Kerstcadeau-tips

Indertijd was dat standaard ‘boeken’. Gemakkelijke mensen met duidelijke interesses en dat was het enige waar ik achteraf de ‘maar daar moet je toch niets aan uitgeven’ speech niet voor kreeg.
Dit jaar is het een bloemeke voor de grafsteen.

Een van mijn tante's is ooit begonnen om de kreeft te betalen voor iedereen met kerst, ik weet niet wie kerst organiseert bij jullie, maar dat kan misschien de cadeau zijn? dat je de organisatie/kosten op jou neemt of iets extra speciaals voor het feest doet?

Ik las geen dure wijn. Anders ging ik zeggen: een fles rode wijn van hun geboortejaar.

Zijn ze fan van een platenspeler? Ik heb dat cadeau gedaan aan m'n schoonvader (ondanks hij een deftige Hi-Fi installatie heeft) en dat viel in de smaak. Enkele platen bij gegeven. Niets leuker dan nog eens echt een plaat opleggen.

Oke het wordt moeilijker...
Een winterse wandeling organiseren met een thermos glühwein mee en zo?
Een cultuurpas om een museum te doen?
Een dagje met zijn allen op city trip in eigen land?
Trein tickets?
Iets nieuw huishoudelijk wat aan het verslijten is?
Een mand met streekproducten?
Met zijn allen naar de zoo?

Het is inderdaad zéér moeilijk, vandaar dit topic.
Ik ga graag naar de Zoo, ik ben afgelopen zomer nog geweest... ik voorspel u bij deze de reactie van mijn moeder als ze in de Zoo rondloopt: "Het stinkt hier en die beesten doen niks dan slapen." Bron: laatste bezoek aan de Zoo dat ik me kan herinneren toen ik jong was.

Wandelen? Om naar de brasserie 1 km van het huis van mijn ouders te gaan, moet mijn papa al voet bij stuk houden om te voet te gaan - pun intended - want mijn moeder neemt de auto als het aan haar ligt.

Museum? Mijn vader misschien nog als het over iets niet te kunstzinnig gaat, mijn moeder? Haha, neen. Bizar genoeg ga ik wél graag af en toe naar een museum (maar ook liever een natuurhistorisch of technologisch dan iets kunstzinnig, deze zomer nog Bastogne War Museum bezocht).

Iets huishoudelijks? Dat hebben ze allemaal al.

Maar merci voor de effort.

Heel erg herkenbaar, ik heb ook zo ouders, die niets echt nodig hebben, en ook niet echt hobby's waarvoor je iets kan kopen. Dat + 'ge moet u geld niet hangen aan nutteloze cadeau's' als ge dan vraagt wat ze zouden willen :/ moeilijk ze. En 'dit' jaar zweren ze bij 'deze winkel' en het volgende jaar is die al weer niet meer goed om één of andere reden dat ik op de duur niet meer weet waar ze gaan shoppen of boodschappen doen :|

Dit dus. Corona maakt het nog eens extra moeilijk want "Restaurantbezoek? Dat is te gevaarlijk!" dixit de moeder.

Het is inderdaad zéér moeilijk, vandaar dit topic.
Ik ga graag naar de Zoo, ik ben afgelopen zomer nog geweest... ik voorspel u bij deze de reactie van mijn moeder als ze in de Zoo rondloopt: "Het stinkt hier en die beesten doen niks dan slapen." Bron: laatste bezoek aan de Zoo dat ik me kan herinneren toen ik jong was.

Wandelen? Om naar de brasserie 1 km van het huis van mijn ouders te gaan, moet mijn papa al voet bij stuk houden om te voet te gaan - pun intended - want mijn moeder neemt de auto als het aan haar ligt.

Museum? Mijn vader misschien nog als het over iets niet te kunstzinnig gaat, mijn moeder? Haha, neen. Bizar genoeg ga ik wél graag af en toe naar een museum (maar ook liever een natuurhistorisch of technologisch dan iets kunstzinnig, deze zomer nog Bastogne War Museum bezocht).

Iets huishoudelijks? Dat hebben ze allemaal al.

Maar merci voor de effort.

Dit dus. Corona maakt het nog eens extra moeilijk want "Restaurantbezoek? Dat is te gevaarlijk!" dixit de moeder.

Mjah... Dan heb je voor jezelf misschien wel wat tips ondertussen om op je eigen verlanglijstje te zetten 😋

Voor de rest kan ik u op dit moment nog weinig tips geven... Iets gadget achtig?
En anders een dikke knuffel, bos bloemen en geen dure fles wijn voor de mama en met de papa iets leuks gaan doen 🤷

Een 'mooi' elektrisch kussen voor in de zetel?
Als ze kouwelijk zijn of als eens last hebben van hun rug of nek, dan is zo'n warm kussen wel een hit voor de meeste mensen.

Ik heb ook al bongo-bonnen cadeau gedaan (ontbijt of overnachting), die ik dan x aantal tijd later terug krijg. ja we gaan da toch niet doet, als ge wilt moogde het gebruiken. Dat moet je mij dan geen 2x zeggen ze :D

Zoals @Vrouwtje Theelepel al zei, zijn mijn ouders de laatste tijd blijer met een activiteit dan iets materieel.

Is het geen idee om bv. Met je vader en eventueel andere vrienden en familie een escape room te doen, en je zus iets samen met je moeder te laten doen op hetzelfde moment om daarna nog samen gewoon gezellig een glas te drinken? Evt in een stad met kerstmarkt?

• Een nieuw hoofdkussen, dekbedovertrek - maar dan iets met toegevoegde waarde zoals extra comfort bvb (heb ooit eens een 100% donsdeken cadeau gedaan - budget véél hoger maar uitermate tevreden)
  • Indien liefhebber: een scheerborstel, old fashioned genre Simpsons
  • Mand met delicatessen - iets dat ze anders nooit zouden kopen maar waarvan je wel weet dat ze het graag lusten of waarvan je weet dat zoiets heel lekker is
  • Indien ze graag iets drinken: flesje porto van 30-40 jaar oud, een flesje ijswijn of goede zoete witte wijn, ... is toch eens wat anders en best wat mensen hebben dat nog nooit geproefd
  • Een rugkrabber https://www.bol.com/be/nl/p/rugkrabber-uitschuifbaar-rugmassage-krabber/9200000076970886/ , had dat als grap cadeau gedaan en heb er nadien zelf gekocht - een must have voor elke mens :)
  • Iets klassieker maar wel toegankelijk: 2 tickets voor bioscoop
  • Die bongo/viva boxen vind ik zelf maar zeer middelmatig - als je echter perfect 2 dagen weet dat je ouders vrij zullen zijn: effectief 2 overnachtingen boeken in een leuk hotelletje in het centrum van een aangename Belgische stad (bvb Gent) inclusief ontbijt en een etentje in een goed restaurant - budget wel aan de krappe kant maar goed.
  • Dagje Pairi Daiza, eventueel met overnachting/diner

Mijn schoonouders hebben ons 6 Knoll Bertoia stoelen cadeau gedaan. 1 stoel voor Kerst, 1 voor Nieuwjaar, verjaardag Kind 1 en 2 en ene voor trouwboek en mijn verjaardag. Ze hebben ze weliswaar tweedehands gekocht maar soit, het was niet goedkoop. Nu staan er 6 imo foeilelijke stoelen in mijn daarstraks nog gezellige eetkamer. Tis gelijk met uw gat op een winkelkar gaan zitten.

Terug
Bovenaan