Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je hebt zo van die schoolmeester bazen he...

Ik ben ooit een halve dag verlof kwijt gespeeld omdat ik een minuut te vroeg had uitgetikt.
Yep, ook al voorgehad, als IT consultant de prikklok moeten gebruiken. Was wel geen halve dag maar ik had 1 of 2 min te vroeg uitgeprikt die dag en was het laatste uur volledig kwijt.

Innige deelneming & procificiat dat ge weer terug moogt naar 'the real thing' ipv allerhande 'wannabe' imitaties.

Nee, ik zie écht niet waarom je zou willen over stappen naar Sheets of iets dergelijks. Puur budgettair, sure, maar uw productiviteit kost ook geld natuurlijk. En vechten met uw software de helft van de tijd is nu ook niet echt efficiënt.
Heb slechts vrij beperkte ervaring in 't gebruik van Docs & Sheets, maar genoeg om te weten dat Mickey het beter doet. :whistle:
Er zit trouwens ook een stuk meer in O365 dan enkel Excel eh, wat je dan mee moet laten vallen.
Hier wordt er door het management niet verder gekeken dan de eerstvolgende uitkering van de bonussen. Dusja...

Weet nog goed het moment dat we een bepaalde spreadheet hadden gedeeld met het verkoopteam. Eén dag later was die al om zeep want iemand dacht dat dat net werkte zoals Excel, dat hij vrijblijvend wat kon prutsen en experimenteren. Het kon geen kwaad dacht hij, zolang hij het maar niet opsloeg. Gelachen dat we toen hebben... :cautious:

Of een ander moment tijdens de migratie kwam er een consulent van Google kijken welke processen ze ook konden overzetten naar Sheets. Ik leg hem een bepaald bestand uit. Dat is verbonden met verschillende andere spreadsheets die hun gegevens via een datatransfer dan weer uit onze systemen halen. Na mijn uitleg zie je gewoon de radertjes in zijn hoofd draaien om dan gewoon te zeggen dat het vrij complex is en het niet mogelijk is met G-suite.

Een paar consultants hebben daar weer dik hun zak gevuld en ik heb niet echt de indruk dat we met Google zoveel productiever zijn geworden. Tien verschillende tabbladen met verschillende Google-toepassingen hebben openstaan in Chrome op een tien jaar oude desktop is ook een waar genot. (y)

Hier wordt er door het management niet verder gekeken dan de eerstvolgende uitkering van de bonussen. Dusja...

Weet nog goed het moment dat we een bepaalde spreadheet hadden gedeeld met het verkoopteam. Eén dag later was die al om zeep want iemand dacht dat dat net werkte zoals Excel, dat hij vrijblijvend wat kon prutsen en experimenteren. Het kon geen kwaad dacht hij, zolang hij het maar niet opsloeg. Gelachen dat we toen hebben... :cautious:

Of een ander moment tijdens de migratie kwam er een consulent van Google kijken welke processen ze ook konden overzetten naar Sheets. Ik leg hem een bepaald bestand uit. Dat is verbonden met verschillende andere spreadsheets die hun gegevens via een datatransfer dan weer uit onze systemen halen. Na mijn uitleg zie je gewoon de radertjes in zijn hoofd draaien om dan gewoon te zeggen dat het vrij complex is en het niet mogelijk is met G-suite.

Een paar consultants hebben daar weer dik hun zak gevuld en ik heb niet echt de indruk dat we met Google zoveel productiever zijn geworden. Tien verschillende tabbladen met verschillende Google-toepassingen hebben openstaan in Chrome op een tien jaar oude desktop is ook een waar genot. (y)
fetchimage

Online event (intern) om te de nieuwe producten voor 2021 voor te stellen en om wat de strategie uit de doeken te doen.
De chat is om één of andere reden een testosteronopbod geworden.
"BE CONFIDENT, WE WILL BE THE BEST"
"FRANCE WILL SELL MORE THAN THIS PLAN"
etc etc

Echt gasten, chill. We kunnen de helft al niet leveren door chipset tekorten, dus alle plannen mogen toch overboord

Innige deelneming & procificiat dat ge weer terug moogt naar 'the real thing' ipv allerhande 'wannabe' imitaties.

