Kleine Beursfeiten

Net van de pers: een vriend zijn vader kreeg Ozempic voorgeschreven (geen diabetes, wel gigantisch overweight) , en die kan daar nu de week erna al mee beginnen.

Zo een groot tekort is er dan precies toch niet in België? :thinking:
Geen tekort, toevallig ook over bezig geweest met een bevriende arts dit weekend. Het wordt door haar (en haar collega's) vlot voorgeschreven, enkel wordt het niet terugbetaald als je geen diabetes hebt en dat tikt wel aan. Ook schrijven ze enkel de pillen voor, niet de spuiten.

Blijkbaar kan je wel ook spelen met de dosis, als in enkel nemen als je echt een hongergevoel voelt opkomen, dus dat helpt ook met het kostenplaatje.

Geen tekort, toevallig ook over bezig geweest met een bevriende arts dit weekend. Het wordt door haar (en haar collega's) vlot voorgeschreven, enkel wordt het niet terugbetaald als je geen diabetes hebt en dat tikt wel aan. Ook schrijven ze enkel de pillen voor, niet de spuiten.

Blijkbaar kan je wel ook spelen met de dosis, als in enkel nemen als je echt een hongergevoel voelt opkomen, dus dat helpt ook met het kostenplaatje.
Zou op iets meer dan 100 euro per maand komen bij die gast.
Is dat dan terugbetalingstarief?

Ik hoor hier net van een collega dat een familielid van haar al een tijdje bezig is met Ozempic maar nu even zonder zit vanwege lange wachttijden.

Persoon is op vrij korte termijn 15kg afgevallen, maar er is nu al meteen weer 5 kg bij. (vanwege geen enkele moeite gedaan om voedings-en beweegpatroon aan te passen.)

Ik hoor hier net van een collega dat een familielid van haar al een tijdje bezig is met Ozempic maar nu even zonder zit vanwege lange wachttijden.

Persoon is op vrij korte termijn 15kg afgevallen, maar er is nu al meteen weer 5 kg bij. (vanwege geen enkele moeite gedaan om voedings-en beweegpatroon aan te passen.)
Subscription dieet model en er is geen password sharing mogelijk

Ja natuurlijk.

Als je voorheen 5kg per maand bij kwam, dan afvalt, maar absoluut niets wijzigt aan beweeg- of eetpatroon, ga je gewoon weer diezelfde 5kg per maand bijkomen.

Lijkt mij compleet logisch.

Maar velen zullen niet meer bijkomen, wegens motivatie om dat lichaam niet meer kwijt te geraken.
En dan nog, het is beter om af en toe te jojo'en, dan gewoon linea recta te blijven stijgen...

Onderzoek gaf trouwens aan dat mensen tijdens de ozempic kuur meer groenten en fruit aten dan ervoor.
Dus het zou ook wel dat gezonder gedrag stimuleren.

nee € 100 per maand is niet terugbetaald tarief.
100 euro per maand is het NIET terugbetaalde tarief!?

*gaat even gaan zitten*
*slaat zich nogmaals hard maar gericht op de eigen neus dat hij Novo Nordisk niet gekocht heeft een half jaar geleden*
*blijft rustig, neemt de gsm opnieuw vast*

100 euro per maand.
Om met quasi zekerheid en zonder moeite of zware bijwerkingen snel af te vallen.

100 euro.

😭

Ok jij zoekt? 😜

Zou blijkbaar om onder meer Amgen, Boehringer Ingelheim en Eli Lilly gaan. Waarvan die laatste het verst zou staan in hun productlancering. Dat is ook wel te zien aan hoe het aandeel gestegen is..

Denk dat het misschien regiogevoelig is? Mijn vader is diabeet en kan noch de pilvorm noch de spuitvorm krijgen. Enkele weken geleden heeft een apotheker bij ons in de buurt de politie moeten bellen omdat een vrouw hysterisch werd omdat ze geen Ozempic kreeg..

100 euro per maand is het NIET terugbetaalde tarief!?

*gaat even gaan zitten*
*slaat zich nogmaals hard maar gericht op de eigen neus dat hij Novo Nordisk niet gekocht heeft een half jaar geleden*
*blijft rustig, neemt de gsm opnieuw vast*

100 euro per maand.
Om met quasi zekerheid en zonder moeite of zware bijwerkingen snel af te vallen.

100 euro.

