Kleine Beursfeiten

Het is hier in onze sector toch redelijk P.A.N.I.C M.O.D.E.

Bij ons is juist alle travel hard denied, zelfs hotels van 100 euro voor 2 day customer visits worden geweigerd. Komt volgende week een Hollander op bezoek en die mag 3h rijden heen en 3h terug en de dag nadien repeat...

Dit terwijl wijzelf nog deftige funnels, revenue en marges hebben in Q1 en deftige visibility op Q2. Geen idee wat ze in Q3/Q4 zien wat ik als voetsoldaat niet kan zien.

Het is hier in onze sector toch redelijk P.A.N.I.C M.O.D.E.

Bij ons is juist alle travel hard denied, zelfs hotels van 100 euro voor 2 day customer visits worden geweigerd. Komt volgende week een Hollander op bezoek en die mag 3h rijden heen en 3h terug en de dag nadien repeat...

Dit terwijl wijzelf nog deftige funnels, revenue en marges hebben in Q1 en deftige visibility op Q2. Geen idee wat ze in Q3/Q4 zien wat ik als voetsoldaat niet kan zien.

Travel is natuurlijk in de meeste bedrijven het eerste potje waar ze kosten gaan schrappen. En in mijn ervaring ook wel de kostenpost waar er meest jojo-effect op zit, een soort "alles of niets" in veel bedrijven afhankelijk van hoe de zaken gaan.
Zolang ze niet besparen op toekomstgerichte investeringen (korte of langere termijn) is er nog geen reden tot paniek toch? ;)

Travel is natuurlijk in de meeste bedrijven het eerste potje waar ze kosten gaan schrappen.

Vooral de oudere garde die graag eens reist en op verplaatsing speelt?
Ik merk hier dat de jongere werknemers liever via Teams overleggen. De oudere gaan liever de deur uit ook al verliezen ze massa’s tijd.

Vooral de oudere garde die graag eens reist en op verplaatsing speelt?
Ik merk hier dat de jongere werknemers liever via Teams overleggen. De oudere gaan liever de deur uit ook al verliezen ze massa’s tijd.

In het algemeen denk ik wel dat je gelijk hebt dat vooral de oudere garde gehecht is aan reizen en face-to-face om zaken te doen.

Maar mijn punt was eerder dat als bedrijven in kosten moeten schrappen, dat reizen typisch de grote favoriet is om in te snoeien. Vaak ook terecht (de wantoestanden die ik daar al gezien heb...) maar op een bepaald punt wordt het natuurlijk contra-productief, bv. dat voorbeeld van 6 uur rijden om een overnachting van €100 uit te sparen.

Voor één overnachting uit te sparen is 6u autorijden op-en-af 2 dagen na elkaar toch echt belachelijk. Dan is de menselijkheid ver zoek in het bedrijf.
Of doe dan uw face to face meetings op 1 dag en doe het de volgende dag via Teams ofzo.

Bankensector hier. Goednieuwsshow all-around :unsure:
Opslag, extra aanwervingen, nieuwe tools, meer training, etc.
Broer van buurman/goede vriend ondertussen is zelfstandig kantoorhouder - via buurman toch al regelmatig vernomen dat het geld met grote opleggers wordt geleverd, ook de nieuwe woning en wagen (E-Porsche uiteraard) doen vermoeden dat de zaken héél goed gaan.

Moet leuk zijn in sector te werken waar het echt goed gaat - zolang ze de aandeelhouders niet vergeten is het goed voor mij :p

Update van SAP is ook bevredigend, hopelijk is de inschatting van mgmt goed voor hun FCF target, mss nog wat bijkopen - op basis van die prognose (die niet nieuw is) en de aard van de business (groot deel recurrent, niet zomaar iets om in te ruilen) zit hier toch nog wat potentieel meen ik.

Laatst bewerkt:

ook bankensector hier.
Al 9 jaar slechtnieuwsshow met mensen die ontslagen worden, tools die niet vernieuwd worden of vervangen worden door tools die niet werken en geen enkele training gehad :unsure:
Alsook al het werk dat geoutsourced wordt of door een consulantleger in india wordt overgenomen met alle "positieve" gevolgen van dien :unsure:

Hier ook nochtans andere werkgever

ook bankensector hier.
Al 9 jaar slechtnieuwsshow met mensen die ontslagen worden, tools die niet vernieuwd worden of vervangen worden door tools die niet werken en geen enkele training gehad :unsure:
Alsook al het werk dat geoutsourced wordt of door een consulantleger in india wordt overgenomen met alle "positieve" gevolgen van dien :unsure:

Gij werkt dan ook bij de slechtste werkgever uit de hoop. Echt nog niemand iets positief horen zeggen over uw werkgever.

Telecomsector hier. Als je pricing power hebt, een essentiële service aanbiedt en alle concurrenten inflatie ook doorrekenen, wat is het probleem dan :rofl:?

Ale, AI is de nieuwe hype en bubbel de komende jaren.
Enige tips? Bij deze bubbel wil ik er eens op tijd bijzijn
Doen we een gokje op deze bubbel? :biglaugh:

Puurste AI bedrijf in de artificial intelligence etf's lijkt me Ambarella, en dit is ook nog niet zo groot qua market cap.
Ook al 2 keer een mini bubbel gehad in de voorbije jaren.

Heeft zelfs een positieve forward p/e.
Of zou dat een negatief element zijn voor een bubbel...

Voor één overnachting uit te sparen is 6u autorijden op-en-af 2 dagen na elkaar toch echt belachelijk. Dan is de menselijkheid ver zoek in het bedrijf.
Of doe dan uw face to face meetings op 1 dag en doe het de volgende dag via Teams ofzo.
@cege kon hem ook een bedje aanbieden natuurlijk met in de ochtend een croissant en een vers geperst glaasje jus d'orange

Terug
Bovenaan