Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat kan je simpelweg met Outlook. En er zijn er genoeg die dat met opzet doen.
Ik gebruik die functie om mijn emails enkele minuten te delayen (tenzij marked als "high priority"). Voor wanneer je die volledig gefrustreerde email waar je de hele perenboom met de grond gelijk maakt toch ff wilt recallen (of editen en meer brandstof aan toevoegen). Super handig wel. (Beste tip dat ik gehad heb van nen ancien collega)

Maar inderdaad, je kan de delay zetten om pas emails te versturen na 19 uur. Met nieuwste versies zouden die policies zelfs gesynced worden met de server.

Laatst bewerkt:
Werk op je bord krijgen waarvoor je compleet ongekwalificeerd bent. 🎉
"Ha Nahrtent, stel eens een NDA op voor dossier X."

Daar zit je dan met je diploma van de Blandijn, juristenwerk te doen maar wel voor een Blandijnloontje.
Goed gezien, en mij niet gelaten als de NDA toch niet zo sluitend lijkt te zijn. :tongue:

Werk op je bord krijgen waarvoor je compleet ongekwalificeerd bent. 🎉
"Ha Nahrtent, stel eens een NDA op voor dossier X."

Daar zit je dan met je diploma van de Blandijn, juristenwerk te doen maar wel voor een Blandijnloontje.
Goed gezien, en mij niet gelaten als de NDA toch niet zo sluitend lijkt te zijn. :tongue:

Ik kan u daarbij helpen. Stuur me dat dossier eens op.

Tot over uw oren in het werk zitten, om 12u45 een mailtje krijgen van uw baas met wat vragen in, om 16u15 diezelfde mail nog eens geforward krijgen van uw baas met "???" en nog een andere baas in CC.

Ach, heerlijk. Dat respect, die werkvreugde, die begripvolle bedrijfsmentaliteit.

ARROGANTE ZAK.

Want een "he mac-bc, kun je dit even prioritair nemen (zoals je tegenwoordig altijd alles prioritair moet nemen vanaf dat ik mijn mond opendoe) aub want dit is nogal dringend. Alvast bedankt!" kost teveel moeite natuurlijk.

Als ge een mail kunt lezen dan kunt ge ook reageren, als was het maar "ik bezorg u dit vanavond".
Negeren is echt een *mentaliteit.
Negeren?! Jongen toch, weet jij hoeveel mails ik krijg per dag?

Communicatie. Les 1: Verbind met een lijntje welke situatie die bij welk communicatiemiddel past:
- Mail
- Telefoon
- Dringende communicatie
- Minder dringende communicatie

Moet hij daarom een veelvoud van mij verdienen om zelfs zulke elementaire kennis niet te moeten weten. Of heeft hij de les communicatie "genegeerd"?

Communicatie. Les 1: Verbind met een lijntje welke situatie die bij welk communicatiemiddel past:
- Mail
- Telefoon
- Dringende communicatie

Moet hij daarom een veelvoud van mij verdienen om zelfs zulke elementaire kennis niet te moeten weten. Of heeft hij de les communicatie "genegeerd"?
Lekker sarcastisch, maar klopt helemaal! Vooral de puberale "???" maakt het af van je overste!

Maar dat is nog niet alles. Er volgt ook nog een les 2: Time-Management.

"Als je efficiënt wil leren werken, lees en verwerk uw mails slechts 1 of maximaal 2 maal per dag om te vermijden dat je telkens afgeleid wordt. Schakel daarom ook de automatische meldingen uit wanneer je een nieuwe mail binnenkrijgt."

Maar ach, ik zal er vast allemaal niets van kennen.

Laatst bewerkt:
Women's empowerment, black month, etc met allemaal de nodige communicatie en mails.
Valt op dat ik voor een Amerikaans bedrijf werk zeker, al die politiek correcte zever.

Onzin, als er in de mail niet staat 'ik heb dat nodig tegen dan' dan is er geen enkele reden om er op te reageren tot je tijd hebt.
Dat hangt er vanaf wat er in die mail staat natuurlijk.

