat zal blijven stijgen, en Melexis stijgt sneller dan de algemene trend van meer chips in wagens. Veel van de toename in chips is door switch naar EV, maar evenzeer is er ook veel stijging omwille van premiumisation dankzij meer technologische mogelijkheden en de prijs van chips/auto gunstiger wordt. Een groter deel van de kost van een auto zal chips worden.
Dit jaar gaven ze altijd aan dat ze nog steeds supply contrained zijn (leveranciers die onvoldoende wafers kunnen supplyen om Melexis hun demand te voldoen).
Ook de cijfers zijn sterk.
ROIC/ROE rond de 40%. Maar veel van de cash flow gaat wel naar dividend ipv retained. Dus 40% groei/jaar zit er niet in.
45% GM, 20-25% net margin.
Degelijk dividend voor wie dat intereseert. Is natuurlijk mooie aanvulling bovenop de groei. En het dividend groeit ook deftig.
Melexis is goedkoop in vergelijking met hun sector, en ook in vergelijking met hun fundamentals. ~17 p/e met ~4% dividend.
Een maand of twee geleden was het belachelijk laag, aan 13 p/e met 5% dividend. Was echt achterlijk goedkoop. met de weinige cash die ik heb vanwege lage inkomen (en niet in geld geboren te zijn) heb ik toen dan ook bijgekocht wat ik kon. Ik heb dat hier toen ook op het forum gezet.
Imo heeft het een grote België discount, en ongekendheid discount.
De vraag is hier al gesteld hoe het zit met China.
Ze leveren dus ook chips in China. Is ~25% van hun sales.
Paar voorbeeld van wat hun chips zijn die ze leveren:
![]()
![]()
![]()
![]()
Voorbeeld van premiumization:
![]()
Als Belg is dit imo quasi must own.
Is een super kwalitatief bedrijf. Groeit nice, is zeer innovatief.
Deftig dividend voor dividend beleggers. Veel beter dan shitty staatsobligaties.
Echt goedkoop voor de kwaliteit en groei.
Wat is hier de redenering?Als Buffett fan was dan had hij toch de deal gefinancierd?
Je kunt toch een gedeelte van die 30% (800€x2 -> 30%) via de belastingen terugvorderen.Ik snap die fixatie op dividend niet echt gezien je daar 30 procent op afdraagt. Dat is toch geen zo'n groot voordeel. Ik zou liever zien dat men ipv dat dividend poogt om te groeien in beurswaarde.
Dat is dan 240 euro die je kan terug krijgen per persoon. Terwijl moest dat aandeel jaarlijks nog eens een extra 2.6 euro stijgen (laatste dividend x2) je die 30 procent gewoon in je zak kan steken bij verkoop.Je kunt toch een gedeelte van die 30% (800€x2 -> 30%) via de belastingen terugvorderen.