cege
Well-known member
Outlook 3-11% groei en kosten naar boven...kweet niet, als ge het jaar afsluit met YOY 37% increase in revenue en 35% in income , voor zo ongeveer 39b aan income, dan lijkt mij da overreageren![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Outlook 3-11% groei en kosten naar boven...kweet niet, als ge het jaar afsluit met YOY 37% increase in revenue en 35% in income , voor zo ongeveer 39b aan income, dan lijkt mij da overreageren![]()
Saaie prut.Kan zijn dat je dit reeds gepost hebt, maar welke aandelen heb jij dan, sectoren? Waar kijk jij dan naar bij je zoektocht naar aandelen komende jaren?
FB begrijp ik. Echter Spotify en NFLX lijkt me echt nog niet passé hoor.
Instagram: 1,07 miljard actieve gebruikers (monthly), 500+ miljoen dagelijkse gebruikers.Jeugd gebruikt, uit cijfers, minder en minder apps etc. van Meta. Ben wel curieus hoe het komende jaren voor hen gaat lopen. Kan alle kanten op.
FB staat nu aan 18 ltm p/e. Is eerder goedkoop.
SPOT, NFLX, sommige van die andere sociale media... tja, super hoge multiples, en ge ziet zo aankomen dat de groei er niet zal zijn.
Podcasts zijn al een vol jaar voorbij hun peak.
NFLX ziet ge al meer dan een jaar duidelijk dat het landschap veranderd is met overal streaming services die opduiken.
Was ook al lang te zien dat NFLX jaar na jaar veel meer moet spenderen aan (originele) content. Dat is een fundamentele verandering.
Er zijn veel bedrijven die heel hoog gewaardeerd zijn waarvan ge kunt zien dat de groei niet vol te houden zal zijn. Zeker niet de groei van het covid jaar.
FB staat nu dus wel goedkoop.
Google is ook nog niet duur.
Inderdaad, de reden van de daling is de heel slechte outlook + de uitleg die ze hiervoor gevenOutlook 3-11% groei en kosten naar boven...
Volgens mij had je hier de meest uitgebalanceerde port van heel BG.Heb de volledige lijst hier ooit gepost. Niet veel gewijzigd sindsdien.
Men zou zomaar eens kunnen denken dat zeer hoge waarderingen toch tot teleurstelling kunnen leiden, ook al zijn de resultaten niet slecht of ziet de toekomst er voor het bedrijf eigenlijk goed uit

Ik geloof nooit dat die metaverse te monetizen is, but I could be wrong. Ik ga liever in mijn hof werken dan te betalen om virtueel in een hof te werken.
Betalen om een kop af te knallen, dat wil ik nog doen, maar real life in een virtual world, no Thanks.
de continue prijsstijgingen van netflix zijn voor veel mensen die ik ken terug de druppel geweest om weer naar piracy te gaan. amazon prime is bijvoorbeeld 100 keer betere value for the money dan netflix. 3 euro per maand voor enkele free AAA games elke maand, gratis twitch prime, een in mijn ogen beter TV aanbod dan netflix met de nadruk op kwaliteit en Continuiteit ( ze cancelen geen hoge kwaliteits shows met middelmatige kijkcijfers zoals bvb the expanse), en natuurlijk de gratis verzending van Amazon.Kan zijn dat je dit reeds gepost hebt, maar welke aandelen heb jij dan, sectoren? Waar kijk jij dan naar bij je zoektocht naar aandelen komende jaren?
FB begrijp ik. Echter Spotify en NFLX lijkt me echt nog niet passé hoor.
In de beginperiode geloofden veel mensen ook niet dat het internet wat ging worden, waarom een e-mail sturen? Een brief gaat toch ook?Ze spenderen nu al 10bln aan reality labs.
Als ze daar nog eens 10bln bijploffen voor metaverse....
Ik geloof nooit dat die metaverse te monetizen is, but I could be wrong. Ik ga liever in mijn hof werken dan te betalen om virtueel in een hof te werken.
Betalen om een kop af te knallen, dat wil ik nog doen, maar real life in een virtual world, no Thanks.
In de beginperiode geloofden veel mensen ook niet dat het internet wat ging worden, waarom een e-mail sturen? Een brief gaat toch ook?
En nu heeft vrijwel iedereen een smartphone.
Sommige nieuwe ontwikkelingen zoals VR, Metaverse, blockchains, NFT's, ... gaan wel nog meer mainstream worden dan wat het nu is.
de continue prijsstijgingen van netflix zijn voor veel mensen die ik ken terug de druppel geweest om weer naar piracy te gaan. amazon prime is bijvoorbeeld 100 keer betere value for the money dan netflix. 3 euro per maand voor enkele free AAA games elke maand, gratis twitch prime, een in mijn ogen beter TV aanbod dan netflix met de nadruk op kwaliteit en Continuiteit ( ze cancelen geen hoge kwaliteits shows met middelmatige kijkcijfers zoals bvb the expanse), en natuurlijk de gratis verzending van Amazon.
Moesten er aan die prijsstijgingen wat voordelen hangen zoals betere streamingkwaliteit bij het duurste abbo tot daar toe. maar ze zijn er sinds de 4K abbonementen alleen maar op achteruit gegaan met lagere bitrates en meer compressie. In donkere films kan je met momenten de blokken zo tellen in de hoekjes. Ik kijk er enkel nog maar netflix exclusives op omdat het voor films toch beter is om een blu ray binnen te halen. wie wil er anno 2022 nog films streamen met DVD geluid terwijl praktische elke film ondertussen DTS :X DTS HD, atmos, ... ondersteunt.
De enige streaming dienst die hier wat moeite in stopt is disney+. Bij pime boeit het mij niet dat die kwaliteit wat minder is, je betaalt er ook naar en krijgt al die andere zotte dingen gratis.
moest ik geen netflix kunnen leechen van mijn zus, keek ik er ook niet meer naar. 240 euro per jaar voor 10 goeie series/Seizoenen op een jaar? voor dat geld koopt ge u de blu ray boxen of een nas met sickchil/radar er op en ge hebt uw eigen netflix met ALLE content die op torrent trackers te vinden zijn.

dat is uw keuze natuurlijk maar veranderd niets aan het feit dat hun aanbod gewoon veel beter bang for the buck is.Amazon is wel een moderne slavernijbedrijf
Persoonlijk koop ik zo weinig mogelijk via Amazon tenzij het daar significant goedkoper is, of als ik het nergens anders vind.
Als klant natuurlijk liever het eerste. Daar merk ik niets van.