Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Heb je zelf al aangegeven dat je graag meer werk wilt?
Je kan misschien ook proactief suggesties doen om extra dingen te doen die niet in uw takenpakket vallen maar waar je u dan wel mee kunt bezig houden.
Ja, heb ook extra projectje gekregen, maar heel veel extra werk bracht dat niet op. Toen ik erbij kwam, zaten we met 4 in ons team. Meteen daarna iemand ontslagen en eigenlijk kan er nog makkelijk iemand weg zonder dat dat impact zou hebben. Maar goed, niet aan mij om te beslissen natuurlijk.
Heb ik soortgelijk gehad in vorige job. Dat is echt verschrikkelijk als ge nog wat energie en goesting hebt om iets te doen/ondernemen. Ik zou echt aanraden dat ge wat meer werkt naar u toe krijgt, of dat ge dan andere job zoekt, want na een tijd gaat ge echt afgestompt zijn.
Exact het gevoel dat ik momenteel krijg.
Heb je kinderen? Van plan om ooit eraan te beginnen?

Dan is zo een job tijdelijk een zegen. Dan kunt ge met een versufte kop wat werk doen, eventueel wat helpen op thuiswerkdagen enz...

Anderzijds zelfstudie in iets wat u interesseert, enz...
Geen kinderen, geen plannen op korte termijn. Lees me wat verder in over mijn domein, maar ook niet meer dan dat.
Welke sector?
Bouwmaterialen

Not overdrive, e. with the English proficiency. Allez ja e. We flemish are better than the most.

Al moet ik zeggen dat het zeer moeilijk is wanneer je een woord niet meer herinnert, terwijl je zeker bent dat je een meer dekkend woord kent.
Dan verval ik snel in het flenglish. Nederlanders en dan vooral Hollanders denken dan weer vaak dat ze perfect engels spreken. Toch die waar ik mee samenwerk.
Gohja, ik zit in een branche waar ik mijn werk voor 80% v/d tijd in 't EN doe. Vul dat aan met alle docs & info in 't EN. Vul dat aan met al mijn 'entertainment' na mijn uren in 't EN. En je komt uit op een scenario waar ik met volle eerlijkheid kan stellen dat ik heel goed EN kan lezen EN babbelen.
Ik kan ook stellen dat vele collega's in principe grotendeels in dezelfde boot zitten, maar bijlange niet zo vlot zijn in de taal. Dus het vele gebruik er van zorgt niet noodzakelijk voor vloeiendheid.

Nu, ik wijs dit toe aan 'vroeg geleerd is oud gedaan' hoor. Niet aan 't feit dat ik het tegenwoordig nog veel gebruik.
Ik ben er in feite aan begonnen toen ik nog een klein manneke was die op mijnen NES bezig was & constant mama moest roepen als men iets kwam zeggen in 't spel (zeker van die spellen a la Zelda of Secrets of Mana e.d. van in die'n tijd). Toen nog me textboxen natuurlijk. Aja.
Mijn ma was da beu & ik wss al even zeer. Dus ja, ik heb EN geleerd van kinds af aan om comfortabel spellekes te spelen. :sneaky:

Tegen dat ik ooit op 't school EN les kreeg (ergens in 't 3e middelbaar zeker) sprak ik al 'perfect' EN.
Ik kwam ook goe overeen me mijnen EN leerkracht tijdens die jaren. Ze vergeleken mij bij van die verplichte presentaties toen me ne gepensioneerden Amerikaan. E.g. op mijn duizende gemakske mijnen uitleg komen doen, want de taal zelf had ik geen moeite mee.

Aan de andere kant zou hier in BE mijn Français wel wat beter mogen. Zeker en vast wat vlotter.
Al heb ik wel 't geluk voornamelijk al voor NL sprekende klanten te hebben moeten werken. Die 2j in BXL daarentegen net voor de corona waren dan wat lastiger.
De Franstalingen daar moeten dan van 't zelfste gedacht hebben wete. Zo van 'die Vlauming zijn taalgebruik da is me toch wat ze'. Al is in mijn geval uitspraak niet het probleem, maar eerder de beperkte vocabulaire. Uiteraard zorgt dat ook voor funky dingen als ge een woord niet kent en dus maar iets anders 'uitvind' 😅 .

