Dixaq
Active member
Paar dingen die ik hier nog niet heb zien passeren (of over het hoofd heb gezien, my bad dan x):
The Streets - Original Pirate Material
Geen uitleg nodig denk ik. Mike fucking Skinner, opperbaas echt. Zelfs mijn leven zou episch klinken als hij er een album over zou maken denk ik.
Balam Acab - Wander/Wonder
Ik las hier iets over warme dekentjes, dit is die plaat voor mij. Komt nog steeds elke winter op een random moment opduiken in m'n hoofd, waarna ik 'em weer een week lang plat speel (en huil).
Sade - Diamond Life
Ontdekt in de platenkast van ons vader, meteen verliefd geworden (door enkel en alleen nog maar naar de hoes te kijken). Maar ook grijsgedraaid, wat een stem, vrouw der vrouwen. Ik zag vorige week The Odyssey, en ik kan me voorstellen dat door vrouwen als Sade de sirene-mythen zijn ontstaan.
Burial - Burial
Obligatoir. Overall misschien het vervolg nog nét iets meer gedraaid, maar wat een debuut seg.
Mount Kimbie - Crooks & Lovers
Parel! Ik heb Crooks & Lovers altijd het meer dromerige, vrolijke antwoord gevonden op Burial. Heel speels plaatje, lak aan alle regels van wat elektronische muziek nu precies zou moeten zijn. Staat hier nog steeds regelmatig op, en maken vandaag de dag ook nog steeds zoveel inspirerende dingen.
James Blake - James Blake
Ik herinner me de dagen op dubstepforum, waar een 'rate my production'-gedeelte was. Eén dude stak er echt met kop en schouders bovenuit met de meeste maffe remixes van random tunes (Harmonimix, iemand?), en de rest is geschiedenis. Ik denk niet dat er ooit een debuutplaat geweest is die me zo geprikkeld en m'n muzieksmaak mee bepaald heeft als deze.
Throwback ook naar Rock Werchter 2011, Limit To Your Love was een hit geworden dus overvolle marquee met mensen die 'jongeman met piano en mooie stem' verwachtten. Heerlijk hoe bij de drop van bovenstaand nummer (3:41) ongeveer een vierde van 't volk, inclusief al mijn maten, al weer weg waren hahaha. Daarna ook gewoon nog Anti War Dub coveren, legendarischer wordt het niet.
Slum Village - Fantastic, Vol. 2
Aangezien 'den 1' enkel op cassette verscheen en pas later officieel werd uitgebracht beschouw ik deze als de debuutplaat. J Dilla de goat, en dat bewijst hij (eigenlijk altijd, maar zeker ook) hier. D'Angelo ook op deze pas leren kennen eigenlijk, zijn bijdrage op Tell Me is waanzin. De blauwdruk voor m'n hiphop-avontuur, sowieso.
The Streets - Original Pirate Material
Balam Acab - Wander/Wonder
Sade - Diamond Life
Burial - Burial
Mount Kimbie - Crooks & Lovers
James Blake - James Blake
Throwback ook naar Rock Werchter 2011, Limit To Your Love was een hit geworden dus overvolle marquee met mensen die 'jongeman met piano en mooie stem' verwachtten. Heerlijk hoe bij de drop van bovenstaand nummer (3:41) ongeveer een vierde van 't volk, inclusief al mijn maten, al weer weg waren hahaha. Daarna ook gewoon nog Anti War Dub coveren, legendarischer wordt het niet.
Slum Village - Fantastic, Vol. 2
Laatst bewerkt: