In dat geval moeten de hoeren mij betalen dit jaarProbleem is wat als je geld op is als je alles aan hoeren hebt gegeven?
Doelstelling is met het rendement naar de hoeren ipv alles op te doen![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In dat geval moeten de hoeren mij betalen dit jaarProbleem is wat als je geld op is als je alles aan hoeren hebt gegeven?
Doelstelling is met het rendement naar de hoeren ipv alles op te doen![]()

Hier YTD -5,2%. Komt mede ook door 27% PTSB in portfolio, maar komt denk ik nog wel goed.Als dat systematisch meer dan 5 jaar zo is, dan trek je wellicht de juiste conclusie. Zoniet; heb vetrouwen in je analyses.
Ik sta YTD -8pct met behoorlijk wat geld. Is redelijk balen omdat ik alle winners heb afgestoten vorig jaar.
Advies dan is om je portfolio app dicht te laten en pas zeer sporadisch te kijken.
Stop watching the paint dry.
@cege : hier al naar gekuisterd? Als leek in de business kan ik niet altijd zeggen of de zaken die ze zegt steek houden...
Voor de PACB beleggers: CFO sprak op een conferentie vandaag Kwam in grote lijnen overeen met wat CEO vorige week zei op andere conference.
Vond het helemaal geen dramatische boodschap, dus denk dat de rode dag in de CPI print moet gezocht worden.
Huh dat zijn toch schitterende resultaten? Of zie ik verkeerd? Daar zou ik meteen voor tekenen. Komt neer op een verdubbeling tussen begin 2020 en eind 2023.![]()
![]()
Portfolio staat in zijn geheel aan 11,34 p/e nu.
Maar de underperformance tegenover SPY wordt dus extremer en extremer.
I don't get it, dus ik trek mijn conclusies dat ik gewoon iets mis om goed te doen in moderne markten.
Denk ook dat dit nooit meer zal veranderen, en enkel extremer zal worden. Het ETF fenomeen laat zich sterk voelen (nu ook met shitcoins).
Dat is dan wat tegenstrijdig hé, als fundamentals zogezegd niet meer uitmakenGewoon alles laten zoals het is.

Enkel Jeo Boden en Elizabeth Whoren coins voldoen hieraan!Enige dat ik nog ga overwegen om vanaf nu van te kopen is dingen die 25%+ return bieden (combinatie groei, dividend, buybacks), < 4 ev/fcf, en buybacks doen.
).Niels Koerts op X: ( )Basic-fit staat vandaag door de grote daling dicht bij zijn covid laagtepunt.
Koop je bij?
Zojuist mijn posities in #BasicFit tegen een koers van €20,30 uitgebreid tot 9% van mijn beleggingsportefeuille. Een dergelijk grote positie neem ik alleen op het moment dat ik een uiterst gunstige risico/rendementsverhouding zie.In de earningscall laat Basic-Fit weten de langetermijndoelstellingen te handhaven. Dit betekent minimaal 3000 clubs in 2030.De belangrijkste indicator waar ik naar kijk, is de Free Cash Flow before new clubs capex. Deze kwam in 2023 uit op €1,98 per aandeel. Dit is weliswaar 3% onder de eigen doelstelling, maar dat is niet dramatisch.Guidance voor 2026 blijft gehandhaafd op €4,30-€5 per aandeel. Zelfs mocht de groei tegenvallen en het werkelijke cijfer 20% tot 25% lager uitvalt dan resteert er een cashflow per aandeel van €3,35. Dit impliceert een multiple van slechts 6 keer de kasstroom over 2026. Voor een groeiaandeel is dit bijzonder laag. Sterker nog: dit lijkt meer op een waardering van een krimpbedrijf.
Core-satellite strategy hanteren. Focus op ETF's (80-90%, bv. SPY, EQQQ, SPYI) en dan een paar selecties waarvan je echt overtuigd bent of als "berekende gok".No moneys.
Daarnaast gaat Basic fit 100% zeker naar 3-5€ of zo als ik bijkoop.
Daarnaast ben ik klaar om beleggen op te geven.
De underperformance is verschrikkelijk en heb er genoeg van.
Alles dat ik koop gaat enkel lager en lager. Ondanks fundamentals die goed blijven gaan.
Het is frustrerend en ik mis duidelijk iets.
Wordt er ergens uitgelegd wat er in realiteit bij elke club zal gebeuren (of wat de assumpties zijn) om op 2 jaar tijd de FCF met 2.5 te gaan vermenigvuldigen?Free Cash Flow before new clubs capex. Deze kwam in 2023 uit op €1,98 per aandeel. Dit is weliswaar 3% onder de eigen doelstelling, maar dat is niet dramatisch.Guidance voor 2026 blijft gehandhaafd op €4,30-€5 per aandeel.
Ja, maar SPY doet het veel beter dan mijn aandelen.
Zelfs een SPY die dubbel de multiple heeft gaat veel sneller omhoog dan mijn aandelen.
Why bother?
Fundamentals zijn betekenisloos en dit zal nooit meer veranderen.
Nu is het ETF world en hypes, en het zal enkel erger worden.
Shitcoin doet zelfs nog pakken beter.
Ik kan die dingen ver van evenaren, dus realistisch bekenen ben ik gewoon niet goed in beleggen.
Dus ik zal mij ook stil houden over aandelen.

