Kerstcadeau-tips

Mijn schoonouders hebben ons 6 Knoll Bertoia stoelen cadeau gedaan. 1 stoel voor Kerst, 1 voor Nieuwjaar, verjaardag Kind 1 en 2 en ene voor trouwboek en mijn verjaardag. Ze hebben ze weliswaar tweedehands gekocht maar soit, het was niet goedkoop. Nu staan er 6 imo foeilelijke stoelen in mijn daarstraks nog gezellige eetkamer. Tis gelijk met uw gat op een winkelkar gaan zitten.
En ze hebben dat niet op voorhand gecheckt :wtf:

Anyway, ze zijn nu van u: zet ze te koop, ge zult er nog ne schone kerst/nieuwjaar/verjaardag cent van krijgen :v

Laatst bewerkt:
Interieur cadeaus vind ik sowieso vreselijk om te krijgen. Bedankt voor dit afschuwelijk schilderij waarvan ik me nu verplicht voel het iedere keer dat jullie langs komen uit te stallen.

Stoelen zijn nog erger: zo'n klein decoratief stuk kan je nog opbergen zonder dat het al te veel plaats inneemt.

Wat een mottige stoelen :eek:, en dat kan inderdaad toch niet comfortabel zitten?

Zie ik dat goed dat die ondingen tussen de 800€ en 1300€ per stuk kosten?
Want (als ze dat inderdaad ongevraagd hebben gekocht) dan ben ik akkoord met @Tha_nOn: Zet dat gewoon te koop zeg.

Laatst bewerkt:
Mijn schoonouders hebben ons 6 Knoll Bertoia stoelen cadeau gedaan. 1 stoel voor Kerst, 1 voor Nieuwjaar, verjaardag Kind 1 en 2 en ene voor trouwboek en mijn verjaardag. Ze hebben ze weliswaar tweedehands gekocht maar soit, het was niet goedkoop. Nu staan er 6 imo foeilelijke stoelen in mijn daarstraks nog gezellige eetkamer. Tis gelijk met uw gat op een winkelkar gaan zitten.
Als je er een vuurtje onder zet zijn het barbecues. Een voor elk lid van het gezin. Ook leuk voor marshmellows in de winter buiten. Je maakt er instant een vuurkorf van mits wat plooiwerk.

Die stoelen zijn echte design klassiekers, dus die zal je wel vlot kunnen verpatsen (wat de schoonouders daarvan echter zullen zeggen..:unsure:). In het juiste interieur zijn dat trouwens (imo) echt wel mooie stoelen (worden normaal wel gecombineerd met kussentjes).

Blijft natuurlijk wel een erg vreemde cadeau. Is iets heel persoonlijk dat ik enkel 'op bestelling' zou cadeau geven.

Interieur cadeaus vind ik sowieso vreselijk om te krijgen. Bedankt voor dit afschuwelijk schilderij waarvan ik me nu verplicht voel het iedere keer dat jullie langs komen uit te stallen.

Ik hang die op het toilet :unsure: Als er bezoek is dan wordt er al eens gevraagd naar de amateuristisch geschilderde landschappen, maar de 94 jarige pépé schildert nu eenmaal nog graag ondanks zijn stevige tremor. In ruil geven we hem lelijke tekeningen van onze 4-jarige terug, dan moeten zij die ook ergens zetten.

Enkel maar een bonus, uit haar posts begrijp ik dat @Squidward niet bepaald gelukkig wordt van de interacties met haar schoonouders :shutup:
Schoonouders zijn zeer kunst en design gericht maar echt mijn smaak niet. Hun eerste drie huwelijksjaren waren ‘mager’ maar daarna héél dik geërfd. Nu doen ze bijna alle dagen antiekwinkels, brocs, gallerijen aan de kust,… Maar ipv geld uit te geven aan ‘een stuk’ of de design tafel te kopen die ze doet watertanden, komen ze dan af met drie schilderijen á €1500 het stuk en zo. Mottige beeldjes van ‘hedendaags’ artiesten. Maar altijd spul waarvan je weet dat het al maar 1/3 meer waard is bij afrekenen. Kwantiteit boven alles. Huis staat tjokvol. Laatste idee van schoonpapa is ergens een Belgische horlogemaker waar hij een private commissie wil doen. €2500 voor een horloge waar geen kat ooit van gehoord heeft dat hij dan nog wil personaliseren. Ondertussen heeft hij zeker ook 4 afgeleefde (en ik bedoel afgeleefd, kijk de catalogen maar na) horloges van echt merken van op de Mont de Pieté in Brussel. Alles tezamen had hij ook 1 prachtig, nieuw stuk kunnen hebben.
Voor ons hanteren ze dezelfde logica. Vorige week had €50 boodschappen fantastisch geweest. Dat kon niet, ik moest maar niet ziek zijn. 6 dagen later, bonjour stoelen.

Maar terug naar de Kerstcadeaus: als je Chinees bent en je woont regio Kortrijk dan zal het dit jaar Ferrero Rocher worden. Afgaande van de 12 Chinezekes voor mij en hun mandjes vol.

Schoonouders zijn zeer kunst en design gericht maar echt mijn smaak niet. Hun eerste drie huwelijksjaren waren ‘mager’ maar daarna héél dik geërfd. Nu doen ze bijna alle dagen antiekwinkels, brocs, gallerijen aan de kust,… Maar ipv geld uit te geven aan ‘een stuk’ of de design tafel te kopen die ze doet watertanden, komen ze dan af met drie schilderijen á €1500 het stuk en zo. Mottige beeldjes van ‘hedendaags’ artiesten. Maar altijd spul waarvan je weet dat het al maar 1/3 meer waard is bij afrekenen. Kwantiteit boven alles. Huis staat tjokvol. Laatste idee van schoonpapa is ergens een Belgische horlogemaker waar hij een private commissie wil doen. €2500 voor een horloge waar geen kat ooit van gehoord heeft dat hij dan nog wil personaliseren. Ondertussen heeft hij zeker ook 4 afgeleefde (en ik bedoel afgeleefd, kijk de catalogen maar na) horloges van echt merken van op de Mont de Pieté in Brussel. Alles tezamen had hij ook 1 prachtig, nieuw stuk kunnen hebben.
Voor ons hanteren ze dezelfde logica. Vorige week had €50 boodschappen fantastisch geweest. Dat kon niet, ik moest maar niet ziek zijn. 6 dagen later, bonjour stoelen.
Amai tof gezelschap :unsure:

Maar terug naar de Kerstcadeaus: als je Chinees bent en je woont regio Kortrijk dan zal het dit jaar Ferrero Rocher worden. Afgaande van de 12 Chinezekes voor mij en hun mandjes vol.

Amai tof gezelschap :unsure:

Happy Christmas, have some golden balls!

Ik vind kerstcadeautjes voor mijn schoonvader ook altijd moeilijk.
Hij en zijn zoon (mijn man) zijn geobsedeerd door sigaren en dure whisky.
Volgens mij hebben ze alle soorten en smaken, van de beide dus als ze dan samen zijn kunnen ze daar uren over leuteren en wanen ze zichzelf als een échte Pablo Escobar. 🙄

In begin kon ik hem blij maken met iets van sigaren en/of whisky maar nu heeft hij alles al.
Totaal geen idee wat ik naja wij ze dit jaar gaan geven.
Dacht aan een paar dagen met de hele familie dus alle (klein en schoon)kinderen doorbrengen in één huis, in de Ardennen en dan samenwerking aangaan met een catering ter plekke ofzo dan hoeft er tenminste niet omgekeken worden naar het avondeten. Anders staat schoonmama 24/7 in de keuken.🥴
Denk wel dat ze dat leuk gaan vinden.
Nu nog even zien hoe ik dat geregeld ga krijgen.😳

Mss is dat een tip voot jou @topicstarter

Cadeau nodig voor mezelf (EUR 50), maar weet echt niet wat ik kan vragen... :help:

ik heb alles al, maar ik koop graag wel kwalitatieve 'upgrades' die langer meegaan of die van een mooier/beter merk zijn. (bijvoorbeeld zout & pepermolen van Boni zijn inmiddels door zo'n echte molens van Peugeot vervangen).

Ik heb geen hobby's waar je gemakkelijk extra spullen voor kan kopen, maar sta bijvoorbeeld wel graag in de keuken of ik leer graag nieuwe dingen en heb een Playstation om te gamen.
Alle websites met 'cadeau-ideeën' al afgegaan maar dat is gewoon extra rommel die teveel plek inneemt.

Moet weer nadenken wat we onze dochter nog allemaal cadeau gaan geven, nu van de familie uit. Budget 20 euro (mijn kant) en 30 euro (schoonfamilie). Dat kind heeft al zoveel en een bon is niet zo leuk uitpakken voor een kind van 15 maanden. :crazy:

En een fles drank zal nog wat te vroeg zijn zeker?

Gene kadoo, neh!
ja waarom niet?

wij maken de afspraak: geen cadeau, geven of krijgen.
dus visa versa.

wij zetten zelfs geen kerst boom. We eten wel een kerst maal, maar cadeau's geven of krijgen hoort er niet bij, en ik vind dat helemaal niet erg.
bespaart iedereen een hoop zorgen, en/of ongewenste cadeau's.
of discussie's/frustraties "jamaar het mijne kost 100 euro, en gij gaf iets van 20 euro".

Cadeau nodig voor mezelf (EUR 50), maar weet echt niet wat ik kan vragen... :help:

ik heb alles al, maar ik koop graag wel kwalitatieve 'upgrades' die langer meegaan of die van een mooier/beter merk zijn. (bijvoorbeeld zout & pepermolen van Boni zijn inmiddels door zo'n echte molens van Peugeot vervangen).

Ik heb geen hobby's waar je gemakkelijk extra spullen voor kan kopen, maar sta bijvoorbeeld wel graag in de keuken of ik leer graag nieuwe dingen en heb een Playstation om te gamen.
Alle websites met 'cadeau-ideeën' al afgegaan maar dat is gewoon extra rommel die teveel plek inneemt.
Welk ander keukenmateriaal heb je dat aan vervanging toe is? Bijvoorbeeld een deftige blender, een handmixer, koksmes, ...

Ik haat ramen wassen, dus ik heb dit gevraagd om mijn leven makkelijker te maken: https://www.coolblue.be/nl/product/830433/karcher-wv-1-plus.html :unsure:

Terug
Bovenaan