"Jetset"-leven in België


Schopje, maar clichés weer bevestigd natuurlijk.

"Leuke serie, goed gemaakt, en ja wij hebben een nanny - hoe doe je dat anders met vier kinderen? - maar mijn oudste van 21 werkt voor haar geld. Da’s de opvoeding die wij meegeven.”
 
goh tbf als andere mensen in hun schoenen stonden zouden ze wrs hetzelfde doen/gedaan hebben.
 

Schopje, maar clichés weer bevestigd natuurlijk.
Als je maandelijks 20k of meer schept heb je andere standaarden. Teveel geld werkt dan wel eens bevreemdend.
 
goh tbf als andere mensen in hun schoenen stonden zouden ze wrs hetzelfde doen/gedaan hebben.
Alleen is de vraag waarom je dat persé graag in een docu-reeks wil gaan verkondigen... Dat is puur reactie uitlokken he.

Ik vond trouwens wel opvallend hoeveel kritiek er kwam op Andy Peelman die zei dat zijn huis bouwen meer dan een miljoen kost. Dat is écht niet zo'n uitzonderlijk bedrag voor zo'n villa, wat denken mensen dan dat dat zou kosten?
 
Alleen is de vraag waarom je dat persé graag in een docu-reeks wil gaan verkondigen... Dat is puur reactie uitlokken he.

Ik vond trouwens wel opvallend hoeveel kritiek er kwam op Andy Peelman die zei dat zijn huis bouwen meer dan een miljoen kost. Dat is écht niet zo'n uitzonderlijk bedrag voor zo'n villa, wat denken mensen dan dat dat zou kosten?
Jij denkt dat de kritiek kwam vanwege mensen die denken dat zijn huis verkeerd geprijsd was? :unsure:
 
Jij denkt dat de kritiek kwam vanwege mensen die denken dat zijn huis verkeerd geprijsd was? :unsure:
Nee, van het feit dat hij aangeeft dat zijn huis zoveel kost.
Maar, iedereen met een heel kleine beetje kennis van de immomarkt, weet dat zo'n huis zoveel kost. Terwijl hij dat overduidelijk deed om het taboe rond prijzen van huizen te doorbreken (zal wel op "ze zeggen dat" komen, vermoed ik).

1a31b6f207b0ae339e47df50649002c8--karen-oneil.jpg

Dit is ook bekend als het huis van Karen Damen, die moet ook niet zeggen dat dat meer dan een miljoen kost voordat ik dat weet ...
 
Nee, van het feit dat hij aangeeft dat zijn huis zoveel kost.
Maar, iedereen met een heel kleine beetje kennis van de immomarkt, weet dat zo'n huis zoveel kost. Terwijl hij dat overduidelijk deed om het taboe rond prijzen van huizen te doorbreken (zal wel op "ze zeggen dat" komen, vermoed ik).

1a31b6f207b0ae339e47df50649002c8--karen-oneil.jpg

Dit is ook bekend als het huis van Karen Damen, die moet ook niet zeggen dat dat meer dan een miljoen kost voordat ik dat weet ...
Correct, maar iemand met een beetje menselijk inzicht weet ook wel dat het oerdom is om na een economische crisis, met een huizenmarkt die elitair wordt en huurprijzen die de pan uitswingen, een graantje mee te pikken van de Dag Allemaal fondsen door te stoefen over uw gigantisch kot.

Dat is geen taboe doorbreken, dat is iets geforceerd brengen op een verkeerd moment. Iedereen weet de huizenprijzen, ze staan in iedereen zijn/haar hoofd gegrift na de laatste jaren. Dat is net deel van het punt.

Alle prijzen zijn vrij beschikbaar altijd en overal. Je kan quasi aan iedereen vragen wat hun huis heeft gekost en ze zullen dat wel zeggen. Maar moet je het daarom in iemand zijn gezicht roepen ongevraagd? Dit is gewoon Andy die wilt kunnen stoefen zonder backlash. Net zoals ie een maand geleden stond te stoefen met zijn Porsche, en niet lang geleden met zijn Jaguar en .. en ... Dat is gewoon een blaaskaak die hoopt op wat instagram offers van enkele hersendode golddiggers.
 
Correct, maar iemand met een beetje menselijk inzicht weet ook wel dat het oerdom is om na een economische crisis, met een huizenmarkt die elitair wordt en huurprijzen die de pan uitswingen, een graantje mee te pikken van de Dag Allemaal fondsen door te stoefen over uw gigantisch kot.

Dat is geen taboe doorbreken, dat is iets geforceerd brengen op een verkeerd moment. Iedereen weet de huizenprijzen, ze staan in iedereen zijn/haar hoofd gegrift na de laatste jaren. Dat is net deel van het punt.

