Kan werkgever uw aantal gewerkte jaren (of studentenjobs) bekijken?

Muñoz

Well-known member
Gezien ik het komende academiejaar afstudeer, ben ik begonnen met m'n cv zo wat op orde te brengen.
Welnu, mijn vraag is eigenlijk of m'n komende 'vaste' werkgever via één of andere website/... zelfstandig (dus zonder mijn medeweten of toestemming) kan bekijken welke studentenjobs ik allemaal heb gedaan? Ik heb ook een jaar meer gewerkt dan die 475 uur (ik was wel als student ingeschreven, maar had amper lessen), dus waardoor ik 'gewone' belastingen moest betalen: kan de werkgever dit zien?

✌️

Stel u voor dat een werkgever ziet dat je wil werken...

Aight, die commentaar is voor niks nodig. Ik vroeg het mij gewoon af, want ik heb veel verschillende soorten studentenjobs gedaan (vaak gelijktijdig), kwestie van niet alles te moeten vermelden.

Aight, die commentaar is voor niks nodig. Ik vroeg het mij gewoon af, want ik heb veel verschillende soorten studentenjobs gedaan (vaak gelijktijdig), kwestie van niet alles te moeten vermelden.

Je vermeld wat je zelf wil natuurlijk. Zolang je maar geen dingen verzint.
Alles wat niet relevante werkervaring is gewoon weglaten.

Nee dus, normaal kunnen ze dat niet opvragen.

En je kan niet relevante werkervaring inderdaad weglaten maar "gaten" in je CV wegen hier vaak zwaarder door dan "niet relevante" jobs.
Op basis van (zelfs verschillende) vakantiejobs zien ze wel dan je "wil werken". Je kan dit eventueel ook "veralgemenen", door te vermelden "periode x1-y2 diverse interimopdrachten als arbeider waaronder machineoperator, schoonmaak en ...")

Met alle respect zegt 3 jaar een vakantiejob als vuilnisophaler of klinkerlegger m.i. meer over je persoonlijkheid (wil werken, niet "te goed" voor vuil werk, vroeg opstaan, fysiek zwaarder werk schrikt niet af,...) dan een jaar vakantiewerk op kantoor als je solliciteert voor job als bediende.

Maak gewoon 1 titeltje op je CV met 'diverse studentenjobs' of zo. Je kan niet alles blijven vermelden. Ikzelf hou mij aan 1 pagina, en anders moet ik maar snoeien.

Je vermeld wat je zelf wil natuurlijk. Zolang je maar geen dingen verzint.
Alles wat niet relevante werkervaring is gewoon weglaten.
gewoon vermelden, maar geen details.
als je op 2 jaar 5 jobs doet die niet relevant zijn, en je laat alles weg, dan heb je een gat van 2 jaar (bvb)

dan is het beter dat er niet-relevante dingen op staan.

Altijd alle studentenjobs vermelden.
Ben zo geaccepteerd geweest in mijn huidige administratieve job

als extratje moet ik wel de broodjes smeren tijdens onze teambuilding aangezien ik in de panos heb gewerkt als student

Als dat ervoor zorgt dat er tijdsgaten in uw CV zitten dan kan je dat beter niet doen.
Niet relevante werkervaring kan je weglaten als je wel-relevante zaken kan opsommen van dezelfde job in dezelfde periode.

Dat is geen gat want je was student…
Ik heb 6 jaar hetzelfde gedaan en het er wel opgezet. Maae se andere dingen niet.
Ondertussen staat er enkel relevante dingen op.

Terug
Bovenaan