Kleine Beursfeiten

Sorry maar als dat middel zorgt voor gewichtsverlies en vrij verkrijgbaar is zal de overgrote meerderheid echt niet wakker liggen van wat minder spiermassa of wat kwalijke gevolgen op lange termijn, dan is het gewoon verstand op nul en pillen slikken met de gedachten op killer bod instagram foto's
Killer bod zonder spieren :laugh:

In USA en UK kost het een pak meer dan Europa. Europa is het 600 EUR per jaar. Als dat in landen met publieke terugbetaling zakt, e.g. UK, naar dat tarief, do the math.

Om aan 100bln revenue te raken heb je >150M man nodig die jaarlijks 600 EUR spendeert. Van waar gaan die komen ? Dat zijn alle obesen in EU en US samen.

Wat zijn de andere rijke markten met veel fatties?
US - included
EU - included
Japan, nope.
UK, publieke terugbetaling, prijs zal zakken
Ik denk niet dat ze in Afrika of Zuid Amerika 500 USD per jaar gaan betalen om niet fattie te zijn
China niet vergeten.

En wat al in de prijs verrekend zit zijn idd de obesitas revenues.

Lifestyle revenues?
Dat denk ik niet, toch niet voor het succes dat ik voor ogen heb.
Anders zou ik het niet kopen.

Op voorhand: niets persoonlijk, puur over Ozempic.

Maar deze hele bovenstaande post is waarom ik gelijk ga hebben over het succes van het product.

Elke paragraaf is fout of irrelevant.
Feitelijk, en nog meer qua consumentenpsychologie.

En ik lees het ook in analistenrapporten en commentaren.
En ze zijn volledig fout.

Maar goed, dat maakt een markt :)
Ik zeg niet dat het geen geld gaat opleveren he, mijn punt is dat het effect op gezondheid beperkter zal zijn dan jij doet uitschijnen.
Of dat dan hoeft terugbetaald te worden of hoeveel daar iemand voor wil geven? Geen flauw idee.

Om nog maar te zwijgen over Big Pharma en hun marketingtruuken van de foor.
Al die voordelen die nu plots komen bovendrijven? Ik geloof er nog niet de helft van.
Binnen dit en 15 jaar zal wel blijken hoe schadelijk Ozempic wel niet bleek voor de gezondheid van de wereld, quote me on that.

Hopla, 'big pharma', bingo kaartje aangekruist.

Dat hoor ik graag als argument.
Zoals bij de covid vaccins.
Heerlijk veel geld verdiend toen.

Binnen dit en 15 jaar zal wel blijken hoe schadelijk Ozempic wel niet bleek voor de gezondheid van de wereld, quote me on that.
Maar heb je daar aanwijzingen voor, of een onderliggend mechanisme die dat theoretisch plausibel gaat veroorzaken?

Ja, daar zullen de huidige vetkleppen wel van wakker liggen. Ik heb mensen nog nooit horen achter een dikkerd zijn rug klappen dat hij te weinig spieren zou hebben. Over het gewicht daarentegen.
Vreemde post waar ik niet echt het punt van snap eigenlijk. Ik ga geen pillen nemen omdat iemand anders achter mijn rug dingen zegt. Maar wie ben ik.

Al die voordelen die nu plots komen bovendrijven? Ik geloof er nog niet de helft van.
Maar de vraag is of mensen daar wel van wakker zullen liggen. Imo zijn er 1001 zaken waar al van blijkt dat ze ongezond zijn of zelfs schadelijk maar toch verkopen veel van die zaken nog erg goed.

Het gaat er over dat dikken mensen een complex hebben over hun gewicht, niet over hun spieren.
De concurrent van ozempic is niet sport, maar diëten.

Niets zegt dat deze mensen niet tegelijk wat kunnen sporten.

Langs de andere kant: wat nestorius zegt.

Ik heb ervaring genoeg in verschillende tijdperken en met verschillende mensen om te weten dat
1) dat spierverlies is niet groter dan met gewoon diëten
2) als er spierverlies is, dan is dat visueel alleszins verwaarloosbaar in vergelijking met de positieve effecten van het gewichtsverlies

- En dan hebben we het puur over esthetiek.

- Nog niet gesproken over gemak in de ruime zin (sporten/activiteiten is terug mogelijk, deftige kleren kunnen dragen, sociaal leven, libido, strand/zwembad zonder schaamte...)

- nog niet gesproken over de medische voordelen (hart/vaat/kanker, orthopedisch qua gewrichten onderste ledematen etc.)

Laatst bewerkt:
Maar heb je daar aanwijzingen voor, of een onderliggend mechanisme die dat theoretisch plausibel gaat veroorzaken?
Nee, net zo min als jij, op de onderzoeken van Novo Nordisk na, zelf ook geen studies kan voorleggen die op lange termijn een gezondheidswinst kunnen presenteren zonder kwalijke gevolgen op lange termijn.
Maar bon, dit is misschien alweer niet het juiste topic om over deze 'wonder'pil te discussiëren.

Er zijn ook mensen die niet vet staan he. Europa en usa is maar 700M man. Denk je dat er 500M elke dag forever pillen gaan pakken?
Waarschijnlijk niet maar langs de andere kant zie ik wel gebeuren dat je pieken zal zien in de verkoop enkele maanden voor de zomer, vrouwen bvb een maand of 6 voor hun huwelijk een kuur doen en ga zo maar verder. Ik zie het nu ook niet zo ver komen dat het het product van de eeuw zou zijn maar langs de andere kant mogen we de luiheid van de mens ook niet onderschatten. Zeker niet als je ziet hoeveel geld rondgaat in de wereld van producten die claimen dat ze zorgen voor gewichtsverlaging.

@JanusDR : Lees vaak artikels die de goodwill vermelden die UBS presenteert in hun prospectus (34bUSD). Echter lijkt mij in die goodwill nog geen rekening gehouden te zijn met de 17bUSD die men wint door het kwijtschelden van de AT1 schuld. Dit lijkt mij aangezien ze 31/12/2022 statements gebruiken en de kwijtschelding pas in de Q1 cijfers zitten. Kan dit kloppen?

Edit: gevonden, die write off zit er wel al in.

@JanusDR : Lees vaak artikels die de goodwill vermelden die UBS presenteert in hun prospectus (34bUSD). Echter lijkt mij in die goodwill nog geen rekening gehouden te zijn met de 17bUSD die men wint door het kwijtschelden van de AT1 schuld. Dit lijkt mij aangezien ze 31/12/2022 statements gebruiken en de kwijtschelding pas in de Q1 cijfers zitten. Kan dit kloppen?

Edit: gevonden, die write off zit er wel al in.
En dat is de goodwill met alle mogelijke shit worst case in verwerkt by the way.

Nee, net zo min als jij, op de onderzoeken van Novo Nordisk na, zelf ook geen studies kan voorleggen die op lange termijn een gezondheidswinst kunnen presenteren zonder kwalijke gevolgen op lange termijn.
Dus je hebt niets, genoteerd ;-)

Ge kunt hypesters en fomo's niet overtuigen met rationaliteit.
Product van de eeuw kan ik niet genoeg hypen.

Aandeel is kantje boord voor mij, vandaar geen BG tip ;-)

Alé, 38% op 9 maand tijd, in het veiligste aandeel ter wereld, waarbij een debiel kon zien dat het spotgoedkoop stond, meerdere keren vermeld op het forum.

En mensen vertrappelen elkaar nu voor die 2,8% staatsbon :rofl:

Ik heb BRKB voor het laatst aan 1,5% hoger gekocht dan die koersdip in september, wel al 2 maanden ervoor gekocht :p Voor zo'n rendement teken ik sowieso, nog een stuk beter dan "mijn referentie" S&P500 in die periode.

In USA en UK kost het een pak meer dan Europa. Europa is het 600 EUR per jaar. Als dat in landen met publieke terugbetaling zakt, e.g. UK, naar dat tarief, do the math.

Om aan 100bln revenue te raken heb je >150M man nodig die jaarlijks 600 EUR spendeert. Van waar gaan die komen ? Dat zijn alle obesen in EU en US samen.

Wat zijn de andere rijke markten met veel fatties?
US - included
EU - included
Japan, nope.
UK, publieke terugbetaling, prijs zal zakken
Ik denk niet dat ze in Afrika of Zuid Amerika 500 USD per jaar gaan betalen om niet fattie te zijn

Brazilië en Argentinië zou ik niet onderschatten, de gemiddelde bevolking is daar arm maar je hebt nog altijd minstens een paar tientallen miljoenen mensen die die 500$/jaar heel vlot zullen kunnen betalen.

Zelfde gaat op voor China en India, dat zijn potentieel misschien nog meer consumenten dan in de EU + Japan + UK samen.

Terug
Bovenaan