Alle prijzen zijn vrij beschikbaar altijd en overal. Je kan quasi aan iedereen vragen wat hun huis heeft gekost en ze zullen dat wel zeggen. Maar moet je het daarom in iemand zijn gezicht roepen ongevraagd? Dit is gewoon Andy die wilt kunnen stoefen zonder backlash. Net zoals ie een maand geleden stond te stoefen met zijn Porsche, en niet lang geleden met zijn Jaguar en .. en ... Dat is gewoon een blaaskaak die hoopt op wat instagram offers van enkele hersendode golddiggers.
De meeste mensen hebben helemaal geen idee wat een nieuwbouw zetten kost hoor. En het taboe is dat er niet mag gepraat worden over hoeveel geld je ergens aan geeft, en dat is absoluut waar. Het feit dat mensen verbergen dat ze een bepaalde auto hebben, of in een mooi huis wonen, is éxact dat taboe. Gert Verhulst is bvb algemeen geweten dat die multimiljonair is, nochtans zegt die in elk interview dat het allemaal wel meevalt etc (wat overduidelijk niet zo is...). Wij wonen zo op een paar straten van mijn vrouw haar werk, maar toch weten amper collega's waar wij wonen omdat mijn vrouw niet wil dat haar collega's weten dat wij in een wat groter huis wonen...

En Andy Peelman zijn Porsche is omdat hij ambassadeur is van het merk, nogal logisch dat die daar reclame voor maakt, en de reden waarom die Jaguar in het nieuws kwam was omdat die verkocht werd om in te ruilen voor de Porsche...
 
De meeste mensen hebben helemaal geen idee wat een nieuwbouw zetten kost hoor. En het taboe is dat er niet mag gepraat worden over hoeveel geld je ergens aan geeft, en dat is absoluut waar. Het feit dat mensen verbergen dat ze een bepaalde auto hebben, of in een mooi huis wonen, is éxact dat taboe. Gert Verhulst is bvb algemeen geweten dat die multimiljonair is, nochtans zegt die in elk interview dat het allemaal wel meevalt etc (wat overduidelijk niet zo is...). Wij wonen zo op een paar straten van mijn vrouw haar werk, maar toch weten amper collega's waar wij wonen omdat mijn vrouw niet wil dat haar collega's weten dat wij in een wat groter huis wonen...

En Andy Peelman zijn Porsche is omdat hij ambassadeur is van het merk, nogal logisch dat die daar reclame voor maakt, en de reden waarom die Jaguar in het nieuws kwam was omdat die verkocht werd om in te ruilen voor de Porsche...
Nieuwbouw, bestaande woning, het maakt allemaal niet echt uit. De prijs van een woning van bepaalde klasse, omvang en locatie is wat die is. En die kan je ten alle tijde opzoeken als je dat wilt weten. Welke lans moet er gebroken worden voor nieuwbouwprijzen? Wie zijn we hier mee aan het redden? Arme mensen die woningen van 1.4 mil neerzetten en dat niet van de daken kunnen roepen! Doorgaans weet men wat hij wel en niet kan kopen als het er op aankomt hoor. Daar is zeer weinig in te sensibiliseren. Read the room en je weet of het de moment is om te praten over vastgoedprijzen. Idem over élk ander onderwerp.

En als je wil praten over vastgoedprijzen is dat toch geen probleem? Als iemand jou vraagt naar de prijs van je huis kan jij dat zeggen als jij wilt en omgekeerd. Niemand houdt je tegen. Maar dat is niet hetzelfde als steeds prijzen er uit te klappen. Stoot je iemand tegen de borst die dat niet kan betalen? Ja, misschien wel als je dat in alle media doet op zo een apart moment he. Betekent dat dat prijzen een taboe zijn? Ik denk het niet eerlijk gezegd.

Ik heb nog nooit problemen gehad om over prijzen te praten, soms gaat een gesprek in die richting en dan praat je daar vrij over. Maar ik vind ook dat ik bepaalde privileges geniet die meeste anderen niet hebben en ik ga daar ook dankbaar en respectvol mee om. Prijzen moet je niet ongevraagd in mensen hun gezicht gooien. Er is geen enkele reden om een lans te breken voor mensen die zomaar willen roepen wat iets kost. Want dat is hier het geval.

Die hofnar zit hier toch niet geheime informatie te verspreiden ofzo he? :unsure:

Dat uw vrouw het zo genant voelt dat ze in een mooie buurt woont is een ander paar mouwen, dat is namelijk geen algemeen gegeven. Ik zit zelf in een relatief dure buurt en ik ben nu een huis aan het zoeken in een duurdere buurt. Als iemand in mijn buurt vraagt waar ik zoek en wat het budget is, dan zeg ik dat gewoon. Zeg ik zelf uit eigen beweging dat tegen mensen? Neen. Idem met mijn wagens die ik al heb gehad. Ik parkeer die waar dat het best uitkomt voor mij, ten alle tijde. Van de goedkoopste tot de duurste. Dit zijn geen taboes, dit is niet bang zijn om uw seksualiteit te uiten omdat iemand jou niet zal aanvaarden/zal denken dat je ziek bent. Dit eigenste geval is objectieve luxe in iemand zijn gezicht hangen, ongevraagd.

In een situatie waar het gewenst of nuttig is om over prijzen te praten zal niemand jou tegenhouden. Dit is niet hetzelfde als in Dag Allemaal roepen wat uw (doorgaans compleet onbereikbare) villa kost. Er is geen algemeen nut voor de maatschappij om deze stoeferij 'algemeen aanvaardbaar' te maken. Dit is enkel van nut voor een paar individuen. Het recht om te stoefen voor een omhooggevallen BV, daar ga ik écht niet in mee. Je moet al een speciaal soort dikke nek zijn om te denken dat je een taboe doorbreekt voor de man op de straat door te pochen met uw reusachtige villa en peperdure sportwagen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan