Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

en contact op te nemen via meerdere kanalen of nieuwe threads.
buiten de AI onzin die helemaal niet klantvriendelijk is, is dit toch ook dikke zever. Waarom zou je ook via X, instagram, facebook, etc moeten gaan zagen. Zorg gewoon dat ge een goeie klantendienst hebt die mails prompt beantwoordt. Wat een onzin is dat toch dag ge nog via 'andere kanalen' hun aandacht moet proberen vast te krijgen. Genoeg mensen die die 'meerdere kanalen' niet hebben.

buiten de AI onzin die helemaal niet klantvriendelijk is, is dit toch ook dikke zever. Waarom zou je ook via X, instagram, facebook, etc moeten gaan zagen. Zorg gewoon dat ge een goeie klantendienst hebt die mails prompt beantwoordt. Wat een onzin is dat toch dag ge nog via 'andere kanalen' hun aandacht moet proberen vast te krijgen. Genoeg mensen die die 'meerdere kanalen' niet hebben.
Echt eh. 'k Heb zelfs geen fb, ig of x... En dit voor een miljoenenbedrijf...

Edit: Oh, en een webtoepassing van de Vlaamse overheid die niet werkt "omdat onze op te vragen databank te groot is en MAGDA doet crashen". Vorig jaar mei gezegd dat het tegen de zomer 2026 opgelost moest zijn. Dus alvast even gehoord of dat nog steeds het plan is... "goh, 't zal eerder voor volgende zomer worden".
pretty sure dat jullie op te vragen databank magda niet doet crashen. In feite 200% zeker van, wie dat vertelt, weet niet meteen waarover hij het heeft...

Echt eh. 'k Heb zelfs geen fb, ig of x... En dit voor een miljoenenbedrijf...
Same here.

Maar een bedrijf te pakken krijgen via klassieke e-mail of zelfs telefoon wordt tegenwoordig almaar lastiger.
En als het al mogelijk is, moet je er 20 keer naar zoeken op hun website (of zelfs via Google gaan om de pagina überhaupt te vinden).

Same here.

Maar een bedrijf te pakken krijgen via klassieke e-mail of zelfs telefoon wordt tegenwoordig almaar lastiger.
En als het al mogelijk is, moet je er 20 keer naar zoeken op hun website (of zelfs via Google gaan om de pagina überhaupt te vinden).

Dat is bij veel bedrijven volgens mij echt by design: hoe lastiger het is voor de klant om het bedrijf te contacteren, hoe minder vragen.
Dat ontevreden klanten uiteindelijk vertrekken, lijkt bijzaak te zijn ten opzichte van wat kosten kunnen elimineren in customer service.

Onze infra afdeling is al jaren onder gebudgetteerd: zowel qua personeel als materiaal.
Eind vorig jaar een security audit gehad waar dat ook wordt in aangehaald. De aanbeveling is 2 extra system engineers en 3 extra security engineers. Maar management vind dat overdreven want het werk geraakt toch gedaan.
Daarnaast is het altijd een gevecht voor materiaal. Eén van onze stacks in het datacenter bestaat uit Cisco small business units.

Een dikke maand geleden te horen gekregen dat het budget voor onze ESX omgeving te hard naar boven gaat en we er daarom gaan van moeten af stappen. Daar valt wel iets over te zeggen. Van 30k per jaar 90k. Maar aan de andere kant staat de kraan aan onze AWS kant helemaal openen. Bij dat budget verbleekt het onze.

En nu zijn ze nog een massaal op de AI hype train gesprongen. Daarnet was er een discussie over een uit de hand gelopen projectje: gisteren zijn er voor 900 euro aan credits door gejaagd. Maar 't was ok want het was een goedgekeurd project.

Jezus, begin echt eens met de basics denk ik dan.

Ik kan maar 1 ding aanraden en dat is te stoppen met brandjes blussen en ne keer goed laten afbranden. Er zal plots wel budget kunnen vrijgemaakt worden voor de essentiële zaken.

Laatst bewerkt:
Een dikke maand geleden te horen gekregen dat het budget voor onze ESX omgeving te hard naar boven gaat en we er daarom gaan van moeten af stappen. Daar valt wel iets over te zeggen. Van 30k per jaar 90k. Maar aan de andere kant staat de kraan aan onze AWS kant helemaal openen. Bij dat budget verbleekt het onze.
Dit zie ik vaak terugkomen en ik begrijp niet goed waarom. Managers kijken in principe vaak alleen naar de cijfers en dan zie je toch dat in-house servers draaien nog altijd veel goedkoper is dan dezelfde capaciteit afhuren bij AWS of Azure? Vanwaar komt die aversie dan tegen investeren in eigen infrastructuur, maar dan wel het geld in sloten naar AWS en Azure laten vloeien?

En die 30k naar 90k: zitten de door Broadcom gewijzigde voorwaarden voor VMware daar voor iets tussen?

Dit zie ik vaak terugkomen en ik begrijp niet goed waarom. Managers kijken in principe vaak alleen naar de cijfers en dan zie je toch dat in-house servers draaien nog altijd veel goedkoper is dan dezelfde capaciteit afhuren bij AWS of Azure? Vanwaar komt die aversie dan tegen investeren in eigen infrastructuur, maar dan wel het geld in sloten naar AWS en Azure laten vloeien?

En die 30k naar 90k: zitten de door Broadcom gewijzigde voorwaarden voor VMware daar voor iets tussen?
Pas op: AWS is wel nodig: naast onze websites draaien daar nog een boel andere zaken. Maar daar wordt niet kritisch naar gekeken.
Yeah, die prijsverhoging is puur Broadcom. En ik snap dat een zo'n prijsverhoging moeilijk om te slikken is. Maar 't is weeral bij ons dat het moeilijk ligt om meer geld uit te geven.

Pas op: AWS is wel nodig: naast onze websites draaien daar nog een boel andere zaken. Maar daar wordt niet kritisch naar gekeken.
Yeah, die prijsverhoging is puur Broadcom. En ik snap dat een zo'n prijsverhoging moeilijk om te slikken is. Maar 't is weeral bij ons dat het moeilijk ligt om meer geld uit te geven.
ik wil anders wel eens iemand laten langskomen om HPE VM Essentials voor te stellen hoor ;)

ik wil anders wel eens iemand laten langskomen om HPE VM Essentials voor te stellen hoor ;)
Daar is al iemand voor geweest. Waarschijnlijk zullen we daar wel naar toe gaan. Alleen jammer dat het officiëel ni compatible is met onze Simplivity's die in HQ's staan. Dat zijn GEN10 machines en VM Essentials zou alleen met GEN11 compatible zijn.

Ik denk dat het antwoord hierop toch een stuk ingewikkelder is? Hangt van de situatie af. En voor on-prem moet je vaak alle centjes vooraf leggen (capex vs opex)

Persoon aan de lijn:

Hoe komt het toch dat nu dat ik op pensioen ben dat ik zo weinig krijg????!!! Ganse uitleg gegegeven over zijn situatie.

Conclusie van die persoon: Het word toch eens tijd dat vlaams belang aan de macht komt

😐....

Daar is al iemand voor geweest. Waarschijnlijk zullen we daar wel naar toe gaan. Alleen jammer dat het officiëel ni compatible is met onze Simplivity's die in HQ's staan. Dat zijn GEN10 machines en VM Essentials zou alleen met GEN11 compatible zijn.
goh, als jullie nu nog op gen10 draaien wordt het toch wel eens tijd om richting nieuwe hardware te kijken. Zelfs met VMware ga je geen nieuwe versies van OmniStack meer krijgen..

goh, als jullie nu nog op gen10 draaien wordt het toch wel eens tijd om richting nieuwe hardware te kijken. Zelfs met VMware ga je geen nieuwe versies van OmniStack meer krijgen..
Zie de originele ergernis over de infra budgetten :D
't zijn GEN10 plus devices die sowieso vervangen moeten worden. 't kan ook dat we zo goed als alles overhevelen naar het centrale DC.
Soit, genoeg stof om over na te denken.

Zie de originele ergernis over de infra budgetten :D
't zijn GEN10 plus devices die sowieso vervangen moeten worden. 't kan ook dat we zo goed als alles overhevelen naar het centrale DC.
Soit, genoeg stof om over na te denken.
Laat sowieso maar weten als ge over HPE of SimpliVity wil sparren, genoeg moeten installeren in het verleden :D

Die klant met zijn AI mails was constant bezig van "proceed with X", "go ahead with Y".
Al mijn dev werk is gedaan en vandaag vraagt die ineens een prijs voor we er aan mogen beginnen want ze moeten dat intern nog goedkeuren :sop:

Die klant met zijn AI mails was constant bezig van "proceed with X", "go ahead with Y".
Al mijn dev werk is gedaan en vandaag vraagt die ineens een prijs voor we er aan mogen beginnen want ze moeten dat intern nog goedkeuren :sop:
Had je op voorhand dan niet duidelijk aangegeven wat de kost was dat je zou "proceed met X" en van te "go ahead with Y"? Zo ja, gewoon melden dat een deel al gefactureerd gaat worden en voor de rest X EUR de kostprijs is :) Als je niets gecommuniceerd had van wat je werk op dat moment al zou kosten...

Terug
Bovenaan