Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

je moet toch maar durven...

1 keer per jaar worden wij gehercertificeerd. Er komt ene werf inspecties doen, en veiligheidssysteem overlopen etc.

Voor 1 dag kost dat vroeger +-1800 excl btw, nu opeens +-2400. Bon, niets aan te doen, maar zo'n prijs stijging lijkt toch wel heel erg veel. voor 1 dagje....

dus die komt jaarlijks met een chique bedrijfswagen. Dit jaar komt die met de fiets. Zegt dat we die bedrijfsbezoeken wel gaan doen met één van onze auto's (en onze diesel) :rolleyes:
ik wijs hem er op dat op de offerte 275 euro aan verplaatsingskosten staan (!!). Ik zeg dan ook: nee dat gaat nie, er staan hier geen reserve auto's.

Zegt hij: ok dan kom ik een andere keer wel terug. Mijn vrouw gebruikt mijn bedrijfswagen om naar haar werk te gaan (totaal andere branche, ander bedrijf :wtf: ) . Amai dat is toch durven zeg.

1 keer per jaar worden wij gehercertificeerd. Er komt ene werf inspecties doen, en veiligheidssysteem overlopen etc.

Voor 1 dag kost dat vroeger +-1800 excl btw, nu opeens +-2400. Bon, niets aan te doen, maar zo'n prijs stijging lijkt toch wel heel erg veel. voor 1 dagje....

dus die komt jaarlijks met een chique bedrijfswagen. Dit jaar komt die met de fiets. Zegt dat we die bedrijfsbezoeken wel gaan doen met één van onze auto's (en onze diesel) :rolleyes:
ik wijs hem er op dat op de offerte 275 euro aan verplaatsingskosten staan (!!). Ik zeg dan ook: nee dat gaat nie, er staan hier geen reserve auto's.

Zegt hij: ok dan kom ik een andere keer wel terug. Mijn vrouw gebruikt mijn bedrijfswagen om naar haar werk te gaan (totaal andere branche, ander bedrijf :wtf: ) . Amai dat is toch durven zeg.
Ge moest hem gezegd hebben dat de afspraak voor die offerte 'vandaag' was & dat gij ook 'vandaag' uw tijd voorzien hebt en dat hij dan maar zijn bedrijfsbezoeken met z'n fiets moest doen eh.

Als die dan 'vandaag' zijn commitment niet kan nakomen mag hij dan ook korting geven als die terug komt. :sneaky:

Ge moest hem gezegd hebben dat de afspraak voor die offerte 'vandaag' was & dat gij ook 'vandaag' uw tijd voorzien hebt en dat hij dan maar zijn bedrijfsbezoeken met z'n fiets moest doen eh.

Als die dan 'vandaag' zijn commitment niet kan nakomen mag hij dan ook korting geven als die terug komt. :sneaky:
probleem in zo'n gevallen is dat je niet te fel mag reageren ook: zij moeten u tenslotte nog certificeren. Als je teveel tegen hun kar rijd, kunnen ze het u extra moeilijk maken, veel verbeterpunten oplijsten naar volgend jaar toe etc....

Dus gewoon kordaat zeggen: we hebben geen auto hier als reserve, en trouwens uw auto werd aangerekend. does the job.

aan de andere kant zouden we wel naar andere certificatiebedrijven kunnen kijken, maar die overstap zou teveel veranderingen inhouden, dus ik laat het hier maar bij.

Ik had een collega die dat ook zo deed op een vorige job. Hij kwam met de fiets en madam was met zijn auto weg.

Gesolliciteerd voor een job bij de overheid, maar beide masters in het Engels afgelegd en nu een taaltest niveau A moeten voorleggen :oink: Een beetje kafka

Daar is toch niets mis mee? Zolang je de wagen niet nodig hebt natuurlijk tijdens de werkdag wat bij TRUMP wel het geval is.
Zelfs op thuiswerkdagen redeneer ik toch dat mensen beschikbaar moeten zijn voor verplaatsingen.

Uitzonderlijk kan dat eens gebeuren. Alleen merk ik regelmatig dat mensen dat structureel beginnen te doen. Als je dan eens aanwezigheid op kantoor vraagt op die bewuste dagen merk je heel snel weerstand met een of ander flauw excuus.

Terug
Bovenaan