ThekillingGoku
Well-known member
Ik heb er wel een idee van ... en heb dit zelfde gedacht zeker al gehad. Elke keer ik mijn 'verhoogde' maandelijkse afrekening van Engie krijg wordt ik er opnieuw aan herinnerd.Moeilijk is het niet, maar het is natuurlijk een stevige stijging in de loonkost voor de werkgever.
En psychologisch gaat het voor velen ook pikken als ze binnen enkele maanden de thuiswerkvergoeding niet meer krijgen, want dan "neem" je zogezegd iets af. Enfin, dat is wat ik vermoed dat er achter zit.
edit: qua verwarming en elektriciteit is het moeilijk in te schatten wat het mij kost. Maar vooral qua koffie is het verschil immensOp het werk lag er ook fruit of een koekje of een oplossoepje.
Vorig jaar, na sinds februari thuis te werken een dikke, vette afrekening gekregen voor gas & elec. Op 10 maand thuiswerk was het globale verbruik t.o.v. 't vorige jaar +30% gestegen. Dus met 12 maand full-time thuiswerk ... zal zeker +1/3 zijn in kost. Een kost die vroeger door de WG gedragen werd want die voorziet in de werkomgeving (bureau, electriciteit, verwarming, ...).
Uiteraard vergeet ik zeker de koffie niet. 't Is Nespresso hier, dus capsules. Die dingen zijn niet gekend om goeikoop te zijn wete.
Vroeger was dit hier & daar eens een kopje & op 't werk liters. Maar thuis kon dat dus geen kwaad dat het wat kostelijker was, je betaalde omdat je 't lekkere koffie vond.
Nu is dat iets minder 't geval, met mijn koffieverbruik zou dat kunnen oplopen tot 1000 EUR koffie/jaar in 't slechtste geval met Nespresso branded capsules aan volle prijs, dus recente promoties l'Or/Starbucks is ook goed & goed in bulk kopen bij promoties.
Zal toch nog steeds enkele 100 EUR per jaar aan koffie zijn weliswaar.
Niet te vergeten de 'slijtage' aan het toestel dat nu geen 10j, maar mss 3/4j zal mee gaan of zoiets.
-> Iemand die een koffie premie in 't leven wil roepen?

Natuurlijk, m'n water verbruik is uiteraard sterk gestegen, etc., maar zoals je al aanhaald ... een stuk fruit, soep v/d traiteur elke dag, flessen Spa, Cola, etc. ... Dat soort dingen had je idd ook op het werk. Vele kleintjes maken uiteindelijk toch ook een grote som.
Dus JA ... thuiswerk is 100% zeker een heel stuk kostelijker.
Euuuuh ... daarvoor ga je toch werken niet?Ik onthou dat mensen heel hebberig zijn.
Alleen focussen op de kosten.
Enige reden waarvoor je thuis werkt i.p.v. op technische werkloosheid in zake corona te willen gezet worden is net 'ik hou meer over door te werken'. Anders mochten ze mij ook wel wat extra corona verlof geven hoor.

Laatst bewerkt:
Op het werk lag er ook fruit of een koekje of een oplossoepje.

Tot nu toe in 2021 heb ik 450 km gedaan met die auto, daar waar ik voor midden maar 2020 gemiddeld 1000km/week deed als ik werkte
).

...

.