Als uw directe baas u op de middag mailt "kan je me de link naar dit document eens geven want de link die je me gestuurd had werkt niet" dan verwacht die ook niet dat hij die link de volgende morgend krijgt of "wanneer hij eens tijd heeft". De tijd van de baas is kostbaarder dan uwen tijd. En nee daar moet niet bij staan "ik heb dit binnen het uur nodig". Die mail lezen is vaak even veel werk als die link doorgeven. Echt hatelijk als mensen daar dan niet gauw op reageren maar het wel op hun "to do" lijstje zetten, wat even veel werk is als die link zelf doorsturen.

Ken er zo nog, we gaan door een document en ik zeg "pas dit aan naar dit". Vervolgens wordt er een comment gecreerd "dit nog aanpassen naar ...." met als uitleg "OK ik zal dat nog doen als ik tijd heb". Like WTF. Pas dat gewoon aan?! Tis meer werk om die comment aan te maken en uw to do lijstjes bij te houden dan het direct aan te passen! Of moet ge eerst 10 minuten gaan nadenken over hoe je best 1 zin gaat formuleren?

Dat hangt er vanaf wat er in die mail staat natuurlijk.

Als uw directe baas u op de middag mailt "kan je me de link naar dit document eens geven" dan verwacht die ook niet dat hij die link de volgende morgend krijgt of "wanneer hij eens tijd heeft". De tijd van de baas is kostbaarder dan uwen tijd. En nee daar moet niet bij staan "ik heb dit binnen het uur nodig". Die mail lezen is vaak even veel werk als die link doorgeven. Echt hatelijk als mensen daar dan niet gauw op reageren maar het wel op hun "to do" lijstje zetten, wat even veel werk is als die link zelf doorsturen.

Ken er zo nog, we gaan door een document en ik zeg "pas dit aan naar dit". Vervolgens wordt er een comment gecreerd "dit nog aanpassen naar ...." met als uitleg "OK ik zal dat nog doen als ik tijd heb". Like WTF. Pas dat gewoon aan?!
Mac-bc heeft gewoon gelijk, daar dient mail niet voor. Als je zoiets nodig hebt gebruik je chat of telefoon. Ik krijg constant mails die mss een paar minuten werk zijn maar ik ben wel iets anders aan het doen eh. Mensen die daar direct op antwoorden hebben gewoon niks te doen.

- Mail
- Telefoon
- Dringende communicatie

Mijn regels
1. Ik lees en beantwoord mijn mails 's avonds. Overdag heb ik daar geen tijd voor. Iets dringend -> bellen.
2. Je stuurt me geen werk door per mail, daarvoor neem je contact met me op.

Als je op Mac-bc reageert moet je reageren op zijn verhaal. En niet dat projecteren op eigen werksituaties of anekdotes en daardoor iemand een *mentaliteit verwijten.

Als ge een mail kunt lezen dan kunt ge ook reageren, als was het maar "ik bezorg u dit vanavond".
Negeren is echt een *mentaliteit.
Ik lees en zie veel mails passeren per dag, maar ik neem niet alles zomaar op of ga er direct mee aan de slag. De prioriteiten beslis ik zelf wel en als ik dan met iets dringender bezig ben zal dst mailtje dan moeten wachten, ondanks dat je het al (snel) gelezen hebt.

Die mentaliteit van mailtje sturen en verwachten dat de andere partij ineens staat te springen is terecht ergerlijk zoals mac-bc en Mulan aanhalen.

Als ge met iets bezig bent, dan leest ge uw mails niet. Als ge uw mails leest maar ge hebt geen tijd om een antwoord van 5 woorden te formuleren, lees uw mails dan gewoon niet.
Ik kan altijd mails krijgen van klanten en die krijgen wel direct antwoord uiteraard, ik wacht op antwoorden van vendor support, etc Dus uiteraard kijk ik naar mijn mail.

Zoveel mensen met enorm veel werk dat geen tijd hebben, maar wel elke dag om 17u hun schup afkuisen natuurlijk en niet konden antwoorden op dat korte mailtje van de baas want ja geen tijd!! Zal voor morgen zijn baas!
Hangt er vanaf of uw uren te recupereren zijn en/of ze overuren uitbetalen. Doet er niet toe of je veel werk hebt als je maar voor 8 uur ( of 7,5 in mijn geval) per dag betaald wordt.

Terug
Bovenaan