Mss rare ergenis;
Ik ben jaar geleden geswitcht van werkgever en denk niet dat ik sindsdien meer dan 50%van de tijd heb gewerkt. Quasi niks te doen, ritme ligt heel laag. Ik zit ook gewoon wat te surfen op de kantoordagen. Thuiswerkdagen doe ik huishouden, gamen, lopen,...

Lijkt allemaal heel tof, maar ik ben het eigenlijk kotsbeu om zo weinig werk te hebben. Vorige week evaluatie; ik krijg een bonus van 120% door mijn fantastisch werk afgelopen jaar 😑

Het niet hebben van werk wordt echt een ergernis. Ik ben te jong om dit nog lang vol te houden, stilaan op zoek gaan naar iets anders.
Sowieso op zoek gaan naar iets anders. Heb ooit van werkgever veranderd en zat in die situatie dat ik om 10u00 mijn "job" klaar had en dan moest wachten op een mail/telefoon om iets te doen te hebben. Heeft 6 maanden geduurd vooraleer ik de job goed had aangeleerd (was aan de technische kant), na 9 maanden ander werk gaan zoeken en exact een jaar nadat ik daar in dienst was, was ik er weer uit.

Mensen die het leuk vinden om een halve dag niets te doen te hebben moeten bij de douane gaan werken, daar is dat blijkbaar normaal.

Ons kantoor zit door een verschil in tijdszones al maanden production support te bieden na de werkuren, wanneer ze in de US zijn aan het werken. We hebben heel wat systemen moeten vervangen, dus daar zijn nog wel dagelijks issues. Het wordt stilaan onhoudbaar om dit vanuit EMEA te blijven bolwerken, dus gaan ze voor hun vertrouwde oplossing: mensen in India 's nachts standby laten staan (in plaats van lokaal support aan te werven in de US of een tijdszone in de buurt).

Dat gaat vandaag zogezegd in. Net een status meeting gehad met die mensen: "we don't know what to do". Het is ook hun schuld niet, want ze zijn nauwelijks voorbereid. Dit wordt weer een fiasco, maar hey, ze kunnen op management niveau zeggen dat ze er extra mannetjes op hebben gezet.

Ah, één van de usual suspects van sectoren met de grote marges. De afgelopen jaren ook verschillende projecten moeten doen voor een grote speler in de bouwmaterialen. Buiten de dikke Porsche waren dat vrij gewone mensen in de omgang. Bleek dat die in de Top 500 van de Rijkste Belgen stonden.
Vooral een conjunctuurgevoelige sector die al langer een economische vertraging voelt aankomen.

Ergernis thuis... Ik werk 1 dag per week thuis op woensdag en mijn moeder (die zelf arbeidster is aan de band) wil het concept thuiswerk echt niet begrijpen.

Komt ze om half 4 aankloppen om even rustig tasje koffie te drinken. Dus ik heb haar helaas even moeten afwijzen aangezien ik om 4u call had met een klant en mijn voorbereiding nog moest afwerken.

Met een boze moeder als gevolg met uitspraken zoals:
"Je hebt om 4u gedaan met werken, dus wat maakt dat half uur uit".
"Overdag kunt ge wel een WhatsApp sturen dus zo druk zal't niet zijn".

Dat is het dus net he. Soms is er overdag inderdaad al eens ff wat meer tijd en dan zijn er momenten waarbij het alle hens aan dek is. En vaak eindigt werkdag rond 4u, maar even vaak ook weer niet.

Maar ik krijg dat precies niet aan haar verstand gebracht.

En pas op, ik zie het mens doodgraag he. Maar het begrip thuiswerk gaat er maar niet in.

Anderson, we hebben u nodig in 't verlof, kan je 1 dag komen?

