Kleine Beursfeiten

Waarom was dat bedrijf ondergewaardeerd, als je u baseert op de info van 1,5 maand geleden?

Idem OSTK?

Meta moest ik gekocht hebben aan P/E van 9 a 10 in september vorig jaar, wetende dat zowel jongeren, ouderen als small business er aan vasthangen voor vanalles en nog wat.
Grote misser.
Tbh ik zag geen onderwaardering, gewoon potentiële catalysten.Als 'value' investor zeg je terecht 'pass', als iemand die graag zijn aankopen omhoog ziet gaan zeg je 'fuck'.

Maar idd, META was de ergste meest overduidelijke aan zo een lage P/E voor een tech bedrijf.

Meta is al jaren een cash -printer natuurlijk - maar het Metaverse avontuur heeft tot op heden alleen nog maar geld gekost en of het ooit zal doorbreken - daarvoor ben ik te simpel/conservatief van geest vrees ik. Nu ze Twitter de gordijnen in jagen - eens nieuwsgierig wat dat zal geven, de CEO's kunnen mogelijks geen grotere tegenpolen zijn - voor een medium als Twitter/Threads is een CEO als MZ mss wat beter qua stijl.

Ik weet nu wel niet of je Meta moet gaan waarderen op basis van P/E als een tech -bedrijf - is het dat nog wel?

Neen maar zo'n PE op een tech bedrijf schreeuwt wel cheap, ik had gewoon verwacht dat dit nog langer zou aanslepen met de stijgende rentes...
FCF, groei en margin zijn interessantere metrics.

'Vrij zeker'?
Dat heb je toch wel gecheckt vooraleer je je aankopen deed, hoop ik? :)
Ja hoor, maar enkel van deze die ik in portefeuille heb (Aedifica, CPI, Intervest, Cofinimmo en Xior) . Maar vermits ik een algemene uitspraak deed over alle gvv's ( ook deze die ik niet heb nagekeken), slechts "vrij zeker";). Zie hier enkele screenshots van hun laatste Q-verslagen:
Zo dramatisch ziet dat er toch allemaal niet uit....

Toch eens nieuwsgierig naar de evolutie van de automarkt de komende jaren - een klassieke sector die, mede door de transitie naar elektrische wagens, China een uitgelezen kans lijkt te bieden tot de wereldmarkt. Hebben grote stappen gezet, zowel kwaliteit/technologie/ontwerp - consumenten in Europa staan langzaam maar zeker ook open voor een Chinese wagen - prijs is niet langer de doorslaggevende factor.

Hier ook wat vastgoed in port (kleine 15%) met gemengde resultaten- overall wel positief maar de kapitaalhonger van o.a. Aedifica en INTO onderschat - maar beiden kleine posities. WEHB/Moury Construct en VGP zijn de grotere en dus bepalend.

WEHB (met voorsprong de grootste) zie ik de relatie met Wereldhaven NL als grootste (en mss wel enige) risico - hun vastgoed is populair en er is een wachtlijst mochten er huurders vertrekken. WEHB blijft in port, dividend alleen is voor mij voldoende als ROI - mocht dat circus met Wereldhaven NL er niet zijn zou ik positie verder uitbreiden aan huidige prijs.

Moury construct bulkt van de cash en heeft vooralsnog een mooi orderboek maar de kans bestaat dat dit toch wat onder druk komt te staan - niet noodzakelijk de projecten zelf maar de prijs die men bereid is te spenderen aan die projecten - ook de gezondheid van onze overheden vormt een risico - maar anderzijds moeten er steeds investeringen gebeuren - hun sterke financiële positie is ook een voordeel t.o.v. de concurrentie.

VGP - grote blunder om niet te verkopen, grote en interessante landbank maar financieringsmodel m.b.t. de JV heeft een grote impact - mgmt laat zich wel positief uit op lopende gesprekken - maar dat is nu eenmaal de taak van het mgmt. Hoge inflatie/stijgende rente zorgen tegelijk voor hogere kosten en lagere waardering vastgoed, ook wat kwetsbaar door een aantal grote huurders, het al dan niet slagen van de JV, ... twijfel dan ook om de positie wat af te bouwen.

Ja hoor, maar enkel van deze die ik in portefeuille heb (Aedifica, CPI, Intervest, Cofinimmo en Xior) . Maar vermits ik een algemene uitspraak deed over alle gvv's ( ook deze die ik niet heb nagekeken), slechts "vrij zeker";). Zie hier enkele screenshots van hun laatste Q-verslagen:
Zo dramatisch ziet dat er toch allemaal niet uit....

Ik ga het eens van dichterbij bekijken als ik terug thuis ben.
Bv. over hun renteswaps en kortlopend commercial paper wil ik meer detail dan in die beschrijving staat.

Er kan eventueel iets interessant tussen zitten als er de komende maanden/jaren misschien een crisisje in vastgoed zou komen.

Noob vraag: ik wil beginnen met het aankopen van aandelen. Wat is tegenwoordig de beste platform qua kost, betrouwbaarheid en eventueel aanbod aan aandelen? Ik zou beginnen met zo'n 5k€

Lynx is een goed platform. Maar volgens sommigen niet zo gebruiksvriendelijk. Ik vind dat dat allemaal goed meevalt. Helpdesk staat ook klaar indien nodig.
KBC's Bolero is ook ok naart schijnt.

Het was al langer geweten dat de FTC probeert te blokkeren.

Ik hou Activision bij:

Als Microsoft verliest in de rechtbank of zelf wegstapt, moeten ze een paar miljard dokken. Dan zit je met een relatief attractief gewaardeerd bedrijf met een berg cash. Huge buyback incoming.

Als Microsoft alsnog wint in de rechtbank (US+UK) of gewoonweg doorduwt met alle risico’s vandien (mogelijks bemoeilijkt door de injunction request nu), heb je 20% return tegen zomer/herfst .

In een voor de rest heel dure markt, lijkt Activision geen slechte plaats om de komende maanden cash te parkeren.
Hopla, FTC krijgt een oplawaai in de Activision-Microsoft case.
52wk high voor Activision.

Nu heel benieuwd naar de appeal procedure bij de CMA. Hearing volgt binnen 2 weken.
Sommigen speculeren dat Microsoft zal closen voor die datum. Zou een middelvinger zijn naar de CMA.
Als ze nog niet closen, is een heronderhandeling van de overnameprijs zelfs een mogelijkheid wegens dealexpiratie op 18 juli.
Dus nog minimum 8% upside als de overname doorgaat.

Hopla, FTC krijgt een oplawaai in de Activision-Microsoft case.
52wk high voor Activision.

Nu heel benieuwd naar de appeal procedure bij de CMA. Hearing volgt binnen 2 weken.
Sommigen speculeren dat Microsoft zal closen voor die datum. Zou een middelvinger zijn naar de CMA.
Als ze nog niet closen, is een heronderhandeling van de overnameprijs zelfs een mogelijkheid wegens dealexpiratie op 18 juli.
Dus nog minimum 8% upside als de overname doorgaat.
Momenteel ca. 92USD, verkopen aan deze prijs of niet? Ik sta op 23% winst.

Momenteel ca. 92USD, verkopen aan deze prijs of niet? Ik sta op 23% winst.
Inderdaad nog met 4 USD gestegen op een paar minuten tijd na m'n bericht. :woohoo:

Nu wordt het inderdaad iets meer tricky...
Wil je het zekere voor het onzekere nemen, verkoop. Niets fout mee aan de huidige koers.
Je hebt het gros van de upside er toch al uit gehaald (De upside is nu nog slechts 3% aan het huidig bod.) En moest het toch nog foutlopen, vermijd je natuurlijk ferme klap op korte termijn.

Ik hou echter bij omdat ik momenteel weinig andere dingen op het oog heb, en geloof dat Activision zelfstandig ook zoveel waard is (na de initiele klap bij stopzetting overname wel te verstaan). Verder hou ik rekening met een eventuele verhoging van het bod in geval van dealverlenging (moest Microsoft niet closen vóór de CMA appeals beslissing). Speculatie natuurlijk...

EDIT: Blijkbaar heeft CMA aangegeven dat ze openstaan voor verdere gesprekken (concessies) met (van) Microsoft om de deal toch te laten doorgaan. De appeals hearing gaat dus wellicht niet door. De kans dat het closed is nu bijzonder groot geworden.

Laatst bewerkt:
Inderdaad nog met 4 USD gestegen op een paar minuten tijd na m'n bericht. :woohoo:

Nu wordt het inderdaad iets meer tricky...
Wil je het zekere voor het onzekere nemen, verkoop. Niets fout mee aan de huidige koers.
Je hebt het gros van de upside er toch al uit gehaald (De upside is nu nog slechts 3% aan het huidig bod.) En moest het toch nog foutlopen, vermijd je natuurlijk ferme klap op korte termijn.

Ik hou echter bij omdat ik momenteel weinig andere dingen op het oog heb, en geloof dat Activision zelfstandig ook zoveel waard is (na de initiele klap bij stopzetting overname wel te verstaan). Verder hou ik rekening met een eventuele verhoging van het bod in geval van dealverlenging (moest Microsoft niet closen vóór de CMA appeals beslissing). Speculatie natuurlijk...

EDIT: Blijkbaar heeft CMA aangegeven dat ze openstaan voor verdere gesprekken (concessies) met (van) Microsoft om de deal toch te laten doorgaan. De appeals hearing gaat dus wellicht niet door. De kans dat het closed is nu bijzonder groot geworden.
Druk avondje dus geen orders kunnen ingeven. Als het richting 95 lijkt te gaan, verkoop ik. Kan evengoed binnen dit en n jaar naar 115-120 gaan. Maar wie zal t zeggen?

Druk avondje dus geen orders kunnen ingeven. Als het richting 95 lijkt te gaan, verkoop ik. Kan evengoed binnen dit en n jaar naar 115-120 gaan. Maar wie zal t zeggen?
Je begrijpt toch dat indien de acquisitie doorgaat, ATVI niet langer standalone zal noteren op NASDAQ,..

Terug
Bovenaan