Op cost efficiency is er quasi niets te halen.Wordt er ergens uitgelegd wat er in realiteit bij elke club zal gebeuren (of wat de assumpties zijn) om op 2 jaar tijd de FCF met 2.5 te gaan vermenigvuldigen?
Ik zeg maar wat:
-Dubbel zoveel leden per club?
-50pct Prijsverhoging
Op cost-efficiency vlak zie ik maar weinig dingen die je met zo'n bestaande club kan doen die een gigantische impact zouden hebben op FCF.
(T is een oprechte vraag)
Zit je al in de ontspaarfase van uw leven dat je dat hoopt?We hopen natuurlijk dat die tech rally blijft duren dankzij AI, maar geen kat die kan voorspellen waar SPY binnen 5-10-15-20 jaar zal staan.

Dat er 25% ROIC gehaald wordt door een prijsbreker in een kapitaalintensieve sector zoals fitness, lijkt mij intuïtief onwaarschijnlijk.Natuurlijk gaan ze niet stoppen met uitbreiden als ze zo goeie returns kunnen halen en herinvesteren ze 100% met 25-30% ROIC.
Dat zorgt ervoor dat ze geen boekhoudige winst hebben, en al hun cash flow opgebruikt wordt.
Ze hebben geen franchising. Of nog niet. In huidige markten (Europa) zal dit er niet komen. Op termijn mogelijk wel buiten Europa.Dat er 25% ROIC gehaald wordt door een prijsbreker in een kapitaalintensieve sector zoals fitness, lijkt mij intuïtief onwaarschijnlijk.
Wie doet de maintenance capex bij bfit, zijn dat franchises?
Als ze stoppen met nieuwe clubs openen dan zou over 2 jaar huidig Basic fit een fcf hebben van ~300M. Dus ongeveer 5 p/fcf aan huidige prijs.
Natuurlijk gaan ze niet stoppen met uitbreiden als ze zo goeie returns kunnen halen en herinvesteren ze 100% met 25-30% ROIC.
Dat zorgt ervoor dat ze geen boekhoudige winst hebben, en al hun cash flow opgebruikt wordt.
Momenteel eet het constant openen van nieuwe clubs dus alle winst en cash flow op.
Koerts: "De belangrijkste indicator waar ik naar kijk, is de Free Cash Flow before new clubs capex. Deze kwam in 2023 uit op €1,98 per aandeel."
Portfolio staat in zijn geheel aan 11,34 p/e nu.
Maar de underperformance tegenover SPY wordt dus extremer en extremer.
I don't get it, dus ik trek mijn conclusies dat ik gewoon iets mis om goed te doen in moderne markten.
Denk ook dat dit nooit meer zal veranderen, en enkel extremer zal worden. Het ETF fenomeen laat zich sterk voelen (nu ook met shitcoins).
Dat is omdat ze met heel wat clubs zitten die nog naar dat gemiddeld aantal members/club moeten gaan.OK, I get that...maar waar die Niels Koerts naar verwijst is juist de cash flow die abstractie maakt van het openen van nieuwe clubs. En die zou zogezegd op 2 jaar x2.5 (moeten) gaan.
Dat is omdat ze met heel wat clubs zitten die nog naar dat gemiddeld aantal members/club moeten gaan.
In 2023 openden ze ~200 nieuwe clubs.
Dat zijn clubs die eerst break even moeten halen, en vervolgens door moeten groeien naar de ~3350 members/club gemiddelde van oudere clubs.
Er zit ook wel klein beetje operational leverage op vlak van headquarters opex.
Basic fit heeft hun eigen app, security, software. Dit schaalt wel beetje. Maar is niet de essentie van het Basic Fit verhaal.