Thanks! Heel nuttige zaken.
Enige met die bedragen wat ik dan misschien moeilijk vind is omdat ik wel opensta tot onderhandelen. De richtprijs is 22 euro maar ik kan wel iets of wat onderhandelen. Zou ik die prijs aanhouden in die mail best denk je dan?
Geachte xxx,
In navolging van het goede contact dat we via jullie rechtstreekse beheerder over 19 jaar hebben gehad en de werklading die we als entiteit hebben in het beheer van het totale patrimonium kunnen wij er niet onderuit om het maandelijkse bedrag hoger in te stellen.
Het is misschien spijtig dat ik mij nog niet had voorgesteld, maar ik ben de regioverantwoordelijke waardoor het dan ook aan mij is om dit punt naar voor te brengen.
Wij zijn zeer erkentelijk voor het feit dat jullie al 19 jaar een klant zijn en wij zouden dit graag verder zetten. Maar aan de huidige tarieven kan dit spijtig genoeg niet. Om die reden hebben we hier dan ook op voorhand contact opgenomen om zo te proberen uit deze problematiek te komen met een prijszetting die meer in lijn ligt met de hedendaagse uitdagingen.
Door het feit dat het gaat over 12.5 * index (zijnde 14.67 per maand) vermenigvuldigd met 263 deelnemers waarvan jullie komen en anderzijds door de langdurige relatie valt er iets te onderhandelen. Maar de huidige prijszetting is gewoon niet meer haalbaar.
Onze huidige prijszetting voor andere entiteiten (met gelijkaardige kavels) valt eerder rond de 22€ / kavel. Maar zoals gezegd is dit, tgv de langdurige relatie en voorspraak van jullie beheerder, niet een te nemen of te laten situatie. Echter het huidige bedrag is niet haalbaar. En dan moeten we een langdurige relatie spijtig genoeg stopzetten. Hetgeen, laat ons duidelijk zijn, wij niet wensen te doen.
Ik vind het spijtig dat je ons niet wenst te ontmoeten "(ons = vaste beheerder en U)" om zo een lange maar ook geapprecieerde relatie te kunnen verderzetten met een onderhandelende oplossing die voor ons beiden aanvaardbaar geacht kan worden.
Wij zullen dan ook, indien een ontmoeting niet mogelijk is, bij de eerstvolgende jaarvergadering jullie ons, naar ons inzien, beste voorstel doen.
Wij wensen jullie dan ook op de hoogte te stellen dat indien dit voorstel niet voldoet voor jullie dat jullie vanaf de datum van de eerstvolgende jaarvergadering spijtig genoeg niet verder onze klant zijn. Wij wensten jullie hiervoor ook tijdig genoeg op de hoogte te stellen zodanig dat jullie de noodzakelijke stappen kunnen ondernemen voor die eventualiteit.
Hoogachtend,
Regioverantwoordelijke xxxx en beheerder zzzz
---------------------------
Uw mail was niets mis mee. In mijn ogen had die echter beter gestuurd geweest door de rechtstreekse beheerder van die klant. En het feit dat je een fout bedrag gaf als hetgeen zij betaalden helpt natuurlijk ook niet.
Aan u om te bekijken voor welke prijs je ze liever kwijt dan rijk bent. Als je 14.67 * 263€ krijgt voor hun beheer dan wil dit in principe zeggen dat uw entiteit 3858,21€ krijgt voor het beheer te laten doen door uw beheerder en de overhead te betalen.
Terwijl jullie eerder 5786 wensen.
Ik heb geen idee wat de kostenpost effectief is aan uren van uw beheerder noch in welke mate die persoon een voltijdse functie is en in welke mate die 3.8k die kost inclusief marge al niet dekt. Ik kan mij echter wel inbeelden dat iemand die berekening gemaakt heeft en de vergelijking maakt met een werknemersloon. Waardoor deze persoon het dusdanig inschat als zijnde ongemanierd.
Ik weet dat die vergelijking niet echt correct is. Maar het is niet onlogisch dat mensen die er niets van kennen die op deze manier maken. Waardoor ze potentieel het verkeerde vooroordeel hebben dat die beheerder met dat bedrag dus de helft van zijn tijd door hen betaald wordt. Waardoor een prijsverhoging van iemand die ze nog nooit hebben ontmoet naar 5.8k onredelijk en dus ook onbeschoft lijkt.