Kleine Beursfeiten

Vandaag de automstische aankoop van company stock in het stock plan. Er zijn slechtere momenten dan de 52w low :laugh: Jammer van de vorige aankopen die nog locked up zijn...

Mijn enig olie aandeel is bijna +100% ytd, incl dividend.
Ja, en je had er zodanig veel vertrouwen in dat je er 7 euro ingestoken hebt.

Altijd leuk om 20 of 30 aandelen te hebben, er is er natuurlijk altijd wel 1 dat +100% is.

Maar langs de andere kant: blij voor jou.

Laatst bewerkt:
Ja, en je had er zodanig veel vertrouwen in dat je er 7 euro ingestoken hebt.

Altijd leuk om 20 of 30 aandelen te hebben, er is er natuurlijk altijd wel 1 dat +100% is.

Maar langs de andere kant: blij voor jou.
Mja, ik heb liever die diversificatie, om risico van een individueel aandeel te verminderen.
17 posities

Huidig sentiment is: te weinig supply disruption, dus olie omlaag.
De conflicten hebben tot nu toe te weinig impact op productie.
Teveel supply/demand voor huidige prijs.
Bwah, teveel supply/demand is tijdelijk. China is nog aan het aanmodderen.
Opec kan nog altijd cutten.
Conflict Oekraine en Israel gaat nog lang duren en idd weinig invloed op de prijs maar als conflict in Israel alsnog toeneemt kan dit wel veranderen.

Bwah, teveel supply/demand is tijdelijk. China is nog aan het aanmodderen.
Opec kan nog altijd cutten.
Conflict Oekraine en Israel gaat nog lang duren en idd weinig invloed op de prijs maar als conflict in Israel alsnog toeneemt kan dit wel veranderen.

Afrika kan ook nog industrialiseren.
Die gaan olie en gas nemen en geen solar.

Mooie groeimarkt voor fossiele energie.

Afrika kan ook nog industrialiseren.
Die gaan olie en gas nemen en geen solar.

Mooie groeimarkt voor fossiele energie.
Waarom zouden die geen solar nemen?

Er is op veel plekken gebrekkige infrastructuur, dus gedecentaliseerd (solar) is eigenlijk gemakkelijker.
En solar natuurlijk des te goedkoper daar als gevolg.
Binnen paar jaar is solar hier ook het goedkoopste, zoals al in andere meer Zuiderse Europese landen.

Wat ze wel overal nog lang gaan nodig hebben is benzine/diesel, en oliederivaten voor (basic) materials.

De Deense windmolenbouwer Orsted vandaag een klap van 20% na een waardevermindering van 4 miljard dollar.
Hogere kosten en vertragingen.

De wind niet in de zeilen.
Na Siemens, weer eentje.

Laatst bewerkt:
De Deense windmolenbouwer Orsted vandaag een klap van 20% na een waardevermindering van 4 miljard dollar.
Hogere kosten en vertragingen.

De wind niet in de zeilen.
Na Siemens, weer eentje.

2021:
Haha, ik kan echt niet wachten op de resultaten van de hype esg bedrijven in de komende jaren. "Onze winst is helaas weg dit jaar, want de wind wilde niet blazen en de zon zat soms achter de wolken".
Voor de rest verdienen we zeker een P/E van 250 :LOL:
Ah, het wachten is voorbij!

Enphase -75%, Siemens energy is failliet en moet steun aan de overheid vragen, Orsted stapelt de waardeverminderingen op.

Het jammere is natuurlijk dat daar ook veel geld van de belastingbetaler in zit.
Want veel pensioenfondsen werden door geitewollensokken financieel beunhazerige groenen verplicht om enkel nog ESG aandelen te kopen.
Het kerndoel om zoveel mogelijk pensioen te voorzien voor de mensen, moest wijken voor politieke ideologie.

Maar groepsverzekeringen en andere pensioenfondsen, die zijn toch extreem intransparant.
Nobody cares over een paar miljard per jaar, toch geld genoeg in België.

Waarom zouden die geen solar nemen?

Er is op veel plekken gebrekkige infrastructuur, dus gedecentaliseerd (solar) is eigenlijk gemakkelijker.
En solar natuurlijk des te goedkoper daar als gevolg.
Binnen paar jaar is solar hier ook het goedkoopste, zoals al in andere meer Zuiderse Europese landen.

Wat ze wel overal nog lang gaan nodig hebben is benzine/diesel, en oliederivaten voor (basic) materials.
India zit vollen bak goedkope olie van Rusland te kopen.
China bouwt nog altijd steenkoolcentrales.

In theorie zou het idd goed zijn moest Afrika het tijdperk van fossiele brandstoffen overslagen maar in de praktijk geloof ik er niet veel van....

Ik vraag mij trouwens af, al die windpalen en zonnepanelen die geproduceerd worden en moeten gerecycleerd worden: zou die co2 zoveel beter zijn als je dat allemaal gaat incalculeren?

Beste alternatief voor fossiele brandstof is volgens mij kernenergie maar dat kost bakken geld om er eentje te bouwen dus de overheid blijft ervan weg (behalve China/FR).

Terug
Bovenaan