'Nee, ik ben op midweek.'
'Ah oei'.
'Ik kan wel de zondag komen?'
'Ah nee, dan is 't Pasen é'
'En dan?'

Uno reverse card motherfucker.

Aanvraag doen voor een cliënt voor een overheidsinstelling waar uwe eigen baas in de beheerraad zit. Moet online gebeuren: cliënt heeft geen email: online aanvraag gaat niet, want veld email moet ingevuld worden.

dan tel: poging 1: medewerker ik geef het door aan de bevoegde diensten en die bellen u terug. Natuurlijk wordt ge niet teruggebeld

poging 2: ja dan kunt ge geen aanvraag doen, maar als ge kunt het wel via een omweg als ik als begeleider mijn email adres geef, of mijn organisatie aanmeld kan ik het via die weg.

tel naar cliënt om optie 2 te proberen: Ah Pardal ze hebben mij nog gebeld dat dit ook via het kantoor doen, ge kunt daar gewoon langsgaan.

vandaag met cliënt daar naar toe: 2 seconden staan we terug buiten en is de aanvraag gebeurd.

moraal van het verhaal: op kosten van de belastingbetaler een wandelingske van een 40 minuten mogen doen in het zonneke!

Hier blijf ik met een consultantgedrocht opgescheept zitten.
Wie mijn rants herinnert over dat gedrocht, tussen de vele andere rants van de rants.

I.p.v. dat gewoon buiten te gooien. Eerst was er zelfs hoop dat men op consultants moest besparen, ik zo dolblij: "yes besparingen!".

Kost tijd, geld, irriteert de internen, heeft geen enkele meerwaarde. Alles is toch te moeilijk. Er is momenteel ook niet genoeg werk voor iedereen. Werk dat je dan maar uit handen geeft, om die sul bezig te houden, komt terug als kaka.
Niets zo fun als een chat die opent met daarin de vraag: "heb je nog een taakje voor mij dat ik zou kunnen?"
Alles wat die aanraakt, moet toch hermaakt worden.
Wij zijn die puur aan het opleiden.
Oerdomme vragen dat die steeds stelt. Er is nog zoiets als common sense. Inzichten uit het 3de leerjaar.
Wat een dutssnulleke, niet normaal. Aan diploma's moet die geen gebrek hebben. Loopt trots rond met truien uit zijn unieftijd.
Wel goed in awkward stiltes zorgen, waarbij verstomming toeslaat bij anderen.
Door constructies met contracten kan men die zomaar niet buitengooien blijkbaar.
Eerst had men ons wijs gemaakt dat men die na nieuwjaar zou buitenkrijgen.

Baas zoveel is met dutssnulleke gaan praten en tot een consensus gekomen, dat wij hem beter moeten gaan opvolgen.
Dus regelmatig samenzitten, en aansturen.
Werkelijk waarom geld wegkappen aan een consultancybedrijf dat zwemt in het geld. Die verdienen geld om hun mensen te laten opleiden. Mooi business model toch?

Mocht die nu ook eens vooruitgang tonen, niks.
Zit hier haast al een jaar.
Het zit er niet in, het zal er nooit inzitten.

Nu een collega, die een van de grote bazen vrij goed kent, half er mee bevriend is, gaat daar een poging wagen.
En liefst gewoon geen nieuwe meer.
The saga continues met het consultantgedrocht.
Pure kafka.
Soit, ik negeer die aap zoveel mogelijk, antwoord pas veel later als hij iets vraagt.

Nu gaan ze nog maar eens een gesprek aan met die flup, ter verbetering, met ene van zijn eigen bedrijf erbij dan.

Het gedrocht kan totaal niet zelfstandig werken, vindt alles te moeilijk.
Werkelijk, komen diploma's tegenwoordig echt uit een draaiautomaat?

Opdrachten die niet meer zijn dan copy paste van een bestaand iets, om dan wat benamingen aan te passen.
Zelfs dat verpest het gedrocht, er uren mee bezig zijn, en dan toch nog hulp nodig te hebben.
Zit gewoon 100 keren te gokken, en soms werkt het bij toeval, wel niet correct, of blijft het errors geven en komt dan aankloppen.