Nee, ik zie écht niet waarom je zou willen over stappen naar Sheets of iets dergelijks. Puur budgettair, sure, maar uw productiviteit kost ook geld natuurlijk. En vechten met uw software de helft van de tijd is nu ook niet echt efficiënt.
Heb slechts vrij beperkte ervaring in 't gebruik van Docs & Sheets, maar genoeg om te weten dat Mickey het beter doet. :whistle:
Er zit trouwens ook een stuk meer in O365 dan enkel Excel eh, wat je dan mee moet laten vallen.

En collaboratie in O365 is toch écht al lang geen issue meer.
  • Je kan perfect met 3 man tegelijkertijd in 1 DOCX bestand zitten snuisteren & editeren. Je ziet zelfs wie bezig is & waar in de 'Offline App' tegenwoordig.
  • De Online versies skip ik sowieso al zoveel mogelijk en da's nu net wat Sheets voornamelijk aanbiedt, maar als je in 1 XLSX met 5 man wilt werken ... in den Online client zie je elkaars cursor zowaar. Puur offline collab in Excel, van op een netwerk share ... meh ... da was ni alles, mor da's toch al even geleden dat dees van doen was eh.
  • Je krijgt ten minste nog full blown 'offline apps' die extra capabel zijn VS de Online versies
  • OneNote is de max! My favorite of the bunch!
  • En idd, Teams + Een OneNote book integrated in 'het channel', die ik dan gewoon open in m'n offline app & dat gesynct blijft & werkt offline & online + auto-sync + ...
    • Yeah ... I'll stick with Mickey thank you very much :cool:

Althans ... collaboratie platform is weliswaar SharePoint eh, die veel van die features aan elkaar plakt, samen met Teams (wat over 't algemeen allemaal mee in O365 subscription zit).

jammer dat O365 en dan vooral Teams en Whiteboard alcoliekers zijn op vlak van geheugen vreten. En dat die Teams een kluwen kan worden waar een kat z'n jongen (of excelfiles) niet meer kan terugvinden.

Bij klant 1 werk ik met Teams en alle aanbelangen, it works maar levert ook veel frustratie op. Vooral dan omdat het veel geheugen vreet (en dus onwerkbaar wordt na een tijd/ met x aantal mensen) en omdat we nu sharepoint, teams, mail, one drive hebben waar overal files kunnen staan, het is er dus niet simpeler op geworden.

Op m'n eigen werk is het volledig gsuite. En gezien wat wij er over het algemeen mee doen, is dat meer als voldoende. Maar we gebruiken dan ook vooral jira/confluence ipv excel files om alles te regelen.

qua features is MS suite nog altijd wel beter, maar heel veel zaken heb ik daar eigenlijk niet dagdagelijks nodig.

Wat ik dus nóg onwaarschijnlijker vind dan de toestanden die je omschrijft, is dat een kerel als jij dit slikt. En al lang.

In het algemeen ben ik wel iemand die vrij veel kan incasseren (ik zal altijd zeggen wanneer ik er niet mee akkoord ben maar zal er geen punt van maken), tot er een bepaalde grens wordt bereikt waarbij ik mijn hakken in het zand zet. Dat moment is er gekomen nadat mijn directe baas mijn integriteit in twijfel had getrokken met het hoger management in CC.

Daaruit is een heftige discussie ontstaan waar het hoger management bij zat, op mijn uitnodiging. Daar heeft hij geen enkel van zijn loze verwijten kunnen hard maken en heeft hij ook enkele belachelijke uitspraken gedaan. Hoger management heeft ons pas overgenomen dus die hadden zoiets van "wij weten niet wat er in het verleden gebeurd is, dus wij moeien er ons niet inhoudelijk mee. Maar wij herbevestigen dat x (mijn baas) in charge is, en dat we dat zo zullen houden".

Tja, het zou ook straf zijn mochten ze hem onmiddellijk buiten sjotten omwille van hetgeen ik zeg. Begrijpelijk. Maar ik wil geen minuut nog langer onder die mongool werken, dus dan ben ik weg.
Eerste sollicitatie is lopende en als ik een goed aanbod krijg zal ik eerst nog eens naar het hoger management bellen om te zeggen dat ik onderweg ben met mijn ontslagbrief en de reden van mijn vertrek. Hoe ik mijn ontslag ga aankondigen tegen mijn directe baas weet ik nog niet want hij is in staat om mij als slechte referentie op te geven bij eventuele volgende sollicitaties. Hij heeft dit eerder al gedaan + de mensen die hij reeds ontslagen heeft, daar zit hij constant nog op na te trappen tegenover ons. Het is een kleine branche waarin hij veel mensen kent. Oppassen geblazen.

Je hebt zo van die schoolmeester bazen he...

Ik ben ooit een halve dag verlof kwijt gespeeld omdat ik een minuut te vroeg had uitgetikt.
Ah, dat doet me eraan denken.

Diezelfde dag dat ik mijn uren niet binnen de 24 uur had ingevuld, daar heeft hij mij retro-actief op verlof gezet "tot ik kon bewijzen wat ik gedaan had die dag". Ik had nota bene die ganse dag op kantoor gewerkt, hij heeft me zien toekomen om 9u, hij heeft me zien werken, hij heeft me zien vertrekken om 19u (!) maar hey, we zetten hem op verlof want zijn administratie was niet op tijd in orde.

Sorry baas, ik zal het nooit meer doen baas, kijk het is nu ingevuld baas, krijg ik nu mijn dag verlof terug aub? :rolleyes:

Vroeger heb ik vaak gefulmineerd tegen vakbonden. Dat was met de logica dat elke werkgever en/of leidinggevende toch een minimum aan verstand in zijn kop heeft en iets afweet van people management. Maar damn, er bestaan echt leidinggevenden die maar al te graag terug naar de 19de eeuw zouden willen.

Vroeger heb ik vaak gefulmineerd tegen vakbonden. Dat was met de logica dat elke werkgever en/of leidinggevende toch een minimum aan verstand in zijn kop heeft en iets afweet van people management. Maar damn, er bestaan echt leidinggevenden die maar al te graag terug naar de 19de eeuw zouden willen.
Ik (JPV ook wel denk ik) heb wel wat zicht op wat er in bedrijven gebeurd en er zijn nog een hele hoop 19de eeuwse managers. Dit zijn dan vooral middelmanagers of bedrijfsleiders van kleine bedrijven. CEO's van de grote ondernemingen zijn meestal wel OK. Die hebben dan ook een tegengewicht van vakbonden. Maar hoeveel lagere managers zich als psychopaten en controlefreaks gedragen wil je niet weten.
Werknemers behandelen als kleine kleuters die constant in het oog gehouden moeten worden, verwachten dat iedereen gratis overuren doet, burn-out is voor luieriken, thuiswerken is niet werken...

Ik (JPV ook wel denk ik) heb wel wat zicht op wat er in bedrijven gebeurd en er zijn nog een hele hoop 19de eeuwse managers. Dit zijn dan vooral middelmanagers of bedrijfsleiders van kleine bedrijven. CEO's van de grote ondernemingen zijn meestal wel OK. Die hebben dan ook een tegengewicht van vakbonden. Maar hoeveel lagere managers zich als psychopaten en controlefreaks gedragen wil je niet weten.
Werknemers behandelen als kleine kleuters die constant in het oog gehouden moeten worden, verwachten dat iedereen gratis overuren doet, burn-out is voor luieriken, thuiswerken is niet werken...

Ben ik blij dat het bij onze KMO niet zo is.
Naar de mensen die ik aanstuur ben ik zelf ook zo. Doe uw werk en zie dat het in orde is, binnen het draaglijke natuurlijk hé.
Zolang ik niet de indruk heb dat iemand profiteert ervan maakt mij dat allemaal niet uit en mijne baas ook niet.

Om maar te zwijgen over de hypocrisie van verplaatsingen. Bij ons echt schering en inslag dat ze gewoon at random mensen heel het land door sturen zonder der over na te denken. Moeten ze zogezegd "een week" van Dendermonde of zelfs Deurne naar Zeebrugge, 3 maand later zitten ze daar nog. Mannen die van Aalst naar de Haven van Antwerpen moeten... (terwijl er ondertussen wrs ene van Antwerpen in Aalst zit etc) dat soort flauwekul. En dan vinden ze de jongen gasten ongemotiveerd als ze na een paar weken tegen die managers zeggen waar ze het kunnen steken. En die managers durven dan nog foeteren van: "ik heb werven van Mechelen tot Veurne". JA, WAAR GE TIJDENS U UREN MET NEN DIKKEN BAK VAN DE FIRMA NAARTOE RIJDT :mad:

Tis niet omdat die mannen zich daar 30 jaar geleden nooit vragen bij stelden dat de jongere garde dat de dag van vandaag niet doet. Ik ben alleszins blij dat die mentaliteitswijziging zich globaal nogal doorzet bij mensen beneden de 40.

Even een kleinere ergernis tussendoor: collega's die in hun e-mails steevast Comic Sans gebruiken. :sick:

Tot een paar jaar geleden gebruikte wij dat als bedrijfscommunicatie. Tot ik dat op een vergadering es van tafel heb geveegd.
Ook de laatste keer dat ik over zulke futiliteiten nog andere mensen aan het woord laat, want heb tot maanden daarna nog te horen gekregen dat het lettertype vroeger 'toch zoveel mooier was'

In het algemeen ben ik wel iemand die vrij veel kan incasseren (ik zal altijd zeggen wanneer ik er niet mee akkoord ben maar zal er geen punt van maken), tot er een bepaalde grens wordt bereikt waarbij ik mijn hakken in het zand zet. Dat moment is er gekomen nadat mijn directe baas mijn integriteit in twijfel had getrokken met het hoger management in CC.

Daaruit is een heftige discussie ontstaan waar het hoger management bij zat, op mijn uitnodiging. Daar heeft hij geen enkel van zijn loze verwijten kunnen hard maken en heeft hij ook enkele belachelijke uitspraken gedaan. Hoger management heeft ons pas overgenomen dus die hadden zoiets van "wij weten niet wat er in het verleden gebeurd is, dus wij moeien er ons niet inhoudelijk mee. Maar wij herbevestigen dat x (mijn baas) in charge is, en dat we dat zo zullen houden".

Tja, het zou ook straf zijn mochten ze hem onmiddellijk buiten sjotten omwille van hetgeen ik zeg. Begrijpelijk. Maar ik wil geen minuut nog langer onder die mongool werken, dus dan ben ik weg.
Eerste sollicitatie is lopende en als ik een goed aanbod krijg zal ik eerst nog eens naar het hoger management bellen om te zeggen dat ik onderweg ben met mijn ontslagbrief en de reden van mijn vertrek. Hoe ik mijn ontslag ga aankondigen tegen mijn directe baas weet ik nog niet want hij is in staat om mij als slechte referentie op te geven bij eventuele volgende sollicitaties. Hij heeft dit eerder al gedaan + de mensen die hij reeds ontslagen heeft, daar zit hij constant nog op na te trappen tegenover ons. Het is een kleine branche waarin hij veel mensen kent. Oppassen geblazen.

Bij Teams moet ik m'n pc alle avonden afsluiten, anders is hij de dag erop niet meer vooruit te branden (en dat is echt sinds we overgestapt zijn op teams), gewoon afsluiten en terug opstarten helpt niet.

Bij chrome heb ik dat issue minder, maar ik heb dan ook geen 70 tabbladen openstaan :p
Mijne laptop wordt 1 keer herstart om de x-aantal weken/maanden. Zolang System Center mij niet forceert om te rebooten voor Windows Updates gebeurd het gewoonweg nooit.

Sleep mode all the way, scheelt veel tijd dat ik niet alle dagen alles moet afsluiten & de dag er op terug opnieuw opstarten om gewoon verder te doen waar je mee bezig was. Gewoon alles laten draaien is zoveel efficiënter.

So yeah ... nog nooit last gehad van Teams.

En Chrome/FF is al met GB's weg nog lang voor je aan 70 komt hoor. Al is het alles behalve een uitzonderlijke situatie bij mij.
Zelfs nog erger, meestal staat er ook nog een FireFox mee open die een andere tree aan research of apps of whatever open staan heeft & ook nog met wat GB weg is.
Hoe meer over & weer ik moet gaan tussen verschillende projecten, hoe erger het wordt (FF Private, FF gewoon, Chrome Incognito, Chrome gewoon is niet uitzonderlijk).

Terug
Bovenaan