Kleine Beursfeiten

Je kunt het nu nog aan 58$ verkopen. Binnenkort misschien aan 30$, of minder…
Ik heb vandaag 60% van mijn OXY verkocht en Tomra in de plaats gekocht, ik zou het verschrikkelijk vinden als dat gedoe met statiegeld op plastiek ook naar hier komt, maar dan verdien ik er tenminste nog iets aan (en ik denk echt wel dat dat er in meer en meer Europese landen gaat komen)

je moet eerlijkheidshalve wel vergelijken met BEL20 hé, 't zijn allemaal Belgische aandelen die hij uitpikt.

Een prut index is geen fair vergelijkingspunt.

BEL20 is by definition "buy high, sell low" door de manier hoe BEL20 samengesteld wordt. Het is bijna technisch onmogelijk dat BEL20 deftig performet.

Een prut index is geen fair vergelijkingspunt.

BEL20 is by definition "buy high, sell low" door de manier hoe BEL20 samengesteld wordt. Het is bijna technisch onmogelijk dat BEL20 deftig performet.
Zo is dat. In maart gingen VGP en Colruyt uit de bel20. Respectievelijk +21% en +93% YTD 🤣.

Je kunt het nu nog aan 58$ verkopen. Binnenkort misschien aan 30$, of minder…
Mijn gak is 40$. Ben niet van plan te verkopen onder 70$ (afhankelijk van details deal met crownrock).
Denk niet dat ze onder de 55$ gaan zakken....(tenzij die deal met crownrock zodanig slecht is...)

Ochere, eens enkele dagen dat oxy zwaar zakt en er breekt bijna paniek uit. Men had in de tijd toch wat beter opgelet toen Charlie Munger enkele van zijn bekendste uitspraken deed.

Ochere, eens enkele dagen dat oxy zwaar zakt en er breekt bijna paniek uit. Men had in de tijd toch wat beter opgelet toen Charlie Munger enkele van zijn bekendste uitspraken deed.
“You’re looking for a mispriced gamble. That’s what investing is. And you have to know enough to know whether the gamble is mispriced. That’s value investing.”
“The big money is not in the buying or the selling, but in the waiting.”

“You’re looking for a mispriced gamble. That’s what investing is. And you have to know enough to know whether the gamble is mispriced. That’s value investing.”
De wereld is nog altijd niet vergaan', zei Munger meermaals op de algemene vergadering van Berkshire. Na regen komt altijd zonneschijn. De masterminds in beleggen nemen volgens Munger hun tijd, blijven kalm en zijn altijd zeer voorzichtig. Ze laten de tijd zijn werk doen. ‘Het is verbazend intelligent om als belegger gewoon op een stoel te blijven zitten.’ Geweldige bedrijven komen dips wel te boven, en groei op groei levert uiteindelijk fenomenale rendementen op. De occasionele beurscrash - een duik met 50 procent om de zoveel decennia - moet een belegger er ‘gelijkmoedig’ bijnemen, aldus Munger.
En voor de gein gooi ik deze er nog eens bij gezien @JanusDR er niet is om het te doen.
Daarin alleen al leid ik af wie de grillen van de beurs al dan niet kan weerstaan en wie al dan niet bekwaam is.

Heb wat OXY gekocht aan 59,8$. Zit nu op de stijgende trendlijn vanaf 2020. Ofwel lijkt het mij der helemaal door te zakken, ofwel zitten we bijna op het punt dat er iets “extreem positief” gebeurt.

Het antwoord op het al dan niet serieus doorzakken zullen we komende weken zien 🤔
Ik zie 4 zaken dier daarvoor kunnen zorgen:

- globale recessie, maar dan zakt 90% erdoor
- een ramp bij Oxy
- olieprijs die keldert, al dan niet gekoppeld aan die recessie, maar dan gaat heel de sector de kelder in
- te dure overname - mss krijgen ze het geld van WB, per slot van rekening hebben ze er ook baat bij als grote aandeelhouder

- een ramp bij Oxy
- olieprijs die keldert, al dan niet gekoppeld aan die recessie, maar dan gaat heel de sector de kelder in
- te dure overname - mss krijgen ze het geld van WB, per slot van rekening hebben ze er ook baat bij als grote aandeelhouder
Alles kan momenteel. December zit momenteel op maandbasis onder de trendlijn. Maar kan deze maand nog keren.

- een ramp bij Oxy
Of WB die uitspraak doet dat ie niet achter beslissing van Vicky staat - dat is mijn enige vrees om nu bij te kopen. Denk als WB nu bijkoopt dat er een serieus groene correctie komt.

Of WB die uitspraak doet dat ie niet achter beslissing van Vicky staat - dat is mijn enige vrees om nu bij te kopen. Denk als WB nu bijkoopt dat er een serieus groene correctie komt.
Ik denk dat de actie van Vicky wel gebacked is door WB. WB zal wel op voorhand geconsulteerd geweest zijn.

Terug
Bovenaan