SlashDotDash
Well-known member
Opportuniteitje om LOTB te kopen, na de serieuze drop gisteren?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap nog altijd niet hoe je deze waardering kan verantwoorden, maar goed ik zeg dit al van toen ze onder de 1000euro stonden...Opportuniteitje om LOTB te kopen, na de serieuze drop gisteren?
Op langere termijn niet…Opportuniteitje om LOTB te kopen, na de serieuze drop gisteren?
Solvay +6%...zonder nieuws
Sta met meli op +10%...nog geen ath dus zal nog maar bijhouden....![]()
Ja, maar een 'no brainer' vind ik het wel niet.Google search beat, groeit aan 12,5% y/y. Chatgpt bestaat nu al 2,5 jaar en de cijfers wijzen erop dat het hun gewoon niet veel doet.
Alleszins voorlopig zo maar ik verwacht dat dit zo zal blijven. En persoonlijk ken ik bijna niemand die LLMs gebruikt voor search.
Markt reageert negatief vooral door de cloud miss( uitgelegd dat dit door capacity constraint was zoals bij msft ) en veel hogere capex dan verwacht ( 75B vs 57B). Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat hier een goeie ROI zal op worden bekomen zoals in het verleden al was bij google.
Long google 7% positie sinds jan 2024.

)mstr?Nikola failliet, het einde van een tijdperk van hoongelach op dit forum
Het probleem is dat de vrij betrouwbare Berkshire-Nikola indicator om trash-rally's te detecteren nu definitief verdwijnt.
Zijn er hier suggesties voor nieuwe absolute kut-aandelen vol retailbeleggers waarvan een blinde mol kan zien dat het intrinsiek totaal waardeloos is en elke lijn in het jaarrapport een rode vlag is?
(En geen 'oxy', om het voor de hand liggende grapje al maar te frontrunnen)
Ik ben het met u eens dat het geen nobrainer is en aan huidige koers koop ik niet bij, maar ik vind de risk/reward wel nog aantrekkelijk.Ja, maar een 'no brainer' vind ik het wel niet.
Vroeger was de capex van Google een groot stuk growth.
De vraag is of die 75B niet eerder maintenance capex is, die vooral dient om hun huidige positie in search te verdedigen.
Als dat het geval is, dan moet er een stuk extra van de winst afgetrokken worden in vergelijking met vroeger...
PLUG power, maar de lucht is er ook al wel grotendeels uit.Nikola failliet, het einde van een tijdperk van hoongelach op dit forum
Het probleem is dat de vrij betrouwbare Berkshire-Nikola indicator om trash-rally's te detecteren nu definitief verdwijnt.
Zijn er hier suggesties voor nieuwe absolute kut-aandelen vol retailbeleggers waarvan een blinde mol kan zien dat het intrinsiek totaal waardeloos is en elke lijn in het jaarrapport een rode vlag is?
Palantir en Tesla in de techspace. Niet volledig waardeloos maar hopeloos overgewaardeerd wel.Nikola failliet, het einde van een tijdperk van hoongelach op dit forum
Mja, voldoet aan veel criteria, maar het probleem is dat het niet structureel zwaar verlieslatend is.mstr?
Dat is het probleem als je aandelen van andere koopt natuurlijk, dan weet je niet wanneer ze te verkopen.Ik zie 0,0 reden om Meli te verkopen, gewoon bijhouden toch

Ik had dat in februari 2020 aangehaald als een typisch voorbeeld van een waardeloos bedrijf dat opgeboden wordt door speculerende retailbeleggers.PLUG power, maar de lucht is er ook al wel grotendeels uit.

Vanaf Q1 zelfs niet meer verlieslatend met de introductie van FASB accounting maar stevige winst.Mja, voldoet aan veel criteria, maar het probleem is dat het niet structureel zwaar verlieslatend is.
Het hangt gewoon af van de prijs van 1 speculatief speeltje.
En met Trump als president zijn er nu een paar crypto-pipo's in die administratie (Lutnick, Sacks). En die kunnen hem misschien overtuigen om met overheidsgeld bitcoin te kopen om zichzelf en hun buddy's te verrijken, en die mogelijke optie bestaat 4 jaar lang...
Misschien kan hij er Trumpcoin mee kopen :-D
Naast search zijn ze wel echt met diversificatie bezig hé.Ja, maar een 'no brainer' vind ik het wel niet.
Vroeger was de capex van Google een groot stuk growth.
De vraag is of die 75B niet eerder maintenance capex is, die vooral dient om hun huidige positie in search te verdedigen.
Als dat het geval is, dan moet er een stuk extra van de winst afgetrokken worden in vergelijking met vroeger...
Zijn er hier suggesties voor nieuwe absolute kut-aandelen vol retailbeleggers waarvan een blinde mol kan zien dat het intrinsiek totaal waardeloos is en elke lijn in het jaarrapport een rode vlag is?![]()
Als ik mijn neus een piemel noem, heb ik niet plots 2 piemels hé.Vanaf Q1 zelfs niet meer verlieslatend met de introductie van FASB accounting maar stevige winst.