Nu blijkbaar wordt die ondertussen al gratis aangeboden.

Als je iets gratis krijgt, maar je bent er absoluut niets mee -> vuilbakklep open, *gooi*.🤷‍♂️

Dat zit hier gewoon om te leren. Wij moeten anderen niet opleren. Mocht er nu ook nog maar iets hoop zijn voor die gast, tot daaraan toe.

Collega die rookt, riekt niet zo fris. Niet zo aangenaam om ernaast te moeten zitten.
Hoe kan je zoiets diplomatisch aankaarten?

Ik zou vragen aan de overheid dat ze naast een rookverbod op de werkvloer, naast een rookverbod in café's en restaurants, naast een rookverbod op treinen en perrons, naast een rookverbod op terrassen, naast de publieke schaamkooien voor rokers, ... er ook een verbod moet komen op roken wanneer de roker in kwestie van plan is om zich binnen het uur naast een onwetend, nietsvermoedend slachtoffer van deze helse misdaad te gaan zetten.

Het moet maar eens gedaan zijn met deze far-west maatschappij waar je zomaar in het wilde weg naast iemand anders mag gaan zitten!

Ik zou vragen aan de overheid dat ze naast een rookverbod op de werkvloer, naast een rookverbod in café's en restaurants, naast een rookverbod op treinen en perrons, naast een rookverbod op terrassen, naast de publieke schaamkooien voor rokers, ... er ook een verbod moet komen op roken wanneer de roker in kwestie van plan is om zich binnen het uur naast een onwetend, nietsvermoedend slachtoffer van deze helse misdaad te gaan zetten.

Het moet maar eens gedaan zijn met deze far-west maatschappij waar je zomaar in het wilde weg naast iemand anders mag gaan zitten!
't Is al de schuld van de Groene. Godverdomse Watteeuw!

Is uw nieuwe job drama scenario’s schrijven voor thuis?

Stop met stinken, neem deo, mondspray,... mee als je moet werken met mensen.
Niet onze schuld dat jij roken nodig hebt om uw dag door te komen.

Vroeger ook even een ex gehad die rookte, die had ook zeer snel een mondspray in haar handtas steken.

Stop met stinken, neem deo, mondspray,... mee als je moet werken met mensen.
Niet onze schuld dat jij roken nodig hebt om uw dag door te komen.

Vroeger ook even een ex gehad die rookte, die had ook zeer snel een mondspray in haar handtas steken.

Oei, heb jij nog een relatie gehad met een uitverstotene der maatschappij? Shame on you. Dat daar nog geen verbod op is, dat snap ik niet.

Maar eventjes serieus. Een koffie-ademgeur is ook niet bepaald aangenaam. Ook aan ergeren? Wat is het volgende? Eisen dat iemand met een lelijk bakkes niet voor u komt zitten?

Oei, heb jij nog een relatie gehad met een uitverstotene der maatschappij? Shame on you. Dat daar nog geen verbod op is, dat snap ik niet.
Precies een beetje gefrustreerd?
Zelf roker misschien?

Het is objectief gewoon niet fijn wanneer er iemand (op z'n vaste bureau) naast jou komt zitten die riekt. Zeker het geval met roken want dat kruipt in de kledij van mensen. Jouw koffieadem niet. Ook iemand die naar zweet riekt bv is niet fijn om naast te zitten.
De collega in kwestie is een vriendelijk en lief persoon en ik zou die ook niet zomaar publiek willen 'shamen' door hem te vertellen dat ik hem tot aan mijn bureau riek.
Maar eventjes serieus. Een koffie-ademgeur is ook niet bepaald aangenaam. Ook aan ergeren? Wat is het volgende? Eisen dat iemand met een lelijk bakkes niet voor u komt zitten?
Nee, ik zou me niet storen aan iemand lelijk, maar aan een verzuurd en gefrustreerd persoon wel :wink:

Feit is gewoon dat roken stinkt en asociaal is.

Terug
Bovenaan