Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Goh ... ik heb al meermaals geweten dat bedrijven de opzeg gewoon niet laten uitvoeren in de meeste gevallen.
Men weet maar al te goed dat je, naar gelang van hoe het gelopen is, toch niet meer je best doet voor uw werk succesvol uit te voeren.

't Is zo wat van 'moeten', maar niet willen.
Heb ook al meermaals geweten dat men ze eigenlijk zo rap mogelijk buiten wilt & sowieso al alle IT security af pakt (bv. in het geval van een ontslag). Zodat men zeker niet eerst effe heel de GIT of CRM kan leeg trekken of zoiets.

Indien het amicabel verloopt dan niet noodzakelijk, maar toch. Heb er al meerdere geweten bij ons die de opzeg niet uitgedaan hebben & waar naar het einde toe het eerder wat 'uitbollen' was & waar mogelijk/nodig kennisoverdrachten voorzien. En eens die gedaan waren was het niet meer nodig naar 't werk te komen. 'Nieuw' werk kreeg men sowieso niet meer.
Heb ik dus al eens meegemaakt op een bedrijf. Persoon had met 2 andere werknemers ontslag genomen. Heeft heel de klantenlijst meegenomen en zijn daarna bij een concurrent gaan werken. Nuja..ik keek ernaar en lachte in mijn vuistje, want de werkgever was nen eikel int kwadraat.

Wij waren te duur voor bekabeling airco's dus heeft een andere firma het gedaan.
Resultaat: foutieve kabel en geen hoofdschakelaar in hun zekeringkastje.

Jammer, maar zo geef ik hun geen voeding.

Wij waren te duur voor bekabeling airco's dus heeft een andere firma het gedaan.
Resultaat: foutieve kabel en geen hoofdschakelaar in hun zekeringkastje.

Jammer, maar zo geef ik hun geen voeding.
Pay peanuts, get monkeys.
Jammer genoeg te weinig die dat inzien, zeker in de IT.

Indien het amicabel verloopt dan niet noodzakelijk, maar toch. Heb er al meerdere geweten bij ons die de opzeg niet uitgedaan hebben & waar naar het einde toe het eerder wat 'uitbollen' was & waar mogelijk/nodig kennisoverdrachten voorzien. En eens die gedaan waren was het niet meer nodig naar 't werk te komen. 'Nieuw' werk kreeg men sowieso niet meer.
Ik ben "maar" magazijnier dus dit zal er niet echt inzitten spijtig genoeg. Er zijn geen grote projecten of dergelijke zoals bij software devs, die afgewerkt moeten worden of waarvan het nie eens meer de moeite is om aan te beginnen als ge binnen enkele weken toch weg zijt.
Wij werken uiteindelijk gewoon van dag tot dag. Zelfs het "probleemoplossend" deel van mijn job heb ik al sinds voor kerstmis niet meer kunnen doen omdat ik continu moet inspringen op ander werk waar we die dag volk missen.
Het enige wat echt belangrijk zou zijn is kennisoverdracht hierover, maar dan moet er eerst een geschikt iemand kandidaat zijn om dit te doen (en die kans is al heel klein) en zelfs met mijn volle 6 weken opzeg zou dit veel te weinig tijd zijn. We hebben zelf anderhalf jaar nodig gehad om alles uit te zoeken, op punt te zetten,...
En ik weet gewoon zeker dat door het bedrijf hier ook gewoon geen seconde tijd voor voorzien zal worden.
Dus ofwel moet mijn collega binnenkort dit allemaal alleen doen (zoals nu eigenlijk al is) ofwel moet een nieuwe kandidaat hiervoor zelf ook alles van zo goed als nul uitzoeken. (Mijne collega is nu niet echt het type van iemand een duidelijke en uitgebreide uitleg te geven)
Soit, dat ze er hun plan mee trekken. Ik heb er genoeg voor gewaarschuwd...

Collega's met kinderen krijgen privileges en de niet kinderlozen moeten maar akkoord gaan en zich inschikken. Een afspraak van 2 weken geleden gemaakt is niks waard. Redelijk frusterend maarja, valt niks tegen te doen.

Naar aanleiding van mijn ergernissen die ik hier recent had gepost ben ik begonnen solliciteren. Morgen al op tweede gesprek met (eventueel toekomstige) directe manager, CEO en HR. Gaat snel, ben benieuwd.

Collega's met kinderen krijgen privileges en de niet kinderlozen moeten maar akkoord gaan en zich inschikken. Een afspraak van 2 weken geleden gemaakt is niks waard. Redelijk frusterend maarja, valt niks tegen te doen.
Da's te zien. Als het gewoon betekend dat jouw agenda tijdens de werkdag impact ondervindt (dus je moet die dag A ipv B doen), jah ... weinig aan te doen zeker.
Maar dat is dan ook geen ramp lijkt mij.

Als ik al afspraken heb met klanten of 't is iets privé dat al gepland is dan mogen ze 't wel vergeten natuurlijk.

Natuurlijk met de corona ... privé afspraken bestaan vrijwel niet meer natuurlijk. :sneaky:

Verlichtingsplannen die (weeral) gewijzigd zijn blijkbaar. En de projectleider steekt die dus gewoon doodleuk bij in't digitaal dossier zonder boeh of bah. Geef mij de meeste recente plannen of zeg dan toch op z'n minst dat er iets verandert is dat ik tenminste weet dat ik dat ff moet dubbelchecken.

Nu staat de gyprocman hier al en merk ik puur per toeval dat in 5 lokalen bijna alle kabels verkeerd zitten.

We werken hier dus met 2 op een dossier.
Gewone beheerszaken van een gebouw doe ik, financiële zaken doet telkens een boekhouder.

Hoe vaak ik telefoon/mails/... krijg over iets 100% financieel kan ik niet op een hand tellen op een dag. Nu, dat is niet erg, ik ben het aanspreekpunt ik speel dat door.
Maar hoe dikwijls die boekhouders dan ofwel dat niet opvolgen ofwel mij antwoorden ipv die klant rechtstreeks, dat is voor gek te worden.

Vandaag nog zoiets. Klant die mij belt om te melden dat ze rekeninguittreksels krijgt van KBC van hun gebouw. Ik vraag welk kantoor, ik noteer die nummer en de nummer van de klant en mail dat naar de boekhouder om op te lossen.
Voor hetzelfde geld zeg ik tegen die klant dat ze naar de boekhouding belt mja dat is niet echt klantvriendelijk vind ik dan.

Dus ik bezorg al die gegevens aan de boekhouder in de hoop dat die ofwel die klant of die bank mail. Nee, krijg ik ne mail terug: ik vind niets van KBC van die bank.
Ja, wat heb ik daar aan? Dat is uw werk, los dat op. Die heeft noch die klant gebeld noch dat kantoor.

En als dat nu es ene keer gebeurt, maar dat is echt vaaaaaaaaak. Klant mailt iets naar mij voor een andere collega, ik forward naar de juiste collega en die collega antwoordt mij ipv de klant rechtstreeks. Zo simpele dingen, maar als ge ne hoop werk hebt met uw eigen werk is dat echt extra frustrerend.

Als het zo zit zou ik beginnen zijn nummer door te geven hoor. Je bent jezelf met een hoop werk aan het opzadelen op deze manier.

Zelfde probleem hier. Als sales persoon ben je uiteraard ook het aanspreekpunt van die klant maar op een bepaald moment gaat het toch richting service of projectopvolging en ik stuur dat dan ook door en heb dan dezelfde ervaringen als kay-gell.
Ik snap niet hoe mensen zo dom/simpel of gewoon je m’en fous mentaliteit hebben.
Mijn manager zegt altijd dat ik moet leren loslaten maar het blijft natuurlijk mijn klant(en is geen eenmalige business) en als een ander zijn werk niet doet moet ik er altijd achter zitten of er altijd wel gaan tussenzitten. Maar in een ideale wereld zou dat niet mogen.

Sinds vorig jaar is er niet genoeg werk meer. We zijn een dikke klant kwijt, maar krijgen blijkbaar een nog grotere klant binnen ergens in juni. Er gaat zelfs nog extra volk bijkomen.

Tot dan is het halftime gamen op de gsm, internet ... Strontvervelend. Intussen is het internet al bijna op en ik moet echt gaan stoppen om prullaria te kopen online :x

Zelfde probleem hier. Als sales persoon ben je uiteraard ook het aanspreekpunt van die klant maar op een bepaald moment gaat het toch richting service of projectopvolging en ik stuur dat dan ook door en heb dan dezelfde ervaringen als kay-gell.
Ik snap niet hoe mensen zo dom/simpel of gewoon je m’en fous mentaliteit hebben.
Mijn manager zegt altijd dat ik moet leren loslaten maar het blijft natuurlijk mijn klant(en is geen eenmalige business) en als een ander zijn werk niet doet moet ik er altijd achter zitten of er altijd wel gaan tussenzitten. Maar in een ideale wereld zou dat niet mogen.

Inderdaad, exact dat heb ik dan ook.
Het enige verschil is dat als mijn collega's van de boekhouding het aan hun voeten horen ik op de vergadering van die blok sta (ben syndicus) met 20-30 man en dan mag aanhoren hoe slecht onze service is. Omdat mijne collega zijn werk niet goed doet.

Dus uit miserie doe ik sommige dingen maar toch zelf omdat ik niet graag op mijn plaats gezet word voor ne groep mensen voor dingen waar ik niets aan kan doen. En dat dat niet mijn fout is hebben zij (terecht) geen boodschap aan.

Dus dat komt erbij als extra werk. Buiten het feit dat ik by far de meeste dossiers heb en de nieuwe collega's constant ondersteuning nodig hebben voor dossiers die ik aan hen overgedragen heb en zij zich moeten inwerken.
Waar ik ook alle begrip voor heb en hun bij wil helpen omdat op termijn mijn werk gaat verlichten + het goeie krachten zijn.
Maar op ne dag als vandaag (en vele anderen) waar ik deze voormiddag alleen al 150 mails heb ontvangen en 20 telefoons dan breekt mijn klomp toch als ik van die mails krijg met zo weinig inzicht en veel dommigheid se.

Het enige verschil is dat als mijn collega's van de boekhouding het aan hun voeten horen ik op de vergadering van die blok sta (ben syndicus) met 20-30 man en dan mag aanhoren hoe slecht onze service is. Omdat mijne collega zijn werk niet goed doet.

Dus uit miserie doe ik sommige dingen maar toch zelf omdat ik niet graag op mijn plaats gezet word voor ne groep mensen voor dingen waar ik niets aan kan doen. En dat dat niet mijn fout is hebben zij (terecht) geen boodschap aan.

Dus dat komt erbij als extra werk. Buiten het feit dat ik by far de meeste dossiers heb en de nieuwe collega's constant ondersteuning nodig hebben voor dossiers die ik aan hen overgedragen heb en zij zich moeten inwerken.
Waar ik ook alle begrip voor heb en hun bij wil helpen omdat op termijn mijn werk gaat verlichten + het goeie krachten zijn.
Maar op ne dag als vandaag (en vele anderen) waar ik deze voormiddag alleen al 150 mails heb ontvangen en 20 telefoons dan breekt mijn klomp toch als ik van die mails krijg met zo weinig inzicht en veel dommigheid se.
Waarom doe je eigenlijk syndic in plaats van verkoop? Dat laatste lijkt me aantrekkelijker op alle vlakken. Minder geklaag, commissies, variatie door af en toe de baan op te moeten, het afsluiten van deals en de daarbij horende voldoening, etc. Of werk je niet bij een vastgoedmakelaar (wat ik dacht), maar bij zo'n syndic bureau die enkel dat doet?

Waarom laat ge dan bij hogerhand niet eens vallen dat de klanten op zich niet content zijn van de andere collega?
Allez, als gij daardoor slecht beoordeeld wordt, is het wel tijd voor actie he.

Waarom laat ge dan bij hogerhand niet eens vallen dat de klanten op zich niet content zijn van de andere collega?
Allez, als gij daardoor slecht beoordeeld wordt, is het wel tijd voor actie he.

Het probleem is dat zowat iedere boekhouder bij ons daar last van heeft en dat ook altijd al zo is geweest.
Ik heb dat al meermaals aangekaart hoor, maar ik heb de indruk dat dat vaak een ander type persoonlijkheid ofzo is (of thans die bij ons beginnen).
Die zijn veel minder snel "commercieel" aangelegd en zien dat precies gewoon niet dat soort zaken. Ook de manier waarop die communiceren.

Terug
Bovenaan