Nesjamag
Well-known member
PBR +13.62% ytdEn olie bolt maar rustig verder![]()
Nog altijd < 4 p/fcf
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
PBR +13.62% ytdEn olie bolt maar rustig verder![]()
Na grondige analyse van het jaarrapport en beluisteren van de conference call, denk ik dat de volgende stap eerder 61 zal zijn dan 67.Olie richting de 80$ en oxy boven de 60, volgende stap 67?

Annualized cash flow changes ~$230 MM per $1.00 /Na grondige analyse van het jaarrapport en beluisteren van de conference call, denk ik dat de volgende stap eerder 61 zal zijn dan 67.
80$ olie is hoog genoeg. Mag natuurlijk nog hoger in de toekomstIk vermoed dat dat dan allemaal samenvalt met de thesis van Vicki dat supply/demand tighter wordt vanaf eind 2025.
Vandaar dat ze nu niet groeien in een jaar van lagere prijzen, maar wel investeren in longer lead time projecten zodat ze hogere productie zullen hebben als de prijzen hoger zullen zijn.
Als![]()

Ga je je positie nog uitbreiden? Wat is je koersdoel op lange termijn?Na grondige analyse van het jaarrapport en beluisteren van de conference call, denk ik dat de volgende stap eerder 61 zal zijn dan 67.
Nee even serieus, in tegenstelling tot de vorige 8 kwartaalrapporten die allemaal redelijk neutraal waren, was dit 1 van de grootste goednieuws-shows van de afgelopen 2 jaar, ook tijdens de conference call.
Capex lager, maar productie blijft gelijk in 2024 (kreeg zelfs compliment van een analist "ja het is duidelijk dat jullie de efficiëntste operator van allemaal zijn".
Terwijl er wel geïnvesteerd wordt in productie die in 2026-2027 online komt, dat komt er dan 'gratis' bij. (is longer lead, lower decline productie in de EOR die co2 gebruikt. Toevallig ook wanneer half 2025 hun eerste carbon capture plant start en dus co2 beschikbaar maakt).
Ook upgrades en efficiëntieprojecten bij de chemische tak en bij midstream zorgen voor 1,5B extra FCF vanaf 2026, terwijl dat allemaal al in de capex zit voor 2024, maar niets bijbrengt voor de FCF voor 2024.
Vanaf de closing van Crownrock (H2 2024) gaan ze direct Permian assets verkopen (die nu goed in de markt liggen), zodat op 12maanden de schuld <15B wordt.
Daarna in 2025 extra cashflow van Crownrock assets waarmee ze grote zakken gaan buybacken om dan zo snel mogelijk die preferred aandelen van Buffett af te lossen.
Ik vermoed dat dat dan allemaal samenvalt met de thesis van Vicki dat supply/demand tighter wordt vanaf eind 2025.
Vandaar dat ze nu niet groeien in een jaar van lagere prijzen, maar wel investeren in longer lead time projecten zodat ze hogere productie zullen hebben als de prijzen hoger zullen zijn.
Als![]()
Nog uitbreiden? Heeft Janus eigenlijk nog wel geld over om wekelijkse boodschappen te doen? Wss tot eind 2025 zal het droog brood zijnGa je je positie nog uitbreiden? Wat is je koersdoel op lange termijn?

Denk enkel onder 60$Nog uitbreiden?

Ergens is het geniaal maar eigenlijk is het niet meer dan een kapitalisatie op de achterlijkheid van zijn kiesvee.Misschien een interessante investering: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/18/trump-lanceert-sneakers/
Een ex-president en misschien toekomstig president vd machtigste natie vd wereld die schoenen verkoopt. Gekker kan het niet worden![]()
Misschien een interessante investering: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/18/trump-lanceert-sneakers/
Een ex-president en misschien toekomstig president vd machtigste natie vd wereld die schoenen verkoopt. Gekker kan het niet worden![]()

Misschien een interessante investering: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/18/trump-lanceert-sneakers/
Straks hebben we na "De beurs: technische analyse" ook een "De beurs: gokken, 't kan toch gewoon echt niet blijven stijgen/ dalen (vul maar in)"Het is gewoon sterker dan mezelf... toch weer een turbootje short op Nvidia gekocht... kan toch gewoon echt niet blijven stijgen?![]()

tuurlijk, 100% puur gok wil ik gerust toegeven... ben al eens fout geweest op Nvidia met een turbo... we'll see, maar ik vind de waardering gewoon compleet crazy, is voor klein bedrag en niet met overdreven hefboom dus risico is ça vaStraks hebben we na "De beurs: technische analyse" ook een "De beurs: gokken, 't kan toch gewoon echt niet blijven stijgen/ dalen (vul maar in)"![]()

Zou je dan niet beter voor SMCI gaan?tuurlijk, 100% puur gok wil ik gerust toegeven... ben al eens fout geweest op Nvidia met een turbo... we'll see, maar ik vind de waardering gewoon compleet crazy, is voor klein bedrag en niet met overdreven hefboom dus risico is ça va![]()
Hebben die ook deze week resultaten?Zou je dan niet beter voor SMCI gaan?
Niet dat ik weet maar dat is gewoon loodrecht naar bovenHebben die ook deze week resultaten?