Kleine Beursfeiten

Nee, want hij helpt het harder naar de kloten dan verwacht. Liberation day was zoals een earnings call. De markt in het algemeen verwacht een bepaald niveau van verkloting, echter blijkt dat hij het op liberation day nog meer verkloot dan verwacht, dus zakt het harder tot er een nieuw toekomstbeeld is ingeprijsd, en zo gaat het verder.
Er zal nu nog steeds wel een verwachting inzitten dat de tarieven naar beneden gaan als gevolg van negotiations. Indien dat niet gebeurt, zullen er nog verdere kletsen volgen.

Bij een serieuze recessie kan index 30-50% onder piek noteren. Zitten we nog ver van.

En BILL nog altijd OK?
In een recessie zakt alles.

Heb nog steeds Bill maar wel mijn cash positie verhoogd. "Het zal wel niet zo erg worden als hij zegt" van Trump 1.0 lijkt niet van toepassing te zijn op Trump 2.0 en dan weten we niet waar het eindigt.

Sijpelt maar geleidelijk aan binnen bij velen. Dit forum als perfecte voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Als we beginnen te rekenen in BMW's dan is het echt een bloedbad. Gelukkig is het goed weer buiten, helpt nog om het humeur op peil te houden.

Nasdaq -5%.

Zat er vorig jaar met 3 dagen langs in mijn voorspelling:

Al die bullish posts toen. Lachwekkend om te zien. :laugh:

Nasdaq -5%.

Nog een kleine 4% naar beneden en dan mogen we van een bear market spreken.

Nasdaq -5%.

Het is toch verbazend hoe hij op zijn eentje de wereld feitelijk terug kan draaien.

Ik kan wel snappen wat hij ergens poogt te doen maar iemand in die positie moet toch wel doorhebben (of advies krijgen) dat zijn logica niet klopt.
Vraag me af of de normale Amerikaan er wakker van ligt want uiteindelijk hebben ze wel op hem gestemd.

In een recessie zakt alles.

Heb nog steeds Bill maar wel mijn cash positie verhoogd. "Het zal wel niet zo erg worden als hij zegt" van Trump 1.0 lijkt niet van toepassing te zijn op Trump 2.0 en dan weten we niet waar het eindigt.

Sijpelt maar geleidelijk aan binnen bij velen. Dit forum als perfecte voorbeeld.
Ik denk dat BILL bij uitstek een keeper zal zijn voor zo ver je niet volleidg in cash wilt gaan. Lijkt me geen bedrijf met gigaveel buitenlandse belangen.

Ik weet wel, het is na de feiten dus makkelijk praten maar ik zit al een week 40% EU defense aandelen en 55% goud. Ik zit vandaag met een groen dagrendement zowaar. YTD -1% nu.

US zal meer dan waarschijnlijk Iran platgooien ook 1 van de komende dagen.

Vorige maand nog afgebouwd van 55% cash naar 70% cash. En dat aandeel cash is vandaag enkel maar gestegen, zonder dat ik er aandelen voor heb moeten verkopen :laugh:

VIX nog "maar" op 27.
Van echte paniek is er dus nog geen sprake, ondanks de -4 tot -5% op de Amerikaanse beurzen.

Wel opmerkelijk om te lezen dat iedereen hier nu plots overweight cash en/of defensieve waarden type goud was voor de grote daling...

Laatst bewerkt:
Ik ben de grote idioot die tegen beter weten in, is blijven zitten. Een dure les voor de toekomst.

Verbazend inderdaad dat VIX nog maar op 27 staat. In een recent verleden toch al stuk hoger gestaan bij lagere dalingen? Wat is daar de verklaring voor?

Ik ben de grote idioot die tegen beter weten in, is blijven zitten. Een dure les voor de toekomst.

Verbazend inderdaad dat VIX nog maar op 27 staat. In een recent verleden toch al stuk hoger gestaan bij lagere dalingen? Wat is daar de verklaring voor?

Je bent niet alleen hoor, op zich valt het hier nog mee maar olie en financials zijn hier kop van jut, vooral omdat ik echt getwijfeld heb deze wat meer te trimmen.

En wat nog een dingetje is: het is meestal zo, want je denk steeds - nee, zo zot gaan we het niet maken, zo erg zal het niet zijn.

Edit: voor de regering ook een dikke streep door de rekening - op héél veel vlakken, om dat recht te trekken gaan nog veel meer heilige huisjes moeten sneuvelen vrees ik.

Wel opmerkelijk om te lezen dat iedereen hier nu plots overweight cash en/of defensieve waarden type goud was voor de grote daling...

Classic. Als je wat goed oplet weet je ondertussen wel bij wie het geloofwaardig is en bij wie niet. En YTD updates worden ook enkel gepost als het goed is, natuurlijk!

Had het aangekondigd in het ETF topic (disclaimer: uiteindelijk maar de helft van de ETF portfolio verkocht. Voor de andere helft ask op 10 cent na gemist toen ik een week mijn portfolio niet kon volgen, daarna enkel maar gezakt en mijn order niet meer aangepast. Shit happens). Om daar dan enkel tegenwind te krijgen over market timing etc.
Gemeenschappelijke portfolio al een half jaar geleden van de beurs gehaald omdat we dat normaal gezien eind dit jaar gaan uitgeven. Was MSCI aan 103. Op een termijnrekening gezet toen. Doorgestegen naar 108. En nu 93.

Alleen is het niet meer ‘de US’ die beslissingen neemt maar voornamelijk Trump op z’n eentje. En die extrapoleert gewoon zijn kennis van vastgoed op de gehele economie, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Het blijft subjectief maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij gewoon niet economisch onderlegd genoeg is. Wederom subjectief maar ik zie weinig upside en veel downside risico, dus mijn sell-order voor mijn hele ETF-portfolio is ingegeven.
Blijft trouwens gewoon cash want als Amerika door het putje gaat dan gaan Europese aandelen gewoon volgen.

Terug
Bovenaan