Kleine Beursfeiten

ONSO is NextSeq evenknie. Hogere accuracy (maar Illumina XLEAP incoming),

ONSO data heb ik gezien, XLEAP nog niet !

ONSO run time is +50%. kanker diagnostiek is een race tegenwoordig (first hand experience), time to result van max. een week voor sommige therapiën. Al moeilijk met NextSeq laat staan met ONSO. Hoe krijgen jullie dat verkocht?

Run-time is overrated. Je sequencing time is wat, 12h 18h? Terwijl je extractie en library prep 1-2-3d is, analyse nog eens een dag.

Upfront library prep inkorten. Je panel designen dat je 75-100bp sequencet. Genoeg trucen om je sequencing time onder controle te houden en waardoor dat 50% geen verschil maakt. En op termijn zal er wel flexibility komen zoals MiniSeq fast mode. Ik ga al mee sinds het begin van Illumina. De flexibiliteit en range is er ook pas na enkele jaren gekomen.

End-to-end solution. De doorsnee "debiele" klant doesn't care dat hij 20 of 30h moet sequencen. Die wil weten hoeveel tijd er zit tussen biopt en report.

Dan nog de vele andere nieuwe kapers op de kust, doch PacBio heeft zijn ervaring daar wel mee.

PacBio gaat al 10y mee. Ik denk niet dat die deze keer hun kaas van de boterham laten eten.

Al de andere kleine spelers hebben geen funding, scale, sales infrastructuur om mee te spelen.

Dan nog de vraag hoe scaleable is hun tech en hoe agile zijn ze in dit uitbouwen? Sterkte van Illumina is hun range aan instrumenten.

Maar Illumina is hun range net aan het afbouwen. Hoeveel verschillende instrumenten hebben ze nog? Niet veel. ISeq en MiniSeq, dat is voor de knutselaars. MiSeq is al 10y hetzelfde. Het is enkel nextseq en novaseq waar je met wat flowcells speelt. Het is simple math, lees minder van je flowcell en je bent sneller. Je hebt geen 10 platformen nodig daarvoor.

Is er eigenlijk data waar Illumina zijn profits haalt? Vnl. hun high-throughput hiseq,novaseq,... of toch eerder de toegankelijke low-throuhput iseq,miseq,nextseq?

Vooral op de dual colors en de grote flowcell machines (dus alle recente). Flowcell en lasers, dat zijn de enige dure componenten. Al de rest is proprietary fluo nucleotides en polymerasen, fancy eens je ze hebt, maar cheap. De machinerie is niet zo rocket sciency. Zelfs de data processing is niet zo rocket sciency.

Hoe betrouwbaar is PacBio short-read tech, niet dat Illumina daar dikke punten scoort naar persoonlijke ervaring.

Pacbio lijkt op 1e zicht 10fold less errors. Maar goed, ik kan je binnen een goed jaar zeggen how low we can go. We hebben een 1000+ clinical cancer sample project coming up met alle sample types die je kunt bedenken.

Hoe profitable is ONSO prijszetting.
Etc.
Veel vraagtekens dus nog.

Uiteraard. Zoals ik zei, een kwalitatieve analyse. Maar gegeven de market dynamics en de Illumina situation, bets on PacBio.

Volgens mij is ccj (cameco) een relatief veilig aandeel als je in uranium wilt investeren. Momenteel premarket in solden -7% omwille van aanslag kerncentrale Oekraine...zelf nog niet in port....
Cameco sinds post + 50%
United steel X : eps 17.5 en pe 0.97.
Iemand enig idee waarom dit zo goedkoop is?
X sinds post + 50%
Micron is heel goedkoop in vergelijking met amd enzo. Niemand in port? Overweeg om deze te kopen....
Micron sinds post +40%

Als ik er nog eentje vermeld ga ik toch is moeten springen en effectief kopen :wallbash:

Resultaten waren goed en dus stuk beter dan verwacht, gisterenavond mooie reactie AH.

Benieuwd of het vandaag zo blijft.

Blij met de uitkomst, maar toch wat boos op mezelf dat ik dit soort risico's neem. Ik heb een probleem als ik teveel %cash ben.

Net verkocht aan 73,5$.

19% op minder dan 24u, not bad

Akkoord met de vele opportuniteiten @cege , daar zijn we nog niet en naar mijn mening gewoon heel veel vraagtekens dus, vanuit tech perspectief zou ik geen PacBio kopen zonder Illumina te kopen (en wat je in je 2de post ook refereerde dacht ik).

Akkoord met de vele opportuniteiten @cege , daar zijn we nog niet en naar mijn mening gewoon heel veel vraagtekens dus, vanuit tech perspectief zou ik geen PacBio kopen zonder Illumina te kopen (en wat je in je 2de post ook refereerde dacht ik).

Ik denk dat het met Illumina veel slechter gaat dan ze doen uitschijnen. Maar in any case, PacBio+Illumina beide kopen is aan huidige prijzen voor beide een relatief safe bet (tenzij MGI de party spoilt met dumping prijzen...).

Verdomme, blijkbaar UBS premarkt bijna -4% .
Maar ik kon niet bijkopen want zat op het vliegtuig.
Dat grapje kost mij ettelijke dollars :mad:

Ik denk dat het met Illumina veel slechter gaat dan ze doen uitschijnen. Maar in any case, PacBio+Illumina beide kopen is aan huidige prijzen voor beide een relatief safe bet (tenzij MGI de party spoilt met dumping prijzen...).
Wat doe je zelf, en aan welke prijzen en % van portefeuille?

Ook bij Horizon/Amgen lijkt het spel gespeeld. Zijn intussen bezig aan settlement talks met de FTC. Totnutoe easy +20% . Nu nog de laatste 4% eruit persen met hopelijk closing in de komende weken. Met dat geld weer verderkijken...
Hopla Horizon deal gaat door. Closing begin oktober. Slechts een formaliteit gezien de FTC nu groen licht heeft gegeven.

Nog snel Seagen uitbreiden voor het ook daar beklonken is.
edit: nog eens met 60% uitgebreid.
6,5% porfolio weight.

Hopla Horizon deal gaat door. Closing begin oktober. Slechts een formaliteit gezien de FTC nu groen licht heeft gegeven.

Nog snel Seagen uitbreiden voor het ook daar beklonken is.
edit: nog eens met 60% uitgebreid.
6,5% porfolio weight.
Wat is SGEN waard en waarom?

Niet dat het veel waard is maar toch:
ReiteratesMorgan Stanley: Equal-Weight to Equal-Weight8/3/2023
DowngradeBerenberg: Buy to Hold3/24/2023
MaintainsTD Securities: to Market Perform3/21/2023
MaintainsTruist Securities: to Hold3/20/2023
DowngradeMorgan Stanley: Overweight to Equal-Weight3/15/2023
MaintainsOppenheimer: to Outperform3/14/2023

Wat is SGEN waard en waarom?

Niet dat het veel waard is maar toch:
ReiteratesMorgan Stanley: Equal-Weight to Equal-Weight8/3/2023
DowngradeBerenberg: Buy to Hold3/24/2023
MaintainsTD Securities: to Market Perform3/21/2023
MaintainsTruist Securities: to Hold3/20/2023
DowngradeMorgan Stanley: Overweight to Equal-Weight3/15/2023
MaintainsOppenheimer: to Outperform3/14/2023
Is hier al gepost, er is een overnamepoging gaande vanuit Pfizer.
$229 cash offer. Closing wordt verwacht in Q1 2024. Pfizer heeft de financiering al voltooid. Gap koers en bod nog steeds 10% wegens FTC risk.
Buiten de grootte van de overname is er op zich weinig reden om de deal te blokkeren, wegens geen overlap. Als de FTC een settlement regelt met Amgen /Horizon, zal dat hier niet anders zijn. En dat is als ze überhaupt al willen blokkeren, dat is nog niet zeker. Er is momenteel enkel sprake van een Second Request procedure.

Laatst bewerkt:
Is hier al gepost, er is een overnamepoging gaande vanuit Pfizer.
$229 cash offer. Closing wordt verwacht in Q1 2024. Pfizer heeft de financiering al voltooid. Gap koers en bod nog steeds 10% wegens FTC risk.
Buiten de grootte van de overname is er op zich weinig reden om de deal te blokkeren, wegens geen overlap. Als de FTC een settlement regelt met Amgen /Horizon, zal dat hier niet anders zijn. En dat is als ze überhaupt al willen blokkeren, dat is nog niet zeker. Er is momenteel enkel sprake van een Second Request procedure.
En ALS de deal niet doorgaat, wat is het dan waard of gaat SGEN dan de dieperik in?

En ALS de deal niet doorgaat, wat is het dan waard of gaat SGEN dan de dieperik in?
Ja dan kijk je aan tegen een dik (al dan niet tijdelijk) verlies hè. 20 a 30% is niet onmogelijk. Het is moeilijk om te zeggen hoeveel Sgen dan effectief waard zou zijn, is nog geen matuur bedrijf..
Pfizer zelf spreekt van 10 miljard sales uit de Seagen portfolio tegen 2030, maar de realiteit kan er fors van verschillen.
Kans op closing lijkt in elk geval bijzonder groot. Ook de markt gelooft erin. Niet vergeten dat een stuk van de gap wordt verklaard door het feit dat het nog 6 maanden wachten is tot closing.

Cege: ik heb jaren geleden nog gewerkt aan een DNA sequentie concept voor PacBio. Gebruiken ze DNA sequentie vandaag ergens in of heeft dat nog geen commerciële doeleinden? Als ik het goed begreep ging dat 6j geleden al naar mid-volume production.

Terug
Bovenaan