Kleine Beursfeiten

Waar is dat enthousiasme hier!? :)

Tijd dat Powell de komende dagen nog eens de voorhamer bovenhaalt voor wat stevige beatings...
BREAKING: Jerome Powell, the head of the Federal Reserve, said that the central bank was determined to tame inflation and stands ready to raise interest rates further, as needed.

BREAKING: Jerome Powell, the head of the Federal Reserve, said that the central bank was determined to tame inflation and stands ready to raise interest rates further, as needed.

Amai wat een non-nieuws - elk andere boodschap zou euforie in de markten veroorzaken en inflatie alleen maar verder in de hand werken. Hier kan de koers niet op reageren.

@JanusDR al aan het denken om UBS te verkopen nu ze in sneltempo jouw conservatieve target van 26 USD naderen?
Of hou je sowieso bij tot na earnings, met het risico op een sell the news scenario na deze mooie run up van bijna 25% op anderhalve maand?

@JanusDR al aan het denken om UBS te verkopen nu ze in sneltempo jouw conservatieve target van 26 USD naderen?
Of hou je sowieso bij tot na earnings, met het risico op een sell the news scenario na deze mooie run up van bijna 25% op anderhalve maand?
Neen, gelezen dat ze de consumer bank gaan houden en dus niet onder de waarde gaan moeten verkopen/ipo'en.
Ipo van die credit suisse consumentenbank ging tegen 8-10B zijn.
Maar de intrinsieke waarde daarvan is +18B, dus 10B extra bij de waardering.

Conservatieve intrinsieke waarde stijgt dus naar min. 28-30.

Laatst bewerkt:
Choochoo EVS ondertussen. De markt begint het eindelijk door te hebben. De Excel nog eens aan het werk zetten om te zien wanneer we afstappen.

22% op 5 jaar,... 12,20% op 1 jaar....zo nen choochoo is dat nu ook weer niet...
Vele andere Belgische aandelen die maar al te graag zouden willen wisselen met EVS qua rendement dit jaar, die 12% is toch niet slecht hé, en akkoord met cege dat er nog veel marge naar boven zit in de aandelenkoers, is voor mij echt een aandeel met weinig downside en veel upside, ideaal dus.

Vele andere Belgische aandelen die maar al te graag zouden willen wisselen met EVS qua rendement dit jaar, die 12% is toch niet slecht hé, en akkoord met cege dat er nog veel marge naar boven zit in de aandelenkoers, is voor mij echt een aandeel met weinig downside en veel upside, ideaal dus.
Ja weinig downside dat wel.. maar EVS presteeert al langer sterk en de onderwaardering is er wel nog steeds... Dan begin je je op den duur toch af te vragen of die ooit helemaal zal verdwijnen.

Ja weinig downside dat wel.. maar EVS presteeert al langer sterk en de onderwaardering is er wel nog steeds... Dan begin je je op den duur toch af te vragen of die ooit helemaal zal verdwijnen.
bij waarde-aandelen heb je soms idd véél geduld nodig voor je gelijk krijgt... ondertussen gewoon bijhouden en jaarlijks dividend incasseren.

Ik lees in de Instacart S1 dat hun spend bij Snowflake ieder jaar sterk vermindert, blijkbaar door gebruik van Databricks.

IT'ers in bedrijven die Snowflake of Databricks gebruiken... wat zien jullie?

Ik lees in de Instacart S1 dat hun spend bij Snowflake ieder jaar sterk vermindert, blijkbaar door gebruik van Databricks.

IT'ers in bedrijven die Snowflake of Databricks gebruiken... wat zien jullie?

Payments is niet gelijk aan consumption & revenue. Een belangrijke nuance hier. 28M naar 25M (aldus Mike Scarpelli) noem ik geen 'sterke vermindering', en het groeit ondertussen alweer.

Feit is dat in 2022 alle cloud-native bedrijven hun IT spend enorm begonnen te optimaliseren na jaren van wilde groei. Vandaar dat Snowflake's groei zakte van 80% naar 36% vandaag, want die "born in the cloud" bedrijven zijn hun grootste klanten. In feite indrukwekkend dat de groei niet meer gezakt is, toont aan dat er daaronder nog een hele hoop 'oudere' bedrijven zijn die hun spend ieder jaar fors verhogen, die migraties van legacy naar cloud kunnen jaren duren.

Laatst bewerkt:
Veel trashy stuff dat fel stijgt vandaag.

En net Powell zijn speech gelezen.
Wat de markt daar positief in ziet, is mij een raadsel.
Rentevoeten zeer waarschijnlijk nog een klets hoger.
Naar 6-7%...?
Dan zullen er met de huidige algemene aandelenwaarderingen alleszins traantjes volgen.

Hopelijk niet de mijne.

Een nieuwe dag, een nieuw Ozempic-artikel:
https://www.hln.be/gezondheid/als-d...-een-middel-tegen-alle-verslavingen~adf952d0/

Ik lees hierin het volgende:
Of het een gamechanger tegen alcoholverslaving kan zijn? Ik geloof er wel in. Als de klinische studies bewijzen wat we nu denken, is Ozempic een middel tegen alle verslavingen.”
Dat zou dus miljoenen mensen kunnen helpen. Al rijst de vraag dan wel waarom semaglutide nog niet in andere medicijnen gebruikt wordt. “Intussen zijn er al vijf bedrijven bezig met allerlei varianten op semaglutide, die nog efficiënter gaan zijn”, verzekert Van Gaal. “Er komt ongetwijfeld nog veel aan in de toekomst.”

Denk dat we op zoek moeten gaan naar die 5 bedrijven :)

Een nieuwe dag, een nieuw Ozempic-artikel:
https://www.hln.be/gezondheid/als-d...-een-middel-tegen-alle-verslavingen~adf952d0/

Ik lees hierin het volgende:
Of het een gamechanger tegen alcoholverslaving kan zijn? Ik geloof er wel in. Als de klinische studies bewijzen wat we nu denken, is Ozempic een middel tegen alle verslavingen.”
Dat zou dus miljoenen mensen kunnen helpen. Al rijst de vraag dan wel waarom semaglutide nog niet in andere medicijnen gebruikt wordt. “Intussen zijn er al vijf bedrijven bezig met allerlei varianten op semaglutide, die nog efficiënter gaan zijn”, verzekert Van Gaal. “Er komt ongetwijfeld nog veel aan in de toekomst.”

Denk dat we op zoek moeten gaan naar die 5 bedrijven :)
Ok jij zoekt? 😜

Terug
Bovenaan