JanusDR
Well-known member
Dat kan maar het zal niet gebeuren, tenzij kleine niche. Het waarom is teveel detail voor dit forumpubliek denk ikSchepen kunnen aangepast worden voor LNG.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan maar het zal niet gebeuren, tenzij kleine niche. Het waarom is teveel detail voor dit forumpubliek denk ikSchepen kunnen aangepast worden voor LNG.

Toch nog even enkele puntjes hier:In principe 99% van de tijd akkoord voor SPY, maar momenteel gewoon veel te veel overgewaardeerde tech (uitzonderlijke situatie, zoals eind jaren 90) erin.
Bv. BABA geraak ik aan de helft van het jaarrapport niet uit. Er zit zeker een legitieme winstgevende business tussen, maar bijna zeker ook halve fraude. En dan inderdaad nog het 'Chinese overheidsrisico' en de betrouwbaarheid van de cijfers die veel lager ligt.
En Jack Ma die af en toe eens verdwijnt in de kerkers van de Chinese politie
De vraag die ik mij stel is: moest dit zoals een frietkot zijn hier in de buurt, wil ik daar dan ondergeschikte minderheids-medevennoot van worden in die omstandigheden? Het antwoord is redelijk hard neen
En die zelfrijdende auto's zegt Musk al 5 jaar dat het er 'binnen 2 jaar' zal zijn. Ik ken iets van de technologie, en ik wil met gelijk wie wedden dat dit er binnen 5 jaar totaal nog niet is (complete autonomie)...
Er is ook het feit dat je nog steeds met de Chinese overheid zit die in elk bedrijf meedraait. Eigenlijk zijn die aandelen die buitenlanders op de beurs kopen eerder winstbewijzen dan aandelen want ze mogen van de wet nog steeds geen stemrecht krijgen dacht ik. Je hebt als aandeelhouder weinig macht over bvb dividendpolitiek en het management. Da's voor kleine beleggers niet zo belangrijk maar er is een groep grote buitenlandse beleggers die er daarom liever wel wat van wegblijft. Bedrijven worden geacht te handelen in het belang van China, niet dat van hun aandeelhouders. Als het goed gaat komen die belangen redelijk overeen maar het blijft een bijkomend risico.Altijd opletten daarmee. De chinese economie groeit al een tijdje veel sneller dan de meeste andere westerse economiën maar als ge de returns van de chinese beurzen bekijkt, zijn die algemeen beschouwd toch eerder subpar. Vaak zijn de toekomstige verwachtingen gewoon al veel meer ingeprijsd in chinese aandelen. En geprijsd aan torenhoge (groei)verwachtingen = minder toekomstige return.
Mss ook wel minder een cultuur van aandeelhouderswaarde creëren voor de aandeelhouder zoals je in de VS wel hebt.
Nr. 1 aandeelhouder is Softbank, die voor geen haar te vertrouwen zijn, dat schept wel vertrouwen4 vd 5 zijn niet Chinese bedrijven / personen.![]()
The Top Alibaba Shareholders
The top Alibaba shareholders are SoftBank, PrimeCap Management, Sanders Capital, along with co-founders Jack Ma and Joseph Tsai. Learn more about China's ecommerce giant.www.investopedia.com
Net zoals bij Google & FB heb je als kleine aandeelhouder inderdaad amper (geen?) stemrecht.
Bij FB heeft Mark alle macht.
Bij Google heb je
- Class A shares, ticker GOOGL met één aandeel één vote
- Class C shares, ticker GOOG één aandeel no vote
- Class B shares, één aandeel 10 votes. Niet verhandelbaar op de beurs.
Welke aandelen denk je dat Sergey Brin & Larry Page hebb
(Voor de liefhebbers, zie hun rol in de huidige saga van het failliete Greensill waar ze zitten foefelen hebben dat het geen naam heeft).
(zie Trump, ceo van Softbank, ceo van Nikola, CIO van Greensill, ...)Even opnieuw vragenAls je bij de fed je buitenlandse broker rekening aangeeft. Dan moet je toch enkel op je belastingaangifte (aanslagjaar etc) een bedrag invullen als je het geld zou opnemen / overschrijven naar je eigen rekening doet?
Alsook: stek je sluit je account af of wil van broker veranderen. Hoe laat je dit dan aan de fed weten?
iemand die toelichting kan geven?Stijgen Amerikaanse aandelen niet altijd op termijn danvraagske hier rond geld bijprinten. ik heb gelezen dat 20% van het geld in de US dit jaar alleen al bijgedrukt is.
Welk effect gaat dit hebben op amerikaanse aandelen? gaan de aandelen stijgen in prijs om te compenseren in het effectieve waardeverlies van de dollar? of zal het gewoon niks veranderen?

Er is ook het feit dat je nog steeds met de Chinese overheid zit die in elk bedrijf meedraait. Eigenlijk zijn die aandelen die buitenlanders op de beurs kopen eerder winstbewijzen dan aandelen want ze mogen van de wet nog steeds geen stemrecht krijgen dacht ik. Je hebt als aandeelhouder weinig macht over bvb dividendpolitiek en het management. Da's voor kleine beleggers niet zo belangrijk maar er is een groep grote buitenlandse beleggers die er daarom liever wel wat van wegblijft. Bedrijven worden geacht te handelen in het belang van China, niet dat van hun aandeelhouders. Als het goed gaat komen die belangen redelijk overeen maar het blijft een bijkomend risico.
Dat was het gekende risico hé. In begin van deze week nog een beetje gejammerd omdat mijn stoploss van $35 afgegaan was vorige week. Maar handsight nu wel blij dat ik die ingesteld had. Nog eens een bewijs dat een exit strategy wel degelijk de moeite loont. Ik heb dat op de harde manier moeten leren met Biocartis, stil holding the bag daar.ai ai, resultaten van FREQ zijn niet goed.
Iedereen hier sebiet zijn geld kwijt, pre-market al -70%![]()
![]()