Kleine Beursfeiten

Als ik inlog en er is een melding dan krijg ik deze in het Engels. Als extra verificatie bij het inloggen krijg ik een sms, in het Frans. En ja, de site staat uiteraard in het Nederlands. :confused2:

Ik begin Saxo Bank beter en beter te vinden 😍
Hoe dan?
Zit er intussen een paar maanden op, en dat platform is en blijft een ramp.
Slecht overzicht, veel nutteloze updates of requests rond corporate acties (genre aankomende dividendbetalingen, stock splits en wat weet ik allemaal), etc.

tegen dat
Zal Saxo ook zijn tarieven verhogen voor bv. VWCE zoals Bolero dat zal doen?

Conclusie van iemand die het volledig heeft uitgezocht:

Volgens de leter van de wet: 1,32% want compartiment staat op lijst FSMA
Volgens de geest van de wet: 0,12% want de accumulerende variant is niet geregistreerd in België.
Er is ook een rechtsprincipe van kracht genaamd "In dubio contra fiscum". Wanneer een belastingswet op meerdere wijzes geinterpreteerd kan worden, dan dient dit te gebeuren in het voordeel van de belastingsplichtige

Persoonlijke mening:

Wachten tot de situatie met betrekking tot de VWCE TOB is opgelost, kan uiteindelijk meer kosten aan gemiste meerwaarden dan de extra TOB zelf.

@ Racing_genk : SNOW: insiders verkocht 2 weken geleden (CFO,...) voor meer dan 100.000 stuks.
Desondanks gokje is geplaatst!
Er kunnen 101 redenen zijn waarom insiders verkopen, dat mag je ignoren, maar als insiders kopen dan doe je meestal een goeie zaak als je meedoet.

Je hoeft het trouwens niet ver van huis te zoeken -> bij D'Ieteren zijn de insiders de laatste tijd in grote hoeveelheden aan het bijkopen geweest ;)

Er kunnen 101 redenen zijn waarom insiders verkopen, dat mag je ignoren, maar als insiders kopen dan doe je meestal een goeie zaak als je meedoet.

Je hoeft het trouwens niet ver van huis te zoeken -> bij D'Ieteren zijn de insiders de laatste tijd in grote hoeveelheden aan het bijkopen geweest ;)
D'leteren ook een aanrader? Zijn al sterk gestegen....

(Geen mening over huidige koopwaardigheid van d'ieteren)

De insider aandeelhouders van d'ieteren zou ik wel geen expertise aanmeten, na het aanstellen van Dexia-brokkenpiloot Axel Miller als ceo.
Hoe kwamen ze erbij, echt :-D

Die pipo heeft toen, volledig naar mijn verwachting, desastreuze beslissingen genomen zoals moleskine kopen en een stuk belron verkopen.

Die jongen heeft eigenhandig 300+ miljoen euro in de vuilbak gekegeld, naast zijn loon van 1-2+ miljoen euro per jaar.

Nu is hij kabinetschef van Bouchez in de MR, goede combinatie van lege luchtblazers :biglaugh:

(Geen mening over huidige koopwaardigheid van d'ieteren)

De insider aandeelhouders van d'ieteren zou ik wel geen expertise aanmeten, na het aanstellen van Dexia-brokkenpiloot Axel Miller als ceo.
Hoe kwamen ze erbij, echt :-D

Die pipo heeft toen, volledig naar mijn verwachting, desastreuze beslissingen genomen zoals moleskine kopen en een stuk belron verkopen.

Die jongen heeft eigenhandig 300+ miljoen euro in de vuilbak gekegeld, naast zijn loon van 1-2+ miljoen euro per jaar.

Nu is hij kabinetschef van Bouchez in de MR, goede combinatie van lege luchtblazers :biglaugh:
Grootste deel van D'Ieteren is idd Belron, recent ook Blackrock dat er een stevige participatie in genomen heeft, en die weten ook meestal wel waar geld mee te verdienen valt

Wat zijn de meningen hier over de recente Bitcoin etf op New York? Dacht dat deze met futures werkte, en de Europese varianten fysiek gingen aankopen?
Ik ken te weinig van futures om in te schatten wat de pro's en cons zijn en wat het 'meest interessant' is...if any natuurlijk

Terug
Bovenaan