Kleine Beursfeiten

Resultaten Ageas: https://www.ageas.com/nl/newsroom/ageas-rapporteert-resultaten-over-het-eerste-halfjaar-van-2023

In port als dividend -aandeel en die taak wordt tot op heden vervuld, wat koerswinst zou meegenomen en terecht zijn maar de markt ziet dat blijkbaar anders (positie overheid mss van enige invloed?) - aan huidige koers een netto dividend van 5,6% - voor een goed geleid bedrijf met veel eigen vermogen, relatief stabiele en voorspelbare sector. Men verwacht ook een jaarlijkse verhoging van het dividend.

Een nieuwe dag, een nieuw Ozempic-artikel:
https://www.hln.be/gezondheid/als-d...-een-middel-tegen-alle-verslavingen~adf952d0/

Ik lees hierin het volgende:
Of het een gamechanger tegen alcoholverslaving kan zijn? Ik geloof er wel in. Als de klinische studies bewijzen wat we nu denken, is Ozempic een middel tegen alle verslavingen.”
Dat zou dus miljoenen mensen kunnen helpen.
Ja dat was een tijd geleden al bekend.

Zoals ik al een hele tijd zeg: complete maatschappelijke gamechanger.
Product van de eeuw, en wordt schromelijk onderschat.
(Behalve in NVO/LLY aandeel..?)

Benieuwd naar UBS morgenochtend.

Ik sta +16% momenteel, hopelijk moeten we niks teruggeven van onze winst :p
Sowieso zit je toch met een waarde die ooit naar boven moet komen. Van mij maakt het in ieder geval geen hol uit of het nu morgen stijgt of zakt gezien ik het geld dat erin zit momenteel toch niet nodig heb dus ik heb wel de tijd om te wachten tot de correcte waarde naar boven komt.

Ja, dat is het ding met opties hé, pad-afhankelijkheid :)
Idd maar het eerste nieuws zou toch al een goede indicatie moeten zijn. Waarschijnlijk verkoop ik vrijdag 90% van de opties en de overige 10% hou ik om de aandelen te krijgen. Tenzij ze ineens boven 35$ vliegen dan vliegt alles buiten.

Langs de andere kant het voordeel van opties: ze staan op +300% vs +30% van het aandeel..

Van mij maakt het in ieder geval geen hol uit of het nu morgen stijgt of zakt gezien ik het geld dat erin zit momenteel toch niet nodig heb dus ik heb wel de tijd om te wachten tot de correcte waarde naar boven komt.
Als ze morgen zeggen dat ze een lijk in de kast gevonden hebben van 30B, ga je lang mogen wachten hoor :-P

Als ze morgen zeggen dat ze een lijk in de kast gevonden hebben van 30B, ga je lang mogen wachten hoor :p
Waar maar het ziet er nu niet naar uit dat ze een lijk van 30B gaan vinden. Zo ja dan zitten we er allemaal in tot onze nek en raken we er toch niet snel genoeg van af om geen verlies te draaien.

Resultaten Ageas: https://www.ageas.com/nl/newsroom/ageas-rapporteert-resultaten-over-het-eerste-halfjaar-van-2023

In port als dividend -aandeel en die taak wordt tot op heden vervuld, wat koerswinst zou meegenomen en terecht zijn maar de markt ziet dat blijkbaar anders (positie overheid mss van enige invloed?) - aan huidige koers een netto dividend van 5,6% -
Ik vind dat notoir moeilijke bedrijven om te kunnen waarderen, dus ik zou niet weten of dit hoog of laag geprijsd staat.
voor een goed geleid bedrijf
De meerderheid van de raad van bestuur zijn ofwel politiekers ofwel gelieerd aan chinese verzekeringsbedrijven.
Veel vertrouwen wekt dat toch niet bij mij om te kunnen spreken van corporate governance...

Dan zouden ze nooit die verzekering van de overheid weggewuifd hebben.
Die loss sharing was volgens mij enkel van toepassing op specifieke CS assets, niet op alles. Maar goed, de kans op een lijk in de kast lijkt me ook wel beperkt gezien de recente signalen vanuit UBS.

In port als dividend -aandeel en die taak wordt tot op heden vervuld, wat koerswinst zou meegenomen en terecht zijn maar de markt ziet dat blijkbaar anders (positie overheid mss van enige invloed?) - aan huidige koers een netto dividend van 5,6% - voor een goed geleid bedrijf met veel eigen vermogen, relatief stabiele en voorspelbare sector. Men verwacht ook een jaarlijkse verhoging van het dividend.
Dividendgroei verhaal blijf momenteel intact, hoewel er onduidelijkheid heerst voor post-2024. Ze gaan geen 6-10% groei kunnen blijven aanhouden zonder een versnelling hoger te schakelen in de business. Verder saaie (lees OK resultaten) zo te zien. Dat de koers al jaren niets doet (dan dalen) is wel spijtig. Beleggers lusten de verzekeraars niet.

Ik vind dat notoir moeilijke bedrijven om te kunnen waarderen, dus ik zou niet weten of dit hoog of laag geprijsd staat.

De meerderheid van de raad van bestuur zijn ofwel politiekers ofwel gelieerd aan chinese verzekeringsbedrijven.
Veel vertrouwen wekt dat toch niet bij mij om te kunnen spreken van corporate governance...
Dat zal meespelen in het verhaal. Moeilijk te doorgronden business zeker met al hun JVs in Azie. En ja de China connection… tricky stuff

Die loss sharing was volgens mij enkel van toepassing op specifieke CS assets, niet op alles. Maar goed, de kans op een lijk in de kast lijkt me ook wel beperkt gezien de recente signalen vanuit UBS.

Dividendgroei verhaal blijf momenteel intact, hoewel er onduidelijkheid heerst voor post-2024. Ze gaan geen 6-10% groei kunnen blijven aanhouden zonder een versnelling hoger te schakelen in de business. Verder saaie (lees OK resultaten) zo te zien. Dat de koers al jaren niets doet (dan dalen) is wel spijtig. Beleggers lusten de verzekeraars niet.

Ageas heeft waarschijnlijk bij veel ook een slechte reputatie opgebouwd door de Fortis historiek en in 2008 een koersdaling van 92%?

In port als dividend -aandeel en die taak wordt tot op heden vervuld,
En ook, zoals al heel veel keren gezegd op dit forum door meerdere users: dividendaandelen bestaan niet.

Er bestaat alleen toekomstige cashflow, en daar is het recurrent dividend een afgeleide van.

Zoals bij elk bedrijf komt het dus neer op toekomstige cashflow, dus is het dividend irrelevant.

Het geeft een goed 'gevoel'.
Maar met gevoelens word je doorgaans niet rijk op de beurs :-)

Net van de pers: een vriend zijn vader kreeg Ozempic voorgeschreven (geen diabetes, wel gigantisch overweight) , en die kan daar nu de week erna al mee beginnen.

Zo een groot tekort is er dan precies toch niet in België? :thinking:

Terug
Bovenaan