😭
Genoeg idioten die maandelijks voor meer geld verdoen aan plantaardige middelen die zouden zorgen voor gewichtsverlies. 100 euro is gewoon peanuts.

Ik zit sinds vandaag 100% cash. Target gehaald en op 4 jaar ook enkele (waardevolle) lessen geleerd. Begonnen net voor de coronacrisis eind 2019 en direct geschoren met een verlies van ettelijke maandlonen. Toen wel geleerd dat mijn risicotolerantie best hoog is, en daar heb ik uiteindelijk wel de vruchten van geplukt :) alles tesamen een 35% rendement gehaald van eind 2019 tem nu.

Conclusies:
- meegaan op hype heb ik in het begin veel te veel gedaan, grootste verlies gepakt op galapagos
- stilzitten als je geschoren wordt is voor ETF's gewoon de juiste werkwijze. Ik heb enkele posities zitten ruilen tijdens corona, dit heeft me enkel geld gekost, niets opgebracht.
- als ik reken hoe mijn rendement zat ten opzichte van wat ik deed tegenover de etf's (S&P & All world) kon ik beter gewoon ETF's genomen hebben. Ik heb minder dan 1% extra rendement gehaald op mijn "eigen" gekozen posities en dat is dan nog grotendeels geholpen door de tech rally. Als ik later terug instap zal het dus waarschijnlijk fire en forget zijn met etf's ipv stock picking.
- er is een schat aan kennis op het internet te vinden, maar ook gigantisch veel bullshit. Als je het niet snapt blijf je er beter gewoon af.

Reden van verkoop is dat we aan het uitkijken zijn om een huis te kopen, en niemand kan voorspellen wat er binnen dit en 6 maanden gaat gebeuren. Dus gekozen voor de zekerheid en de gemoedsrust :) Beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht.

Ik ga het hier wel blijven volgen :p

Iets anders.

Een grote beneficiary van AI zal volgens mij trouwens Etsy zijn.
Dat staat mij wel nog te duur momenteel.
Te weinig margin of safety ;-)
Etsy -34% sinds deze post. Nog interesse in Etsy? Staan aan minder dan 15x FCF voor 2023 nu.

Heb ze op mijn lijst gezet om te bekijken of hier value inzit nu.

Novo Nordisk ge FOMO't na het lezen van nog wat analistenrapporten.

De meesten zitten er echt compleet naast wat betreft de doelmarkt.
Dat zijn teveel gasten die op het autismespectrum zitten en de psychologie niet snappen.

'Obesitas' :rofl:

DIT is het grootste doelpubliek.
Mensen met een BMI tussen 25 en +30.
En dat zijn er veel, heel veel.

Kan ik morgen naar mijn dokter gaan met vraag om die pillen voor te schrijven? Ookal heb ik geen overgewicht maar bvb opkomend bierbuikske?

En na hart- en vaatziekten daling, zullen de cijfers over kanker komen.

Product van de eeuw aan een p/e van 40, sorry maar dan moet ik van mijn hart een steen maken en kopen.

En meme bubbel potentieel want iedere consument ter wereld zal het gaan kennen.

En iedereen zal mensen kennen die het succesvol gebruikten.
Zoals ik 6 maand geleden zei, de 2de orde effecten moeten nog komen.

En aan 100-300 per maand WIN je er financieel nog aan ook, want je eet veel minder.
In mijn geval zou dat bv. 500 per maand zijn of zo dat ik minder uitgeef aan eten als dat halveert.

En als ik wat geld verlies met de late investering, dan heb ik de troost dat ik op zijn minst wel strak ga staan met 6-pack binnen ten laatste 2 jaar.
En dat is onbetaalbaar :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Novo Nordisk ge FOMO't na het lezen van nog wat analistenrapporten.

De meesten zitten er echt compleet naast wat betreft de doelmarkt.
Dat zijn teveel gasten die op het autismespectrum zitten en de psychologie niet snappen.

'Obesitas' :rofl:

DIT is het grootste doelpubliek.
Mensen met een BMI tussen 25 en +30.
En dat zijn er veel, heel veel.

En na hart- en vaatziekten daling, zullen de cijfers over kanker komen.

Product van de eeuw aan een p/e van 40, sorry maar dan moet ik van mijn hart een steen maken en kopen.

En meme bubbel potentieel want iedere consument ter wereld zal het gaan kennen.

En iedereen zal mensen kennen die het succesvol gebruikten.
Zoals ik 6 maand geleden zei, de 2de orde effecten moeten nog komen.

En aan 100-300 per maand WIN je er financieel nog aan ook, want je eet veel minder.
In mijn geval zou dat bv. 500 per maand zijn of zo dat ik minder uitgeef aan eten als dat halveert.

En als ik wat geld verlies met de late investering, dan heb ik de troost dat ik op zijn minst wel strak ga staan met 6-pack binnen ten laatste 2 jaar.
En waarom NVO en niet LLY?

Etsy -34% sinds deze post. Nog interesse in Etsy? Staan aan minder dan 15x FCF voor 2023 nu.

Heb ze op mijn lijst gezet om te bekijken of hier value inzit nu.
Ja, mijn alert stond aan 65 om te beginnen kijken en wat te testen.
Gek soms hoe snel het daar komt :)

Vrij specifieke reden dat ik denk dat ze veel voordeel kunnen halen uit AI, omdat het net 1 van hun pijnpunten oplost.

Maar ik moet wel opletten dat ik niet teveel aandelen heb die afhangen van 'kwalitatieve' inschatting.
Oxy is nu voor een stuk een kwalitatieve beoordeling, en novo nordisk al helemaal.

Ik voel mij beter met de zotte kwantitatieve value die voor uw neus ligt te lachen als een onnozelaar, zoals UBS onder de 20, FCNCA aan 1000, of Oxy toen het eind 2021 aan 25 stond.
En heb daar historisch ook altijd gelijk in gehad en het grote geld mee verdiend.

Maar het supergrote geld heb ik laten liggen wanneer ik 100% zeker was van jackpot, maar niet durfde omdat het historisch nog iets te duur was of een andere minder belangrijke reden, terwijl de winsten uit de zak gaan klotsen dat het geen naam heeft.

Case in point, Apple in 2016, Facebook nog geen jaar geleden, en NVO/LLY begin dit jaar.
3 eindproducten waarvan ik de use case en de consumentenpsychologie zelfs achterwaarts in ganzenpas nog zou kunnen inschatten, maar op mijn duim bleef zuigen ipv tot aankoop over te gaan.

Laatst bewerkt:
...

[Off-topic]
Wacht, geef je €500 per maand uit aan die durums? En eens UBS & OXY knallen, moet een deel daarvan toch betaald worden door volgers van dit topic die je aanbevelingen gevolgd hebben :p

Meer on-topic: dat financieel winnen is misschien wat ver gezocht, gezonder eten kost meestal meer dan ongezond eten, dus met een kleinere hoeveelheid zie ik dat eerder als break-even. Het zou wel een goeie marketing slogan zijn voor Ozempic, naast de rest van de voordelen.

[Off-topic]
Wacht, geef je €500 per maand uit aan die durums?
1000 hé, 500 euro is de halvering.
Nee ja, ik kook nooit.
Maar eet wel dikwijls gezond, maar gewoon teveel.
Momenteel zit ik bv. in een Vapiano met 2 soepen, een giant salade, en een komkommerspaghetti bolognaise.
En ik ben dan nog op dieet.
En eens UBS & OXY knallen, moet een deel daarvan toch betaald worden door volgers van dit topic die je aanbevelingen gevolgd hebben :p
Het kopen is geen probleem.
Zoals ik 6 maand geleden zei, er is een grote groep die probleemloos 1000 per maand zou betalen om zonder moeite te kunnen afvallen.
Meer on-topic: dat financieel winnen is misschien wat ver gezocht, gezonder eten kost meestal meer dan ongezond eten, dus met een kleinere hoeveelheid zie ik dat eerder als break-even. Het zou wel een goeie marketing slogan zijn voor Ozempic, naast de rest van de voordelen.
Een middel dat dus:

Moeiteloos, zonder veelvoorkomende bijwerkingen, en slechts 1 keer per week aan te brengen (of met 1 pil per dag):

- u sterk laat afvallen zodat je: of uw obesitas kwijt bent, of uw summer body hebt

- hart- en vaatziekten sterk vermindert, reeds op korte termijn

- algemeen blijkbaar helpt tegen verslavingen zoals alcohol etc.

- gegarandeerd ook darmkanker, maagkanker, en de rest van dik gerelateerde kankers fel zal verminderen (wacht tot die headlines komen...)

Hoe, dit zal eens niet terugbetaald worden door alle overheden ter wereld zeker? :-D

En dan nog, zelfs zonder terugbetaling gaat iedereen dit nemen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan