Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad. Ik heb nog mensen geweten met halve meters stapels naast hen van al hun e-mails die ze afdrukten. Verspilling!Dingen uitprinten is ook een roeping hè. Ik kan mijn prints van de laatste 10 jaar wsl op 1 hand tellen terwijl ik directe collega's heb die elke dag zitten te printen![]()
Ben ik nu de enige die vindt dat uwe werkgever precies een peutertuin is? U moeten verantwoorden wat gedurende bepaalde uren hebt gedaan? Er moet van uw werkgever uit ook iets zijn als "wederzijds vertrouwen" hé..
Mijn vorige werkgever was ook zo ne controle-freak.. Enkele weken voor ik er vertrok, had hij mij een bestand van +50pgs verstuurd. Maar leek er zo officieel uit, dus ik dacht "kzal het maar éénzijdig afdrukken..komt mooier over". Ja ni dus.. begint die mij gelijk zot uit te schelden in héééééél de bureau. "WE MOETEN ECOLOGISCH ZIJN!! DUBBELZIJDIG AFDRUKKEN!!!!" (meanwhile reed hij rond in zijn ecologische Mercedes AMG)
Heb hem eens goed uitgelachen se... ctrl + P en dubbelzijdig afgedrukt nadat ik het eerst al enkelzijdig had afgedrukt![]()
Is een tablet of e-reader dan geen optie?Ik print eerlijk gezegd nog wel graag rapporten en contracten uit als ik op kantoor ben. Vind het persoonlijk lastiger juridische documenten te lezen op een scherm dan op papier. Ik geraak heel snel de focus kwijt (had ik ook tijdens mijn studies zo, nooit op een scherm gestudeerd). En ik ben er 26 dus zeker niet van de oude stempel. Daarbij aansluitend zou ik eigenlijk ook het liefst van al elke dag op kantoor werken. Bij ons wordt, los van covid, verplicht 2 dagen van thuis gewerkt helaas.
Haha, ja inderdaad.Het moet wel hartverwarmend zijn voor Mac dat hij ziet dat we hem niet altijd uitlachen met zijn gekke rants, maar dat we er ook zijn voor hem als het erop aan komt.
Graag gedaan @mac-bc
Laat me weten hoe het gaat daar. Ik ben me aan het voorbereiden als klant. Heb serieus wat te verbouwen dit jaar en wou me dus registreren...We doen mee aan de virtuele Batibouw..ze hebben maanden gehad om het voor te bereiden..
Woensdag komen ze plots met een test-platform af (2,5 dagen voor het echte begin!). Veel zaken die niet werkten zoals het moest. Het enige dat je over je prospect weet: naam, telefoonnummer..en dat is het..
Prospecten MOETEN een account aanmaken met paswoord van 8 tekens waarvan verplicht enkele speciale tekens (want ja, ge weet maar nooit dat uw klant-account gehackt zou worden hahahahah).
Vandaag D-day..platform werkt vanaf de eerste minuut niet..we zijn 6u verder..het werkt nog steeds niet..jeezes.. benieuwd hoe ze zich hier gaan uit lullen..
Vandaag volledig down.. ze hebben laten uitschijnen dat het morgen opgelost is...maar we kregen net een mail dat ze vanavond meer info zullen geven. Het ziet er precies naar uit dat het morgen niet ok zal zijn..Laat me weten hoe het gaat daar. Ik ben me aan het voorbereiden als klant. Heb serieus wat te verbouwen dit jaar en wou me dus registreren...
Alleen maar mogelijk om me te registreren vanaf 27/02. Dus geen preregistratie. Nu wou ik dit doen, en inderdaad zoals je zei... alles heel de dag plat. Wat een amateurisme...
Er zijn twee mogelijkheden: de man vertrouwt je niet of hij denkt dat leidinggeven = controle uitvoeren. Ik beide gevallen is deze situatie voor jou dus niet OK.Sorry dat ik hier het topic kaap. Dat is absoluut niet de bedoeling, maar gisterenmorgen was het weer prijs. Hij had iets teruggevonden in mijn ingevulde uren van begin deze week die niet leek te matchen met de informatie die op de server beschikbaar was. Het gaat hier om drie kwartier van mijn ingevulde uren. -> "Ah mac-bc, en hoe verklaar je dit tijdsgebruik dan? hé? En dan vind je het raar dat wij u niet vertrouwen?!".
Gewoon vertrekken is dan inderdaad de juiste keuze. Zoals hier nog iemand anders neerschrijft, die kerel denkt dat hij in een kleutertuin werkt. Indien je vertrekt ook duidelijk maken aan je hiërarchische lijn (n+2) waarom je vertrekt.Een hele epistel teruggemaild:
- Een half blad uitleg waar ik ocharme die drie kwartier aan had besteed en waarom dat niet terug te vinden is op de server maar dat dit toch een essentiële taak is die moest uitgevoerd worden.
- Een ander half blad teruggevuurd dat dit niet meer normaal is. Dat ik gigantisch loyaal ben tegenover het bedrijf met enkele concrete voorbeelden van overuren en dagen dat ik teveel werk en dat ik mij toch constant moet verdedigen tegen dit soort paranoïde verdachtmakingen alsof ik een profiteur ben.
Het positieve nieuws is: het bedrijf waar ik heb gesolliciteerd wil mij een voorstel doen. Volgende week eens horen.![]()

Bedrijfjes moeten voor hun eerste werknemer geen sociale bijdragen betalen, besliste de regering-Michel. Maar die regel blijkt vooral zeer veel geld te kosten voor bitter weinig banen, zo blijkt uit een audit van het Rekenhof.
Een cafébaas die het risico neemt een eerste kelner vast in dienst te nemen, dat verdient steun. Daarvoor bestaan al langer regelingen waarbij de cafébaas een tijd een forfaitair bedrag aan sociale bijdragen niet hoeft te betalen. Maar dat mocht wel wat meer zijn, vond de Zweedse coalitie van ex-premier Charles Michel (MR). Sinds 2016 hoeft de cafébaas voor die kelner helemaal geen RSZ-bijdragen te betalen, onbeperkt in de tijd.
Dat ondersteunt de jobcreatie, en dat was ook de bedoeling. Maar wat als die werknemer dan 10.000 euro per maand verdient? Ook zulke lonen worden daar wel degelijk mee gesubsidieerd. Het hoogste brutomaandloon waarop de onbeperkte vermindering werd toegepast, bedroeg meer dan 3 miljoen euro, goed voor een bijdragevermindering van bijna 2 miljoen euro voor één kwartaal voor één werkgever. Dat meldt het Rekenhof, dat vorige maand een audit uitbracht over de regeling, maar die tot nu toe weinig aandacht kreeg. Maar het mag duidelijk zijn: subsidies voor miljonairs, ze bestaan echt.
Met het systeem vloeien miljarden van de sociale zekerheid naar de bedrijven, het brengt amper nieuwe jobs op en het wordt oneigenlijk gebruikt, als er al geen sprake is van fraude. Maar, stelt het Rekenhof besmuikt: “Er zijn wel aanwijzingen dat de leefbaarheid van werkgevers verbeterd is”.
Lijkt me toch dat rekenhof over correcte aangegeven data beschikt? Als ik tijd heb wil ik dat wel eens bekijken maar is 60p dus wie weet heeft de journalistiek gewoon fout gemaakt![]()
Zelfs als eerste werkkracht 3 miljoen verdient, moet werkgever geen RSZ betalen: regel die jobs moest creëren blijkt vooral subsidie voor rijken
Bedrijfjes moeten voor hun eerste werknemer geen sociale bijdragen betalen, besliste de regering-Michel. Maar die regel blijkt vooral zeer veel geld te kosten voor bitter weinig banen, zo blijkt uit een audit van het Rekenhof.www.nieuwsblad.be
Ben ik nu de enige die kritisch nadenkt? Een brutomaandloon van 3 miljoen euro, dat is 36 miljoen euro per jaar. Dat heeft echt geen enkele werknemer in België.
Het loon van de CEO van Telenet is €1 miljoen per jaar, en dat wordt via een managementvennootschap gedaan.
Gans dat artikel is nogal tendentieus, ja er is korting op de werkgeversbijdrage, maar de werknemer betaalt nog altijd RSZ en personenbelasting. Dus dan draag je met €3 miljoen per maand, nog altijd héél véél af en is die RSZ voor de werkgever maar een klein deeltje.

Lijkt me toch dat rekenhof over correcte aangegeven data beschikt? Als ik tijd heb wil ik dat wel eens bekijken maar is 60p dus wie weet heeft de journalistiek gewoon fout gemaakt![]()
Ook hier zijn er excessen. Zo bedroeg het hoogste brutomaandloon waarop de onbeperkte vermindering werd toegepast meer dan 3 miljoen euro, goed voor een bijdragevermindering van bijna 2 miljoen euro voor één kwartaal voor één werkgever.
Of het rekenhof heeft niet door dat die aangiftes in centen is en ze het moeten delen door 100.Op p.45 van het verslag staat dit:

Ik heb het verslag ook gelezen, versta er helemaal niets vanOp p.45 van het verslag staat dit: