Gisteren de ganse dag op de KDB-cup doorgebracht.
Toch best indrukwekkend om die U15's van oa Barcelona, Man City en United, PSV, Palmeiras,... te zien.
Er zit echt een heel groot verschil binnen die ploegen, sommigen zijn echt nog jongetjes, anderen zien er al uit als volwassen venten, met als uitschieter een CV bij AA Gent van 1m92.
Beste ploegen die ik heb gezien waren Barcelona, PSV en Man City. En toch hebben Barcelona en PSV verloren in de kwartfinale tegen respectievelijk Genk en Gent.
Palmeiras ook heel sterk en vooral heel potig, ik had verwacht wat prima ballerina's te zien, maar die gasten vliegen er echt volle bak in (en hebben uiteraard ook hun techniek en flair mee).
Bij Barça zie je ook dat de manier van voetballen er echt wordt ingedrild, steeds balletje rondtikken, ook vaak weer terugleggen, om voetballend de oplossing te zoeken, terwijl sommige andere ploegen het vaak meer via individuele actie zoeken.
Ook Wayne Rooney gezien, die zijn zoon speelt bij de U15 van Man United, mijn zoon heeft blijkbaar met zijn andere zoon staan spelen op het springkasteel. Alleen spijtig dat hij onze gastjes zelfs geen blik gunde toen hij vertrok uit zijn viptent, het was geen overrompeling rond hem want er waren al veel toeschouwers naar huis en hij zat vlak bij de uitgang, gewoon efkes snel op de foto zou toch niet zo erg zijn me dunkt.