Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beurs is niet altijd logisch maar ik begrijp echt niet waarom Microsoft (beperkt) en Alphabet (vrij behoorlijk) dalen na publicatie van hun cijfers - de negatieve puntjes zijn het vermelden niet eens waard. Ze waren duur en zijn dat nog steeds, maar bevestigen ook waarom ze duur zijn.

OXY was een goede tip eind 2021 toen het als enige grote olieaandeel nog niet gerallied had.Heel afhankelijk van wiens tips of welke tips denk ik
UBS was wel een succes, OXY voorlopig niet; geen andere tips gevolgd, sowieso van plan om overwegend meer in ETF's te beleggen.
En via ETF's heb ik natuurlijk al een pak exposure bv. naar big tech.
En 6% CAGR over >10 jaar was niet slecht, tegenover MSCI World 9% in diezelfde periode, maar toch stevige underperformance.
Het is nog altijd een goeie tip hoorOXY was een goede tip eind 2021 toen het als enige grote olieaandeel nog niet gerallied had.
Het is nog altijd een goeie tip hoor
Is dat een mopje, een onderhuidse steek of een onhandigheid van jou?![]()

Een fractie met de turbo op AlphabetOndertussen staat Microsoft al hoger (record na record) en is ook Alphabet enkel maar aan het klimmen.
Heb jij net als ik geprofiteerd van die dip?![]()

Want denken de goeroes hier, volop voor tech gaan de komende jaren?

Ja.Nasdaq blijft gaan.
Al dat AI-gedoe komt er ook aan.
Want denken de goeroes hier, volop voor tech gaan de komende jaren?
--
In 1999-2000 stonden we ook maar aan het begin van de internetrevolutie. Toch hebben de meeste high-flyers van toen pas na 10+ jaar terug hun ATH gehaald (en dat waren dan nog de gelukkigen zoals Microsoft, de rest is ofwel verdwenen of nooit meer in de buurt gekomen van die ATH - zie bvb. Cisco, Intel, Akamai, etc.)Ja.
We staan nog maar aan het begin van de AI-revolutie.
Bijna een kwarteeuw geleden, de situatie is fundamenteel anders nu.In 1999-2000 stonden we ook maar aan het begin van de internetrevolutie. Toch hebben de meeste high-flyers van toen pas na 10+ jaar terug hun ATH gehaald (en dat waren dan nog de gelukkigen zoals Microsoft, de rest is ofwel verdwenen of nooit meer in de buurt gekomen van die ATH - zie bvb. Cisco, Intel, Akamai, etc.)
Dus je zegt, ongeacht de waarderingen, deze gaan nog hoger want er is veel geld.Bijna een kwarteeuw geleden, de situatie is fundamenteel anders nu.
Vooral omdat omzeggens iedereen nu op de beurs zit of zit te wachten op "de dip" om erin te springen en omdat er (behalve vastgoed) geen alternatieven zijn om je geld te doen renderen.
Weer een foute redenering die steeds terugkomt: “This time is different”. Veel succesBijna een kwarteeuw geleden, de situatie is fundamenteel anders nu.
Vooral omdat omzeggens iedereen nu op de beurs zit of zit te wachten op "de dip" om erin te springen en omdat er (behalve vastgoed) geen alternatieven zijn om je geld te doen renderen.
Zelfs een wereldwijde crisis als Corona was uiteindelijk maar een erg tijdelijk dipje.
.Neen, een bubbel is voor mij iets wat geen waarde heeft.Dus je zegt, ongeacht de waarderingen, deze gaan nog hoger want er is veel geld.
Is dat niet de definitie van een bubbel?
Cisco, Intel, Akamai,… Was dat dan geen bubbel?Neen, een bubbel is voor mij iets wat geen waarde heeft.
Bedrijfen als Microsoft, Nvidea....verkopen geen gebakken lucht.
De tijden zijn ook effectief anders.Weer een foute redenering die steeds terugkomt: “This time is different”. Veel succes.
Onzin. De waardering van eender welk bedrijf kan een bubbel zijn.Neen, een bubbel is voor mij iets wat geen waarde heeft.
Bedrijfen als Microsoft, Nvidea....verkopen geen gebakken lucht.