Keramische verwarming ( situatie abnormaal )

Ik verwarm op dit moment mijn woonst via aardgas.
Ik heb zonnepanelen liggen van juli en nog een terugdraaiende teller tot fluvius een digitale komt plaatsen ( datum onbekend )
Ik zou een kleine verwarming keramisch aankopen om overdag de living op temperatuur te houden. ( mijn vrouw werkt van thuis )
Mijn theorie erachter is dat door mijn terugdraaiende teller in combinatie met zonnepanelen ik weinig ga verbruiken qua electriteit.

Ik zou deze verwarming overdag gebruiken en savonds overschakelen naar gas.


Is er iemand die daarop feedback heeft ?
Maw is dit een goed idee of apenlomp ?

Groeten
 
Hoe ver is uw teller al terug gedraaid? Weet dat elektrisch verwarmen aan COP 1 ongeveer 3x zoveel kost als verwarmen op gas. Jij hebt nu wel een terugdraaiende teller, maar je gaat er snel doorzitten vrees ik en dan lopen de kosten op.

Hoever is jouw teller al terug gelopen? Stel dat het 1000kWh is, dan kun je wellicht ook 1000kWh gas uitsparen.
En in de wintermaanden hoef je op niet veel PV opbrengst te rekenen. Dat valt best tegen. Of heb je een hele grote installatie liggen?
 
Als je deze nogal absurde regeling door onze overheid wil gebruiken, zou ik toch voor een L/L warmtepomp gaan, al is dat wel duurder dan zo'n eenvoudige kachel.
 
Dat terugdraaiende teller verhaal is eigenlijk absurd. Elektriciteit gebruiken die in veel gevallen opgewekt is met een rendement van 50% of minder om dan 1op1 die elektriciteit te gaan omzetten in warmte.

De reden dat elektrische verwarming zo zwaar afgestraft wordt in epc gaat net om het feit dat elektriciteit opgewekt wordt met die lage rendementen.
 
Ik zou die chauffage gebruiken tot de digitale meter komt.

Mijn meter is nu al teruggedraaid voor de laatste opname van maart-april.
En hoeveel is die terug gedraaid?

Lucht/luchte warmtepomp van hierboven is een goed advies. Kun je later ook blijven gebruiken en in de zomer mee koelen
 
Neen ik verwacht de plaatsing v een digitale rond de jaarwisseling.
Dus dit zou tijdelijk zijn zo een verwarming
Ik werd verplicht dr de plaatsing van zonnepanelen in juni.

Ik zal straks eens kijken. Alleszins opname in april daar zit ik nu al onder dusja...
 
Terug
Bovenaan