Korte update:
Ik heb de meeting dus gehad met de voorzitter van dat gebouw.
Hij verstond nu ook waarom ik de prijs niet op mail wilde zetten, ik had voor hen nog een uitzonderingstarief voorzien dat 20% lager zit dan onze standaard, gezien het ook een echt groot gebouw is. Ik heb dat ook persoonlijk toegelicht dat we dat doen omdat ze goede en belangrijke klanten zijn die al van het begin meegaan.
Al bij al hebben we een erg goed gesprek gehad. Ik heb alles tot op de euro voor hen uitgeteld op jaarbasis en dat gesprek met een goed gevoel afgesloten.
Hij ging dat dan ook bespreken met de andere leden van de beheerraad waarbij ik vroeg om me zeker op de hoogte te houden van hun feedback.
Daarna heeft hij dan blijkbaar de COO gebeld enkele dagen later en gezegd dat ze het veel te duur vonden en ze een ander contract willen. De COO heeft dan gezegd dat ze achter mij staan en dat er niets gewijzigd wordt.
Soit, dat ze dan achter mij een trapje hoger gaan vind ik op zich niet netjes.
Hij heeft dan ook dat gesprek met de COO afgesloten met de melding dat ze dat contract niet gaan verdedigen op de AV, basically een dreiging dus dat ze iemand anders zoeken. (hij hintte daar wel ook al in ons gesprek naar)
Fine, mij niet gelaten. Liever 4 iets kleinere gebouwen met meer ereloon en minder werk (want het is een heel intensief dossier) dan eentje waar we al 20 jaar eigenlijk 60% korting hebben gegeven en die dan dreigen met te vertrekken als je ietwat marktconforme tarieven vraagt.
Ter info: dat heeft ons ongeveer 210k gekost aan korting op al die jaren. En we betalen daar ook nog eens ieder jaar de nieuwjaarsreceptie voor 150 appartementen, geen idee wat dat gemiddeld kost maar goedkoop is dat dus niet.
En nu het toppunt: belt die maandag naar onze beheerder van het gebouw met de vraag of we dit jaar die nieuwjaarsreceptie ook niet willen betalen.
Ja, hallo